Daniel Craig vihasi tätä James Bond -elokuvaa: ”V*tun painajainen” Kommentit pois päältä artikkelissa Daniel Craig vihasi tätä James Bond -elokuvaa: ”V*tun painajainen”

Brittiläinen näyttelijänä muisteli vaikeita aikoja, joita hänellä oli vuonna 2008 tehdyn -elokuvan parissa, Hollywood Reporterin Awards Chatter -podcastissa.

”V*tun painajainen”, Craig sanoi selittäen, kuinka vuoden 2007-2008 American Writers Guild -lakko keskeytti elokuvan tuotannon.

”Paul Haggis teki yhden vedon käsikirjoitukseen. Sitten hän lähti ja liittyi lakkolaisiin, eikä meillä ollut käsikirjoittajia. Joten meillä ei ollut käsikirjoitusta”, hän muisteli.

”Meidän ei olisi todennäköisesti koskaan pitänyt aloittaa tuotantoa, mutta aloitimme”, Craig lisäsi. ”Päädyin kirjoittamaan paljon sitä elokuvaa, mitä minun ei ehkä pitäisi sanoa. En halua crediittiä. Se on ok.”

”Quantum of Solace” ohjasi , ja siinä näyttelivät myös , , , ja .

Vaikka elokuva tuotti lähes 600 miljoonaa dollaria maailmanlaajuisessa lipputuloissa, se sai kriitikoilta negatiivisia arvioita ja sitä pidetään Craigin viidestä Bond-elokuvasta huonoimpana.

”Mutta se tuli ulos”, Craig sanoi. ”Siinä on joitain uskomattomia stunt-kohtauksia. Minulla on vielä nastat ylläni siitä todisteena. Siinä mielessä siinä on paljon hienoa tavaraa, mutta se ei vain toiminut.

”Tarinankerronta ei ollut oikein kohdaillaan”, hän jatkoi. ”Se on se nöyryyttävä oppitunti. Elokuvan aloittaminen ilman käsikirjoitusta ei ole hyvä idea.”

Craig, 56, ilmoitti vuonna 2019 lopettavansa James Bondin roolin viiden elokuvan jälkeen. Hänen viimeinen esiintymisensä ikonisen vakooja-agentin roolissa oli vuonna 2021 julkaistussa ”No Time to Die” -elokuvassa, jossa hänen hahmonsa kuoli.

Äskettäisessä haastattelussa New Yorkerin kanssa näyttelijä, joka tekee lehdistötyötä uuden eroottisen elokuvansa Queer edistämiseksi, selitti, mikä sai hänet epäröimään James Bondin roolia.

”Sanoisin, että yksi suurimmista epäilyksistäni [Bondin] näyttelemisessä olisi maskuliinisuuden rakenne”, Craig jakoi. ”Se oli usein hyvin naurettavaa, mutta et voi pilkata sitä ja odottaa sen toimivan. Sinun on ostettava se.”

Hän jatkoi: ”Tarkoitan, ihmisten haavoittuvuus on minulle aina ollut hyvin mielenkiintoista. Me olemme kaikki haavoittuvia. Sillä ei ole väliä kuka olet. Sillä ei ole väliä kuinka kova olet, kaikki ovat haavoittuvia. Mutta niin poikia kasvatetaan, niin miesten odotetaan käyttäytyvän.”

Knives Out -näyttelijä totesi myös, että hänestä on tullut ”toinen ihminen” sen jälkeen, kun hän aloitti roolinsa Bondina.

”Kuuntele, [Bond] on lähes 20 vuotta elämästäni”, hän sanoi. ”Kun otin sen vastaan, olin yksi ihminen. Nyt olen täysin toinen ihminen. En tee tätä elokuvaa [’Queer’] vastauksena siihen. En ole niin pieni. Mutta en olisi voinut tehdä tätä elokuvaa, kun tein Bondeja Se olisi tuntunut jotenkin, ’Miksi? Mitä yrität todistaa?'”

Seuraavaa :ää ei ole vielä ilmoitettu, vaikka on huhuttu, että 34-vuotiaalle Aaron Taylor-Johnsonille on tarjottu työtä.

Steven Spielberg yritti päästä Bond-ohjaajaksi – vastaus oli aina ”ei” Kommentit pois päältä artikkelissa Steven Spielberg yritti päästä Bond-ohjaajaksi – vastaus oli aina ”ei”

Harva ohjaaja on jättänyt elokuvahistoriaan yhtä suuren jäljen kuin , mutta yksi kuuluisa sarja jäi häneltä silti saavuttamatta. Spielberg paljasti tuoreessa podcast-haastattelussa yrittäneensä useaan otteeseen päästä ohjaamaan -elokuvaa, mutta sai kerta toisensa jälkeen pakit sarjan pitkäaikaiselta tuottajalta Albert R. ’Cubby’ Broccoli.

Spielberg kertoi ottaneensa yhteyttä Broccoliin heti sen jälkeen, kun Jaws nousi jättimenestykseksi. Ohjaaja tarjoutui itse Bond-elokuvan tekijäksi, mutta vastaus oli tylysti kielteinen. Myöhemmin Broccoli pyysi lupaa käyttää Spielbergin elokuvasta Close Encounters of the Third Kind tuttua viiden sävelen teemaa Bond-elokuvassa Moonraker. Spielberg yritti jälleen vaihtokauppaa Bond-ohjauksesta, mutta sai jälleen kieltävän vastauksen.

Torjutuksi tuleminen ei kuitenkaan jäänyt pitkäksi aikaa harmittamaan. Spielberg kertoi jutelleensa asiasta ystävänsä George Lucas kanssa vuonna 1977 Havaijilla. Lucas vastasi kuuluisasti, että hänellä oli tarjolla jotain Bondia parempaa: projekti nimeltä ”Indiana Smith”. Nimi muuttui myöhemmin, ja lopputuloksena syntyi Raiders of the Lost Ark sekä yksi elokuvahistorian tunnetuimmista seikkailusarjoista.

Nykyään Spielberg suhtautuu asiaan huumorilla. Hän totesi, että jos Bond-tuottajat pyytäisivät häntä nyt ohjaajaksi, hänen vastauksensa olisi yksinkertainen: ”Teillä ei olisi varaa minuun.”

Bond ei ollut myöskään ainoa suurfranchise, joka karkasi Spielbergin käsistä. Ohjaaja paljasti aiemmin kieltäytyneensä ensimmäisestä Harry Potter and the Philosopher’s Stone -elokuvasta, koska halusi viettää enemmän aikaa perheensä ja lastensa kanssa. Jälkikäteen päätös ei ole kaduttanut häntä lainkaan.

Lähde: Variety

Idris Elba tyrmää ”woke” James Bondin – legendaarisen vakoojan ei pidä muuttua kaikkia miellyttäväksi Kommentit pois päältä artikkelissa Idris Elba tyrmää ”woke” James Bondin – legendaarisen vakoojan ei pidä muuttua kaikkia miellyttäväksi

Huhumylly seuraavan James Bondin ympärillä pyörii jälleen täysillä, mutta yksi pitkään rooliin yhdistetty nimi on tehnyt kantansa selväksi. katsoo, ettei Bondia pitäisi yrittää tehdä ”wokeksi” tai muokata vastaamaan kaikkien yleisöjen toiveita.

Elba kertoi GQ:n haastattelussa olevansa imarreltu siitä, että hänen nimeään on vuosien ajan ehdotettu agentti :n rooliin. Samalla hän kuitenkin muistutti, että hahmo on kirjoitettu tietynlaiseksi syystä. Hänen mukaansa kaikki yleisöt ympäri maailmaa eivät välttämättä hyväksyisi mustaa miesnäyttelijää Bondin roolissa, vaikka ajatus onkin monien mielestä kiinnostava.

Kuva: Idris Elba IMDb

Näyttelijän mukaan Bond-elokuvien tärkein tehtävä on tarjota eskapismia eli viihdyttävää pakoa arjesta. Elba korosti, että sarjan ei pitäisi yrittää vastata jokaiseen yhteiskunnalliseen keskusteluun tai maailman makumieltymyksiin. Hänen mielestään Bondin kannattaa yksinkertaisesti olla Bond.

Keskustelu osuu ajankohtaiseen hetkeen, sillä uuden 007:n etsintä on virallisesti käynnissä. Viimeksi hahmoa näytteli elokuvassa No Time to Die, jonka ensi-illasta on kulunut jo viisi vuotta. Seuraavan Bond-seikkailun ohjaa Denis Villeneuve, joka tunnetaan muun muassa Dune -elokuvista, ja käsikirjoituksesta vastaa Steven Knight.

Virallista valintaa ei ole vielä tehty, mutta huhulistoilla pyörivät muun muassa Henry Cavill, ja Callum Turner. Yksi asia on kuitenkin varma: ennen uuden Bondin paljastumista fanit ehtivät käydä aiheesta vielä monta ravistettua, mutta ei sekoitettua keskustelua.