Baldur’s Gate 3 tekee kovaa tulosta Hasbrolle, mutta yritys kohtaa edelleen haasteita Kommentit pois päältä artikkelissa Baldur’s Gate 3 tekee kovaa tulosta Hasbrolle, mutta yritys kohtaa edelleen haasteita

Baldur's Gate 3

Hasbron omistama Wizards of the Coast on nähnyt liikevaihtonsa kasvavan 7 prosenttia Baldur’s Gate 3:n menestyksen ansiosta, joka tuotti yritykselle 90 miljoonan dollarin tuoton. Tämä vuoden 2023 ”Vuoden peli” -palkinnon voittanut roolipeli on osoittautunut merkittäväksi tulonlähteeksi, rinnan ”Monopoly Go!” -pelin kanssa.

Vaikka Baldur’s Gate 3:n menestys on ollut huomattavaa, Hasbron yleinen taloustilanne on edelleen haasteellinen. Yritys kohtasi 15 prosentin liikevaihdon laskun ja 1,5 miljardin dollarin tappion vuonna 2023, mikä johti noin 6 500 työntekijän irtisanomiseen.

Toimitusjohtaja Chris Cocks on kehunut heidän strategiaansa ”Vähemmän, Suurempaa, Parempaa”, joka on tuottanut myönteisiä tuloksia. Hän kuitenkin tunnistaa jatkuvat haasteet, odottaen Wizards of the Coastin liikevaihdon laskevan 3-5 prosenttia vuonna 2024. Tämä ennuste johtuu Baldur’s Gate 3:n asettamasta korkeasta perustasosta ja MAGIC: The Gatheringin Lord of the Rings” -setin vahvasta suorituksesta.

Vaikka välittömät taloudelliset vaikeudet ovatkin olemassa, Cocks ilmaisee optimismia tulevaisuuden suhteen todeten:

”Muutokset vievät aikaa… Vaikka tulemme todennäköisesti kohtaamaan joitain lähiajan haasteita… tehty työ… muodostavat vahvan pohjan rakentaa.”

Tämä uutinen korostaa Hasbron eri osastojen vastakkaisia kohtaloita. Vaikka tietyt tuotteet, kuten Baldur’s Gate 3, menestyvät hyvin, yritys kokonaisuutena on edelleen vaikean taloudellisen maiseman keskellä. On vielä nähtävä, johtaako niiden uudelleenjärjestelyponnistelut lopulta pitkän aikavälin kasvuun ja vakauteen.

Lähde: IGN

Baldur’s Gate 3:n pelaajat pistävät latausennätyksiä uusiksi Kommentit pois päältä artikkelissa Baldur’s Gate 3:n pelaajat pistävät latausennätyksiä uusiksi

Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3 -pelaajat ovat ladanneet yli 15 miljoonaa modia ja julkaisseet yli 1000 modia sen jälkeen, kun julkaisi virallisen modauspaketin yhdessä Patch 7:n kanssa 9. syyskuuta. Ja tämä on vain tietokoneilla, sillä Larian jakoi tilastot samalla, kun ilmoitti odotetun Patch 7:n saapuvan konsoleille tänään.

”Olemme seuranneet, kuinka olette muokanneet noppaanne liekkeillä ja värikkäillä helmillä, keventäneet taakan kultaa pakkauksissanne ja säätäneet seurueen rajan 4:stä 16:een. Koska kuka tarvitsee henkilökohtaista tilaa muutenkaan?”, Larian sanoi Steam-julkaisussa.

Patch 7:n saapuminen konsoleille tarkoittaa myös, että moditkin saapuvat, joten nämä luvut todennäköisesti kasvavat eksponentiaalisesti. 1000 julkaisua ja 15 miljoonaa latausta lasketaan vain virallisista modauspaketin modeista, mikä tarkoittaa, että perinteisesti tehdyt modit ja kräkätyllä versiolla luodut modit lasketaan mukaan.

Patch 7:n tuloksena julkaistuihin modeihin kuuluu muun muassa yksi, joka lisää reaaliaikaisen taistelun muuten vuoropohjaiseen roolipeliin ja toinen, joka toi kokonaan uusia karttoja Faerûniin, mukaan lukien paljon pyydetty Avernus.

Patch 7 lisäsi muutenkin virallista sisältöä, kuten ”absoluuttisen metallista” loppua Karlachille ja piilotetun pahan lopun. Pelaajat huomaavat myös ilolla, että tämä ei ole viimeinen Baldur's Gate 3 -päivitys.

Nenäliinat esiin! – Baldur’s Gate 3 sisältää liikuttavan kunnianosoituksen parantumattomasti sairaalle pelaajalle Kommentit pois päältä artikkelissa Nenäliinat esiin! – Baldur’s Gate 3 sisältää liikuttavan kunnianosoituksen parantumattomasti sairaalle pelaajalle

Baldur's Gate 3:ssa on lukemattomia eri loppuja ja noin 100 tuntia pelikierrosta kohden, ja se on täynnä huoneita, dialogirivejä ja hahmoja. Eräs pelaaja on kuitenkin kertonut erityisen merkityksellisen kokemuksensa yhdestä pelin vähemmän tunnetusta NPC:stä, ja hänen tarinansa on nyt noussut uudelleen pinnalle kehittäjän tuoreen postauksen ansiosta.

Vuonna 2020 Larianin foorumeilla toimiva käyttäjä Solfalia jakoi viestin, jossa hän kiitti Larian Studiosia Baldur's Gate 3:n Act I:n julkaisemisesta varhaisessa vaiheessa – pelin aikainen julkaisu mahdollisti pelaamisen heidän isänsä kanssa, joka pelasi heidän kanssaan aiempia Larian-pelejä, mutta jolla oli hiljattain diagnosoitu Alzheimerin tauti.

Mikäli upotus ei näy, voit katsoa sen täältä.

”Tämä Early Access tarkoittaa sitä, että tänä jouluna voin seikkailla hänen kanssaan viimeisen kerran, ja tiedän, että hän nauttii siitä”, Solfalia kirjoitti alkuperäisessä viestissä.

Lähes kolme vuotta myöhemmin, Baldur's Gate 3:n täydellisen julkaisun jälkeen, Solfalia palasi Larianin foorumeille kiittämään tiimiä jälleen – tällä kertaa paljon henkilökohtaisemmasta lisäyksestä. Nähtyään heidän alkuperäisen viestinsä eräs nimetön kirjoittaja oli tarjoutunut lisäämään kunnianosoituksen Solfalian isälle. Solfalia luuli, että kyseessä voisi olla kirja tai muistolaatta, mutta tiimi yllätti heidät lisäämällä Golbraith-nimisen NPC:n, jolla on oma kellari tutkittavana, kaikki Solfalian isän innoittamana.

”Golbraith ei ainoastaan näyttänyt isältäni, vaan hänellä oli useita repliikkejä dialogia”, Solfalia kirjoitti. ”Joitakin todella koskettavia myös (ainakin minulle). Erilaiset paperit talossa olivat hämmästyttäviä, pino Golbraithin ja hänen poikansa välisiä kirjeitä sai minut kurkkuun. Valehtelisin, jos sanoisin, etten ollut utuinen. Salainen mielenmurhaaja-metsästäjä-kellari oli mahtava.”

”Heti kun olin saanut koko talon tutkittua, kerroin isälleni. Hän on nyt hoitokodissa, joten hän ei voi pelata peliä, mutta hän kuunteli kuvaustani lapsenomaisella ilolla, jota en ole nähnyt vähään aikaan. Hän rakasti jokaista hetkeä. Hän piti ajatuksesta, että hänen hahmollaan on monokeli, ja oli ylpeä siitä, että hänen hahmollaan on salainen kellari, jossa on aseita. Hän puhuu siitä edelleen aika ajoin viikoittaisissa keskusteluissamme.”