2K Games aikoo paljastaa jatko-osan yhdestä ”suurimmista ja rakastetuimmista pelisarjoistaan” Kommentit pois päältä artikkelissa 2K Games aikoo paljastaa jatko-osan yhdestä ”suurimmista ja rakastetuimmista pelisarjoistaan”

2K Games

Onko aika :lle?

2K Games aikoo paljastaa ”seuraavan askeleen yhdessä suurimmista ja rakastetuimmista pelisarjoistaan” Summer Game Festilla, joka järjestetään perjantaina 7. kesäkuuta.

Tämä vihje sai fanit välittömästi spekuloimaan mahdollisuuksista. Moni mietti, paljastettaisiinko vihdoin viiden vuoden odotuksen jälkeen. Toiset ehdottivat, että kyseessä voisi olla tai Borderlands 4.

Tällä hetkellä todennäköisin ehdokas on Borderlands 4, jonka kehitystyön vahvistettiin aiemmin tänä vuonna. Se loksahtaisi mukavasti kohdalleen Borderlands-elokuvan julkaisun kanssa, joka saapuu elokuvateattereihin 9. elokuuta. Borderlands 4:n kehitystyön on aiemmin vahvistettu, ja Gearboxin toimitusjohtaja Randy Pitchford on vihjaillut siitä vahvasti.

”Emme ole edes virallisesti ilmoittaneet mitään siitä”, sanoi Pitchford maaliskuussa. ”Selvästikin teemme jotain. Tiedän mitä teemme, ja pyhä jessus… Se on paras juttu, mitä olemme koskaan tehneet. En malta odottaa, mutta aika ei ole vielä kypsä. Aika ei ole vielä kypsä. Aika tulee kyllä.”

Tai ehkä kyseessä ei olekaan Borderlands 4 lainkaan.

”Tulee olemaan niin hauskaa, kun se on [NBA 2K25]”, yksi fani vitsaili X:ssä (entisessä Twitterissä).

Tiedämme asian pian tarpeeksi. Sillä välin on julkaissut joukon uutisia tulosraporttinsa ympärillä, mukaan lukien GTA 5:n myynnin ylittäneen 200 miljoonaa kappaletta ja GTA 6:n julkaisupäivämäärän tarkentuneen.

Summer Game Fest käynnistää vuotuisen shownsa 7. kesäkuuta.

Lähde: IGN

Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country saavat ensiesittelynsä Game Awards -gaalassa Kommentit pois päältä artikkelissa Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country saavat ensiesittelynsä Game Awards -gaalassa

Pelimaailman odotus kasvaa, kun ja : The Old Country saavat ensimmäiset trailerinsa tämän vuoden The Game Awards -tapahtumassa, joka pidetään 12. joulukuuta. paljasti, että nämä kaksi odotettua julkaisua tulevat saamaan uutta valoa tulevaisuuden suunnitelmistaan.

-sarjan fanit voivat odottaa suuria: Gearboxin kehityspäällikkö Randy Pitchford lupaa, että Borderlands 4 -traileri sisältää paitsi pelikuvaa myös alkuperäisen elokuvamaisen kohtauksen, joka sijoittuu tarinallisesti :n ja tulevan pelin väliin.

Mafia-sarjan ystäville tarjoaa uutta sisältöä ja mahdollisesti syvemmälle historiaan sukeltavan näkökulman klassikkosarjaan.

Nähdään The Game Awards -gaalassa! – Virallinen Mafia-tili kiusoittelee faneja viestillä

Julkaisupaineita suuren pelivuoden kynnyksellä

Molemmat pelit on määrä julkaista vuonna 2025, mutta ne joutuvat todennäköisesti kilpailemaan pelialan jättiläisen, :n, kanssa. ja 2K Games -emoyhtiö ovat vahvistaneet, että GTA 6:n julkaisu on suunniteltu syksyyn 2025. Borderlands 4 saattaa ilmestyä jo vuoden 2025 alkupuolella tai vuoden 2026 alussa välttääkseen suoraa kilpailua Grand Theft Auto -sarjan kanssa.

Vaikka GTA 6:n valtava suosio saattaa vetää puoleensa suuren osan pelaajien huomiosta, Take-Twon toimitusjohtaja vakuuttaa, ettei yhtiö aio järjestää merkittäviä julkaisuja samalle ajankohdalle. Tämä voi tarkoittaa, että Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country löytävät oman hetkensä loistaa.

The Game Awards 2024 lupaa tarjota vilauksen molempien pelien tulevaisuudesta – ja ehkä jopa vihjeitä tarkemmista julkaisuaikatauluista.

Borderlands 4 Official Teaser Trailer

Mafia: The Old Country Official Teaser Trailer

Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja Kommentit pois päältä artikkelissa Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja

Take-Two Interactive -konsernin toimitusjohtaja on torjunut huolen siitä, että voisi mullistaa pelikehityksen. Vaikka Zelnick tunnustaa tekoälyn nopean kehityksen ja sen kyvyn tuottaa toimivaa koodia, hän korostaa, että ihmisen luovuus on edelleen menestyksekkään pelikehityksen kantava voima.

Zelnick näkee tekoälyn voimakkaana työkaluna eikä ihmisen kekseliäisyyden korvikkeena. Hän uskoo, että tekoäly voi virtaviivaistaa toistuvia tehtäviä ja parantaa luovaa prosessia, jolloin kehittäjät voivat keskittyä innovatiivisiin ideoihin ja mukaansatempaaviin pelikokemuksiin. Hän kuitenkin varoittaa arvioimasta tekoälyn kykyjä liian korkealle ja väittää, että se ei pysty itsenäisesti hahmottelemaan ja toteuttamaan monimutkaista visiota, jota todella uraauurtava peli vaatii.

Vaikka jotkut alan asiantuntijat spekuloivat tekoälyn mahdollisuudella automatisoida pelikehityksen osa-alueita, Zelnick pysyy optimistisena ihmiskyvyn roolin suhteen. Hän väittää, että tekoälyyn perustuvat työkalut tulevat yhä helpommin saataville, tasoittaen näin kehittäjien mahdollisuuksia kaikissa kokoluokissa. Lopulta pelin menestys riippuu sen ihmisten luomien ainutlaatuisten luovien näkemysten ja toteutuksen.

Zelnickin näkemys on linjassa perinteisen pelikehityksen lähestymistavan kanssa, joka perustuu taiteilijoiden, suunnittelijoiden, ohjelmoijien ja muiden taitavien ammattilaisten yhteistyöhön. Vaikka tekoäly voi täydentää näitä ponnisteluja, on epätodennäköistä, että se syrjäyttäisi pelialalle tyypillisen ihmisen tekijän.