CrossfireX ilmestyi Xbox -konsoleille – katso julkaisutraileriKommentit pois päältä artikkelissa CrossfireX ilmestyi Xbox -konsoleille – katso julkaisutraileri
Eteläkorealaisen Smilegaten kehittämä CrossfireX -peli on nyt ilmestynyt Xbox One ja Xbox Series X sekä S -konsoleille. Voit katsoa pelin julkaisutrailerin alta.
CrossFire X on vuonna 2007 ilmestyneen Crossfire -pelin konsoliversio. Smilegate on kehittänyt alkuperäisen pelin ja sen konsoliversion moninpeliosion. Kotimainen Remedy puolestaan on tuottanut pelin yksinpelikampanjan, joka koostuu operaatioista, jotka puolestaan jakautuvat jaksoihin.
Crossfire X on nyt saatavilla ilmaiseksi Xbox One ja Xbox Series X sekä S -konsoleille.
Maailman myydyin musiikkipelisarja Just Dance on täyttänyt 15 vuotta. Ensimmäinen Just Dance julkaistiin marraskuussa 2009 ja sen jälkeen on ilmestynyt yli 30 peliä. Pelisarja on myynyt yhteensä yli 90 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti.
Just Dance -pelin alkuperäinen idea syntyi Raving Rabbids TV Party -pelin minipelistä, joka julkaistiin vuonna 2008 Nintendo Wii -pelikonsolille. Pelissä pelaajat matkivat Rabbid-hahmojen tanssiliikkeitä käyttäen Wii Remote- ja Nunchuk-peliohjaimia.
Vuosien varrella Just Dance on kehittynyt visuaalisesti kaksiulotteisesta tyylistä kolmiulotteiseksi. Musiikkikappaleiden liikkeet ovat muuttuneet monimutkaisemmiksi ja koreografia on mukautunut eri tasoisille pelaajille. Pelisarja on pyrkinyt monipuolistamaan tanssijoiden kehotyyppejä ja puvustusta. Uusin osa, Just Dance 2025 Edition, sisältää 40 uutta musiikkikappaletta. Pelissä on erilaisia pelitiloja, kuten soittolistahittien tanssiminen, kuntoilutavoitteet ja moninpelitilat. Lisää kappaleita on saatavilla Just Dance+ -tilauspalvelusta.
Just Dance 2025 Edition on julkaistu Nintendo Switch, PlayStation 5 ja Xbox Series X sekä S -pelikonsoleille. Pelin ikäraja on PEGI 3.
Remedy Entertainment on kertonut Capital Markets Day -tapahtumassaan, että heidän vuonna 2023 julkaisemansa Alan Wake 2 on myynyt yli 1,8 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti. Tämä on merkittävä kasvu aiempaan lukuun verrattuna, sillä helmikuussa 2024 pelin kerrottiin myyneen 1,3 miljoonaa kappaletta.
Vaikka 1,8 miljoonan myyntiluku onkin vaikuttava, on huomioitava, että pelin kehitys- ja markkinointikustannukset olivat arviolta 70 miljoonaa euroa. Supernatural thriller -pelit ovat kuitenkin yleisesti ottaen niche-markkina, ja myyntiluvut ovat usein pienempiä kuin laajemmalle yleisölle suunnatuilla peleillä. Silti, kuten Controlin tapauksessa on nähty, pelin myynti voi kasvaa merkittävästi myöhempinä vuosina.