Bethesdan tuleva Starfield -peli käyttää samaa pelimoottoria kuin Fallout 4 ja Skyrim Kommentit pois päältä artikkelissa Bethesdan tuleva Starfield -peli käyttää samaa pelimoottoria kuin Fallout 4 ja Skyrim

Starfield

Bethesdan tulevasta -pelistä ei vielä tiedetä paljoakaan, mutta pelin tuotannosta vastaava Todd Howard on valottanut lisätietoja pelistä osana Develop: Brighton -verkkotapahtumaa.

Peli tulee käyttämään jatkojalostettua versiota Creation Engine -pelimoottorista. Samainen pelimoottori on ollut käytössä mm. The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4 ja Fallout 76 -peleissä.

Pelimoottorin renderöintiä ja animointia on paranneltu ja myös tekoälyyn on tuotu parannuksia. Kaupunkien pitäisi tuntua entistä elävämmiltä ja NPC-hahmojen rooli on myös suurempi kuin Bethesdan aiemmissa peleissä.

Tämän lisäksi pelin kartta tulee olemaan laajin mitä on Bethesdan roolipeleissä nähty. Tämän mahdollistaa se, että kartta luodaan osittain proseduraalisesti. Yksityiskohdat kartalla luodaan kuitenkin normaalisti käsin.

Starfield -pelin julkaisuajankohtaa ei kuitenkaan saatu vieläkään selvyyttä. Parhaillaan kehittää myös kuudetta The Elder Scrolls -peliä.

osti Bethesdan omistavan ZeniMax Median aiemmin tänä vuonna. Oston myötä Starfield ja -pelit ilmestyvät Microsoftin Game Pass -palveluun.

Yhdysvaltain suurin videopelialan ammattiliitto ryhtyi lakkoon taistellaakseen alan työolosuhteiden puolesta Kommentit pois päältä artikkelissa Yhdysvaltain suurin videopelialan ammattiliitto ryhtyi lakkoon taistellaakseen alan työolosuhteiden puolesta

Satoja Bethesdan laadunvalvonnan työntekijöitä, jotka työskentelevät - ja -pelien parissa, aloitti lakon eri puolilla Yhdysvaltoja vastalauseena etätyövaatimustensa sivuuttamiselle ja työtehtävien ulkoistamiselle. Microsoftin omistaman ZeniMaxin ammattiliitto, johon kuuluu yli 300 työntekijää, vaatii rajoituksia ulkoistetun työvoiman määrään ja joustavampaa etätyöpolitiikkaa.

Microsoftin edustaja totesi kunnioittavansa työntekijöiden oikeutta ilmaista mielipiteensä ja jatkavansa neuvotteluja heidän kanssaan.

”Kaikki ymmärtävät, että tämä on tarpeellista,” totesi laadunvalvontatiimin vetäjä . Seniorilaadunvalvoja lisäsi: ”Lakkoilu ei ole ihanteellista, mutta konkreettinen teko on välttämätön parempien työolosuhteiden puolesta.”

Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan Kommentit pois päältä artikkelissa Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan

Xbox 2042

on alkanut kiinnostua kehittäjistä, jotka päättävät julkaista pelejä PS5:lle, mutta eivät |S:lle. Yhtiö uudistaa ”Xbox Research” -osastonsa, joka on aikaisemmin keskittynyt pelaajien kokemuksiin. Nyt Microsoft haluaa keskustella pelinkehittäjien kanssa suoraan ja ”ratkaista ongelmakohdat.”

Microsoft uskoo PS5-kehittäjien tarjoavan tärkeää näkökulmaa

Viimeisen vuoden aikana yhä useammat kehittäjät ovat ilmaisseet huolensa :n aiheuttamista haasteista kehitystyössä. Microsoft vaatii, että pelit julkaistaan sekä tehokkaammalle Xbox Series X:lle että myöskin heikommalle Series S:lle, mikä on aiheuttanut ongelmia joillekin studioille.

Viime kuukausina on ollut vähintään kaksi tapausta, joissa kehittäjät ovat julkisesti ilmoittaneet ohittavansa Xboxin joko kokonaan tai viivästyttävänsä pelien julkaisua alustan puutteellisen viestinnän takia, erityisesti pienempien studioiden kanssa. Usein syynä Xboxin väliin jäämiseen pidetään virheellisesti Sonyn ”rahakkaiden sopimusten” vaikutusta. Microsoft vaikuttaa kuitenkin tunnustaneen tämän negatiivisen kehityksen ja haluaa nyt korjata tilanteen.

Microsoft haluaa kehittäjien palautetta

Microsoft julkaisi viestin pelinkehittäjille, jossa se kysyy suoraan: “Jos et ole Xboxilla, haluamme tietää miksi.” Yhtiö on myös kiinnostunut kuulemaan niiltä kehittäjiltä, jotka käyttävät kilpailijoiden tuotteita, uskoen että he voivat tarjota arvokkaita näkemyksiä Xboxille.