8BitDo:n uusin vempain mahdollistaa PS1:n ja PS2:n pelaamisen PS5 DualSense -ohjaimella Kommentit pois päältä artikkelissa 8BitDo:n uusin vempain mahdollistaa PS1:n ja PS2:n pelaamisen PS5 DualSense -ohjaimella

BitDo on jo vuosia tuonut markkinoille todella kiiteltyä teknologiaa aina erikoisemmista ohjaimista lähtien. Seuraavaksi yhtiö saattaa olla loihtinut juuri hienoimman vempaimensa: Retro Receiver PS:lle on ”palikka”, jonka voit liittää suoraan PS1- tai PS2-konsoliin ja käyttää DualShock 4:n, DualSense:n tai DualSense Edgen ohjaamiseen vanhojen suosikkipeliesi parissa.

Hintaan 24,99 USD se on varsinainen löytö, ja se saa pohtimaan, miksi edellä mainitut yhtiöt ei myy jotain vastaavaa itse . Retroharrastajille tämä tuntuu unelman täyttymykseltä ja vähentänee tarvetta käyttää useita erilaisia ohjaimia.

PS5 Pro panostaa säteenseurantaan? – kehittäjille kehotus optimoida pelinsä uutta laitteistoa varten Kommentit pois päältä artikkelissa PS5 Pro panostaa säteenseurantaan? – kehittäjille kehotus optimoida pelinsä uutta laitteistoa varten

PlayStation 5

Uusi The Vergen raportti vahvistaa huhut :sta. Konsoli on tulossa ja Sony valmistelee jo kehittäjiä päivitettyä laitteistoa varten.

The Vergen Tom Warrenin mukaan Sony pyytää kehittäjiä optimoimaan pelinsä Pro:lle jo tulevana kesänä. Painopisteenä on säteenseuranta peleissä, jotka ovat jo saatavilla PS5:lle tai ovat tulossa sille. Raportti kertoo ”Trinity Enhanced” -merkinnästä, jota voidaan käyttää peleissä, joiden optimointi on tuonut merkittäviä parannuksia. Tämä muistuttaa paljon Microsoftin strategiaa Xbox Series X:lle optimoiduille peleille.

Säteenseuranta on jo käytössä PS5:llä, mutta sen suorituskyky vaihtelee pelien välillä. Esimerkiksi Elden Ringissä ruudunpäivitysväli laskee, kun kyseinen ominaisuus on käytössä. PS5 Pro pyrkii ratkaisemaan tämän ongelman tehokkaammalla näytönohjaimella ja uudella PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling (PSSR) -tekniikalla. PSSR on hyvin samanlainen kuin Nvidian DLSS ja AMD:n FSR, ja se parantaa suorituskykyä vaatimatta lisälaskua prosessorilta. Tämä on erityisen tärkeää, sillä asiantuntijat ovat väittäneet, että edes PS5 Pro ei välttämättä pysty pyörittämään ensi vuonna ilmestyvää, kovasti odotettua GTA 6:tta 60 FPS:llä.

Vaikka Sony ei ole vielä virallisesti julkistanut PS5 Pro:ta tai sen julkaisupäivää, analyytikot ennustavat julkaisun tapahtuvan loppuvuoden aikana.

PS5 Pro:n ominaisuuksia vuodettiin verkkoon – sisäpiiriläinen väittää speksien olevan totta Kommentit pois päältä artikkelissa PS5 Pro:n ominaisuuksia vuodettiin verkkoon – sisäpiiriläinen väittää speksien olevan totta

PlayStation 5

Pelialan verkkosivusto ja eräänlaiseksi ”sisäpiiriläiseksi” osoittautunut Insider Gaming on vahvistanut, että Pro -laitteen vuotaneet tekniset tiedot ovat todellisia.

Pro, joka on koodinimeltään ”Trinity”, odotetaan tarjoavan merkittävän suorituskyvyn parannuksen, 45% nopeampaa renderöintiä ja 2-3 kertaa nopeampaa säteenseurantaa verrattuna tavalliseen PS5:een. Se tukee myös raporttien mukaan jopa 8K-resoluutiota, mahdollisesti tulevan ohjelmistopäivityksen kautta.


Juuri vuodetut asiakirjat vahvistivat konsolista seuraavaa:

  • Renderöinti 45% nopeampaa kuin PS5:ssä
  • 2-3 kertaa nopeampi säteenseuranta (joissakin tapauksissa jopa 4x)
  • 33,5 terafloppia
  • PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) -ylläpikäännös / -tasoitusratkaisu
  • Tuki jopa 8K-resoluutiolle on suunniteltu tulevaa SDK-versiota varten
  • Räätälöity koneoppimisarkkitehtuuri
  • Tekoälyllä varusteltu kiihdytin, joka tukee 300 TOPS:ia 8-bittistä laskentaa / 67 TFLOPS:ia 16-bittistä liukulukua

Vaikka Sony ei ole vielä virallisesti omalta taholtaan vahvistanut tietoja, vuoto viittaa mahdolliseen :n julkaisuun joulusesongille 2024.