Breakpointin Terminaattorinmetsästystä joudutaan odottamaan ensi vuoteen Kommentit pois päältä artikkelissa Breakpointin Terminaattorinmetsästystä joudutaan odottamaan ensi vuoteen

Ghost Recon Breakpoint

Ghost Recon: Breakpointin alunperin huomenna ilmestyvä päivitys 1.1.0 viivästyy ja tuleekin vasta tammikuussa. Tom Clancy -tuoteperheeseen kuuluva peli ei ole kauheasti ihasteluja saanut osakseen, eikä päivityksen viivästyminen varmasti pelin suosiota vuoden lopulla lisääkään.

Päivitys ei kuuleman mukaan ollutkaan vielä niin viimeistelty kuin sen halutaan olevan, joten bugikorjaukset ja T-800:n metsästys joutuvat odottamaan tammikuun jälkipuoliskolle. Ubisoftin viimeisimmät pelit eivät ole kauhean hyvin pärjänneet, joten saa nähdä miten Breakpointin käy tulevaisuudessa. Riittääkö pelaajien mielenkiinto pelin korjausten odotteluun, vai siirtyvätkö he paremmille apajille pelailemaan?

Lue myös muut Errori.netin artikkelit tekeleestä.

Ubisoft järjestää talvisen tapahtuman suosituimmissa moninpeleissään Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft järjestää talvisen tapahtuman suosituimmissa moninpeleissään

Peliyhtiö on käynnistänyt laajan talvihaasteen, joka kattaa kolme suosituimpaa moninpeliä: , ja . Tapahtuma tarjoaa pelaajille mahdollisuuden voittaa erilaisia palkintoja ja ansaita Ubisoft Unit -pelivaluuttaa.

Talvihaaste on käynnissä 16. joulukuuta asti, ja jo pelkkä tapahtumaan kirjautuminen palkitaan sadalla Ubisoft Unitilla. Tätä pelivaluutta voidaan käyttää 20 prosentin alennukseen Ubisoft Store -kauppapaikassa tai peleissä lisäkilkkeiden ostamiseen.

Pelaajat voivat osallistua yhteisöhaasteisiin millä tahansa pelialustalla, joka on yhdistetty heidän Ubisoft Connect -tiliinsä. Jokaisessa pelissä on omat tavoitteensa:

  • Rainbow Six Siegessä tavoitteena on eliminoida sata miljoonaa vastustajaa PvP-tilassa
  • The Crew Motorfestissä tulee suorittaa neljä miljoonaa Feat-temppua
  • XDefiantissa pelaajien tulee aiheuttaa yhteensä miljardi vahinkopistettä

Haasteiden suorittaminen tuo mukanaan pelikohtaisia palkintoja, kuten Penguin-koristeen Rainbow Six Siegessä, BMW Lifestyle -paketin The Crew Motorfestissä ja kolme asekohtaista kokemuspistetehostinta XDefiantissa.

Lisäksi pelaajat osallistuvat automaattisesti arvontaan, jossa voi voittaa Ubisoft+ Premium -pelipalvelun käyttöoikeuden. Palkinnot vaihtelevat kuukauden käyttöoikeudesta jopa kymmeneen vuoteen.

Talvihaasteeseen voi osallistua Ubisoft Connect -sovelluksen kautta tai vierailemalla verkkosivuilla. Pelit ovat saatavilla Xbox Series X/S- ja PlayStation 5 -konsoleille sekä PC:lle. Rainbow Six Siege ja The Crew Motorfest ovat lisäksi saatavilla PlayStation 4- ja Xbox One -konsoleille.

Ubisoft lopettaa XDefiantin – tuotantostudiot San Franciscossa ja Osakassa suljetaan Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft lopettaa XDefiantin – tuotantostudiot San Franciscossa ja Osakassa suljetaan

Pelijätti on ilmoittanut lopettavansa XDefiantin kehittämisen ja sulkevansa pelin palvelimet 3. kesäkuuta 2025. Uusia latauksia, rekisteröintejä ja ostoksia ei enää sallita, ja Season 3 julkaistaan pelaajayhteisön kunniaksi ennen lopullista alasajoa. Päätös heijastaa pelin haasteita kilpailla äärimmäisen kilpaillulla free-to-play FPS -markkinalla.

Studioiden sulkemiset ja irtisanomiset

Päätöksen seurauksena Ubisoft sulkee tuotantostudionsa San Franciscossa ja Osakassa, ja Sydneyn toimipistettä pienennetään. Tämä johtaa yhteensä 277 työntekijän irtisanomiseen, vaikka noin puolet XDefiantin kehitystiimistä siirretään uusiin tehtäviin Ubisoftilla. Ubisoftin johtaja Marie-Sophie de Waubert kertoi, että pelin pelaajamäärät eivät riittäneet oikeuttamaan jatkoinvestointeja.

Rahat takaisin pelaajille

Ubisoft on luvannut täyden hyvityksen pelaajille, jotka ovat tehneet ostoksia viimeisten 30 päivän aikana, sekä Ultimate Founder's Packin ostajille. Hyvitykset toteutetaan automaattisesti kahdeksan viikon kuluessa.

Vaikka sai alkuvaiheessa huomiota ja rikkoi Ubisoftin sisäisiä ennätyksiä, peli ei pystynyt ylläpitämään kasvuaan. Ubisoftin mukaan kokemus tarjoaa kuitenkin arvokkaita oppeja tulevien live-palvelupelien kehittämiseen.

XDefiantin pääkehittäjä Mark Rubin kuvaili päätöstä sydäntäsärkeväksi ja kiitti sekä pelaajia että kehitystiimiä.

Pelaajien ja kehittäjien välinen avoin ja kunnioittava viestintä oli se, mikä teki XDefiantista erityisen.

Rubin totesi.

Ubisoftin päätös korostaa vuoden 2024 haastavaa tilannetta pelialalla, jossa monet pelitalot ovat joutuneet kamppailemaan taloudellisten haasteiden ja yllättävien sulkemisten kanssa.