Call of Duty Mobilen kolmas kausi alkaa tänään – uusi kausi hakee inspiraatiota Japanista Kommentit pois päältä artikkelissa Call of Duty Mobilen kolmas kausi alkaa tänään – uusi kausi hakee inspiraatiota Japanista

Call Of Duty Mobile

Seuraavan Mobilen kauden sisältö on paljastettu ja Tokyo Escape kuljettaakin pelaajat uudella kaudella Tokion syvyyksiin. Tuoreella videolla esitellään Tokyo Escape -kauden uusia esineitä, jotka on mahdollista lunastaa itselleen, kun kausi julkaistaan perjantaina 16. päivä huhtikuuta. Tokyo Escape lisää peliin esimerkiksi uusia pelihahmoja, aseita sekä suunnittelupiirroksia kustomoitaviin aseisiin.

Edellisten kausien tapaa päivitys tuo tullessaan myös uusia pelikarttoja. Peliin lisätään kaksi uutta pelikarttaa, jotka kulkevat nimillä Oasis ja Coastal. Oasis saattaa olla Call of Duty -pelaajille entuudestaan tuttu, sillä kartta on nähty aiemmin Call of Duty: Modern Warfare 3 -pelissä.  Mobiiliräiskintä saa myös tuoreita pelimuotoja, joista esimerkiksi Swords & Stones esitellään seuraavassa päivityksessä. Pelimuoto pohjautuu perinteiseen Sticks & Stones pelimuotoon, jossa testataan pelaajien taitoja teräaseiden kanssa.

Call of Duty Mobile on saatavilla sekä -alustoille

Mass Effect -säveltäjä Jack Wall paljastaa syyn poissaololleen kolmannessa osassa Kommentit pois päältä artikkelissa Mass Effect -säveltäjä Jack Wall paljastaa syyn poissaololleen kolmannessa osassa

Mass Effect 3

-pelisarjan ikonisen musiikin säveltänyt Jack Wall on viimein kertonut, miksi hän ei palannut tekemään :n musiikkia. Wall sävelsi ensimmäisten kahden pelin rakastetut ääniraidat, joista erityisesti :n ”Suicide Mission” on noussut fanien suosikiksi.

Vuonna 2012 julkaistussa Mass Effect 3:ssa Wall ei kuitenkaan ollut mukana, mikä yllätti monet. Nyt hän on paljastanut The Guardianin haastattelussa, että syynä oli ristiriita pelin kehityspäällikön Casey Hudsonin kanssa.

Casey ei ollut erityisen tyytyväinen minuun lopussa. Mutta olen silti todella ylpeä siitä musiikista. Se sai BAFTA-ehdokkuuden ja menestyi hyvin… vaikka se ei sujunutkaan niin kuin Casey olisi halunnut. – Jack Wall kertoi.

Mass Effect 2:n vaikea kehitys

Vaikka Wall ei kertonut tarkkoja syitä välirikkoon, hän mainitsi Mass Effect 2:n olleen yksi hänen uransa haastavimmista projekteista.

Se oli henkisesti kuormittavin asia, mitä olen koskaan tehnyt. Kaikki BioWaressa panikoivat yrittäessään saada pelin valmiiksi, eikä kukaan voinut auttaa minua. – Wall kertoi.

Vaikka prosessi oli kaoottinen, lopputulos oli sen arvoinen, sillä Mass Effect 2:n loppukohtaus ja sen musiikki ovat jääneet elämään yhtenä pelihistorian suurimmista huipentumista.

Mitä seuraavaksi?

Wall on sittemmin työskennellyt -sarjan parissa ja säveltänyt musiikin uusimpaan -peliin. puolestaan kehittää seuraavaa Mass Effect -peliä, mutta sen säveltäjästä ei ole vielä tietoa.

Jää nähtäväksi, palaako Wall vielä joskus Mass Effectin pariin – vai kuullaanko seuraavassa osassa täysin uusi ääni.

Xbox jatkaa avointa linjaansa – PlayStation- ja Nintendo-logot pysyvät mukana Kommentit pois päältä artikkelissa Xbox jatkaa avointa linjaansa – PlayStation- ja Nintendo-logot pysyvät mukana

Microsoftin -esittelyissä on viime aikoina nähty poikkeuksellinen ilmiö, - ja Nintendo-logot ovat ilmestyneet esittelyvideoihin. Tämä on osa Microsoftin uutta monialustastrategiaa, jonka tavoitteena on tehdä yhtiön peleistä helposti saatavilla kaikille pelaajille – riippumatta siitä, millä laitteella he pelaavat.

Haluan vain olla rehellinen ja läpinäkyvä sen suhteen, missä pelejämme voi pelata. Ihmisten pitäisi tietää, mistä he voivat ostaa pelejämme. Xbox-yhteisön ja pelien pitäisi olla kaikkien saatavilla mahdollisimman monella näytöllä. – Xbox-pomo Phil Spencer perusteli linjausta avoimuudella.

Muutos näkyi selvästi jo vuoden 2025 Xbox Developer Direct -tapahtumassa, jossa esimerkiksi , ja esiteltiin myös :lle. Vielä kesällä 2024 PS5-versioiden julkistaminen tapahtui erillisten trailerien kautta, mutta nyt ne näkyvät suoraan Xboxin omissa esittelyissä.

Sony ja Nintendo pitävät kiinni vanhasta linjastaan

Vaikka pyrkii edistämään monialustapelaamista, Sony ja Nintendo eivät ole muuttamassa strategiaansa. Esimerkiksi PlayStationin State of Play -tapahtumissa ei mainita Xboxia, vaikka pelit julkaistaisiin myös muille alustoille. , ja esiteltiin yksinomaan PlayStation-pelinä, vaikka ne ovat tulossa myös PC:lle ja Xboxille.

Tulevaisuudessa vielä enemmän monialustapelejä

Spencerin mukaan Xboxin tavoitteena on tuoda pelejä mahdollisimman laajasti eri alustoille ja vahvistaa Xbox-ekosysteemiä kokonaisuutena. Kesän Xbox Showcase 2025 -tapahtumassa voimmekin nähdä esimerkiksi Gears of War: E-Dayn, Fablen, Perfect Darkin ja Call of Dutyn rinnalla PlayStation-logon.

Mutta kannattaako odottaa, että Sony ja Nintendo tekisivät samoin? Todennäköisesti ei.