Donut County
Jos Annapurna Interactive yrittäisi myydä minulle jonkun Mikkelin ukkelin autossaan nauhoittaman saarnan siitä miten nuoriso vain vahtaa kännyköitään, ostaisin sen. Julkaisija tunnetaan tarinavetoisista, omaperäisistä peleistään joista kukin yrittää joko luoda uutta tai viedä omaa lajityyppiään eteenpäin. Annapurnan nimi yhdistetään usein tarinalliseen What Remains of Edith Finch -kävelysimulaattoriin, jota kehittämässä Esposito on myös ollut. Pelin on kehittänyt Ben Esposito, joka on sen verran lahjakas kaveri että olisin pelinkehittäjänä valmis tarjoamaan tälle lounaan milloin tahansa. Donut County on peli, jossa liikutat maassa olevaa, alati kasvavaa reikää jonne on tavoitteena pudottaa kaikki ympäristössä oleva.
Donut Countyn idea syntyi pelijamissa, jossa oli tarkoitus tehdä peli Peter Molyneux -parodiatilin twiiteistä. Pelissä oli 'sitä jotain', joka sai kehittäjän työstämään sitä eteenpäin pitkänä prosessina ja työn tulos julkaistiin IOS:n lisäksi myös pöytäkoneille ja PS4:lle. Pelissä on myös tarina, jossa eräänlaisena metana, pesukarhu pelaa peliä jossa liikutetaan samaista reikää mitä pelaajakin. Omalla läpipeluukerralla juoni tuntui lähinnä turhalta ruudun napsuttelulta, koska tahto pelata oli voimakkaampi kuin tahto selata vaivaannuttavaa internet-melua ja meemien kanavoimista sisältävää dialogia.
Kokonaisuutena, Donut County on niin intuitiivinen ja hyvä peli, että varmasti mielipiteitä jakavan tarinan antaa helposti anteeksi. Yksikään pelin radoista ei tunnu läpikahlaamiselta, vaan peli on kauttaaltaan hauska ja lyhyydestään huolimatta pienen hintansa arvoinen. Fysiikka toimii täsmälleen niinkuin pitääkin ja pelaaminen oli miellyttävää jopa pikkuisella iPhone SE:lläni.