Apex Legendsin syntymäpäivää juhlistavaa erikoistapahtumaa on pidennetty kirjautumisvirheiden takiaKommentit pois päältä artikkelissa Apex Legendsin syntymäpäivää juhlistavaa erikoistapahtumaa on pidennetty kirjautumisvirheiden takia
Apex Legendsin kehittäjä Respawn Entertainment on päättänyt pidentää kaksivuotissyntymäpäivän kunniaksi järjestetyn Anniversary Collection -tapahtuman kestoa viikolla.
We heard some of you need more time to collect all your Anniversary rewards? 👀
In the spirit of celebration, we're going to keep the party going for one additional week. The Anniversary Collection Event will now remain open until March 2 at 10am PT. pic.twitter.com/uZwtBvL149
Suurin syy oletettavasti tapahtuman keston pidentämiseen johtunee Apex Legendsiä vaivanneet viimeaikaiset palvelin- sekä kirjautumisongelmat. Vaikkei niitä mainita ylemmässä Twitter-julkaisussa Respawn on omalla tilillään tiedottanut viimeisimmästä päivityksestä, jossa he mainitsivat korjanneensa palvelimia entisestään. He kertoivat myös vielä tutkivansa mistä pelaajien kirjautumisongelmat johtuvat.
Earlier today we pushed out a small update to @playapex:
🙌 Fixed several character skins with grey, untextured hand models on consoles 🔧 Several stability fixes.
We're still investigating issues preventing some players from logging in.
Apex Legends julkaistaan maaliskuun yhdeksäntenä päivänä Nintendo Switchille ja se on tällä hetkellä saatavilla PC:lle, PlayStation 4:lle, Xbox Onelle .
Architect Life: A House Design Simulator -peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.
Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.
Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.
Pelisuunnittelija Hideki Kamiya on avannut sanaisen arkkunsaNintendo Switch 2 -konsolin julkistuksen jälkeen, kutsuen tietovuotajia ”kurjiksi roskasakiksi”. Kamiya totesi myös, että heidän ”pitäisi olla kirottuja”.
Tänään Nintendoesitteli vihdoin pitkään odotetun ja huhutun Switch 2 -konsolin. Julkistusta edelsi kuukausia kestänyt vuotojen ja spekulaatioiden aalto.
Kamiya, joka tunnetaan muun muassa Okamin, Bayonettan ja Devil May Cryn suunnittelijana, jakoi pettymyksensä sosiaalisessa mediassa, hyökkäämällä niitä vastaan, jotka vuotivat tietoja ennen virallista julkistusta.
”Toivon, että kaikki, jotka vuotivat Switch 2 -tietoja tai auttoivat vuotamaan niitä, kirottaisiin niin, että heidän kengänpohjissaan on aina kakkaa heidän tullessaan kotiin,” hän aloitti humoristisessa sävyssä (konekäännöksen kautta).
Kamiya viittasi myös viime vuoden The Game Awards -tapahtumassa yllätyksenä julkistettuun Okamin jatko-osaan. ”Nyt kun olen saanut nauttia Okamin yllätysjulkistuksesta käyttäjien kanssa, uskon todella, että kaikki nämä kirotut vuotajat pitäisi kirota,” hän lisäsi.
”Vuotajat ovat pahinta saastaa”
Kamiya ei säästellyt sanojaan, kun hän kuvaili vuotajia. ”Paskavuotaja toimii vain oman nautintonsa ja itsekeskeisen tyydytyksensä vuoksi. Hän ei hyödytä ketään, hän aiheuttaa valtavia mahdollisuuksien menetyksiä ja tekee vain asioita, joita ei voi ylpeänä esitellä kenellekään,” hän kirjoitti. ”Hän on pahinta saastaa, ja hänet pitäisi peittää paskalla päästä varpaisiin, heittää pois ilmakehästä… ja jättää ajelehtimaan ikuisesti.”
Kamiya ilmaisi myös huolensa siitä, miten vuotajien toiminta vaikuttaa alan sisällä. Hänen mukaansa vuotajat eivät kunnioita vastuutaan luottamuksellisten tietojen kanssa.
”Heillä on pääsy tietoon, joka on vain harvojen ja valittujen tiedossa. Silti he käyttävät sitä ainoastaan likaisen hyväksynnänhalunsa tyydyttämiseen. He ovat häpeällisiä ihmisiä, eikä heidän toimistaan pitäisi syyttää valmistajia, joiden salaisuudet ovat vuotaneet, vaan näitä kirottuja ihmisiä. Heidät pitää murskata mahdollisimman pian,” hän päätti purkauksensa.
Vuodot jatkuva ongelma pelialalla
Kamiya on tunnettu suorista ja usein provosoivista lausunnoistaan sosiaalisessa mediassa. Vaikka hänen julkaisunsa alkoi kepeällä huumorilla, viesteissä on myös aito turhautumisen sävy.
Vuodot ovat viime vuosina muodostuneet merkittäväksi ongelmaksi pelialalla. Monet suuret julkaisut, kuten Nintendon ja muiden studioiden pelit, ovat vuotaneet ennen aikojaan. Tällä viikolla entiset Nintendo-työntekijät kertoivat yhtiön olleen ”erittäin, erittäin vihainen” Switch 2 -vuotojen aiheuttamasta häiriöstä.
Kamiyan Okamin jatko-osa sen sijaan onnistui pysymään salassa ennen virallista julkistusta. Peliä kehittää hänen uusi studionsa Clovers.
Switch 2:lle ei ole vielä vahvistettua julkaisupäivää, mutta konsoli paljastettiin tänään yhdessä uuden Mario Kart -pelin kiusoittelun kanssa.