Call of Duty: Warzone -mobiiliversio tulossa? – työpaikkailmoitus paljasti Kommentit pois päältä artikkelissa Call of Duty: Warzone -mobiiliversio tulossa? – työpaikkailmoitus paljasti

Call of Duty: Warzone

Näyttäisi siltä, että Activisionin suursuosittu battle royale peli olisi saapumassa mobiililaitteille.

Tämä käy ilmi jo sittemmin poistetusta työpaikkailmoituksesta, jossa haetaan vastaavaa tuottajaa WZM:lle. Tästä voisi päätellä, että kyseinen peli olisi saapumassa ja -laitteille jossain vaiheessa tulevaisuudessa.

Ilmoitukesta voinee myös päätellä, että kyseessä olisi -mobiiliversion kaltainen ristiinpelaamista tukeva versio.

Fortniten lisäksi Call of Duty: Warzone -mobiiliversio haastaisi myös toisen suositun battle royalen PUBG Mobilen. Samalla peli haastaisi myös Activisionin oman suositun -pelin.

Aiheen tiimoilta odotellaan vielä virallista varmistusta.

Ex-PlayStation-pomo varoittaa: Kuolemantuomio peliteollisuudelle on todellinen uhka Kommentit pois päältä artikkelissa Ex-PlayStation-pomo varoittaa: Kuolemantuomio peliteollisuudelle on todellinen uhka

Vaikka pelejä julkaistaan ennätysmäärät joka päivä, pelaajakunta ei kasva samaa tahtia. Ex-PlayStation-johtaja Shawn Layden on huolissaan. Hänen mielestä ongelmaa ei ratkaista pelkästään isoilla budjeteilla tehtyillä jatko-osilla ja aina vain tehokkaammalla hardwarella.

”Jos luotamme vain jättihitteihin päästäksemme läpi, se on mielestäni kuolemantuomio”, Layden toteaa Gordon Van Dyken, indie-julkaisija Raw Furyn perustajan, haastattelussa Gamescom Asiassa.

Ongelmana ovat Laydenin mukaan yhdeksännumeroiset kehityskustannukset, jotka karkottavat suuret julkaisijat ottamasta riskejä. Lopputuloksena on pelejä, joiden rahoitus perustuu myyntiennustuksille, ei niinkään pelin hauskuudelle tai innovatiivisuudelle.

”Saamme jatko-osia ja kopioita, koska rahat jakelevat sanovat 'No niin, jos tienasi näin paljon näin lyhyessä ajassa, niin minun Fortnite-kloonini voi tienata saman ajanjaksossa'”, Layden kuvailee. ”Pelimaailmassa vallitsee luovan voiman hiipuminen studioiden yhdistymisen ja korkeiden kehityskustannusten takia.”

Layden kommentoi VGC:lle myös hiljattain esiteltyä, kohua herättänyttä 700 dollarin Prota ja sen tarjoamia minimaalisia parannuksia. ”Olemme kehityksen tasanteella”, Layden totesi VGC:lle.

”Olemme hardwaren kehityksessä vaiheessa, jota itse kutsun 'vain koirat kuulevat eron'. Jos pelaat ja auringonvalo osuu ikkunasta televisioon, et näe mitään ray tracing -efektejä. Kaiken pitää olla optimoitua ja sinulla pitää olla 8K-näyttö pimeässä huoneessa nähdäksesi mitään.”

Laydenin mielestä konsolikilpailu on saavuttanut katon ja peliyhtiöiden tulisi kilpailla sisällöllä, ei teknisillä spekseillä. ”On aika tehdä todellinen resetti liiketoimintamallille, pelialan perusteille”, hän toteaa VGC:lle.

Layden ei ole ensimmäistä kertaa huolissaan alan tulevaisuudesta. Hän varoitti jo 2019 PlayStationilta lähtiessään isojen budjettien pelejä ja laitteiden jatkuvaa kallistumista kestämättömäksi kiertokuluksi. Hän painottaa myös, että ala tuottaa koko ajan enemmän rahaa ilman, että pelaajakunta kasvaa.

”Kyseessä on 250 miljardin dollarin globaali bisnes, mutta pelaajien määrä ei kasva samaa tahtia”, Layden toteaa Van Dyken haastattelussa. ”Saamme siis enemmän rahaa samoilta ihmisiltä. Tarvitsemme lisää pelaajia. Miten se onnistuu? Tarvitsemme enemmän pelientekijöitä.”

Layden ehdottaa yritysten tukevan nousevia kehittäjiä esimerkiksi Indonesiassa ja Intiassa. Vaikka monet murehtivat AA-pelien, indie-pelien ja jättibudjettien välimaaston, kuolemasta, osoittavat jotkin studiot edelleen menestystä tällä kilpailullisella alueella. Viime vuonna esimerkiksi , Dark Souls -vaikutteinen loot shooter, löysi yleisönsä. Tänä vuonna on vuorossa Warhammer 40,000: , joka on onnistunut luomaan upean näköisen pelin alle puolellla Doom Eternalin budjetista.

Kulttimainetta nauttiva Flappy Bird tekee paluun Kommentit pois päältä artikkelissa Kulttimainetta nauttiva Flappy Bird tekee paluun

Legendaksi muodostunut mobiilipeli palaa!

Vietnamilainen kehittäjä Dong Nguyen poisti suuren suosion saavuttaneen Flappy Birdin vuonna 2014. Nyt Flappy Bird palaa laajennetussa versiossa, jonka tavoitteena on julkaisu lokakuun loppuun mennessä useilla alustoilla.

The Flappy Bird Foundation on hankkinut Flappy Birdin virallisen tavaramerkin ja alkuperäisen pelin oikeudet.

The Flappy Bird Foundation puhuu jo tulevista Flappy Bird -julkaisuista, joissa esitellään uusia pelimuotoja, hahmoja, edistystä ja massiivisia moninpelihaasteita.

Michael Roberts, Flappy Birdin paluun ”luova pääjohtaja”, sanoi: ”Olemme äärimmäisen innoissamme tuoda Flappy Birdin takaisin ja tarjota uudenlaisen kokemuksen.”

Piou Pioun kehittäjä Kek on myös mukana projektissa.

The Flappy Bird Foundationin tiedotteessa ei mainita Dong Nguyenia. Nguyen, joka on suurelti vältellyt julkisuutta Flappy Birdin poistamisen jälkeen, ei ole twiittannut vuosiin.