Doom: The Dark Ages sai julkaisupäivän ja selityksen miksi se on vain yksinpelattava Kommentit pois päältä artikkelissa Doom: The Dark Ages sai julkaisupäivän ja selityksen miksi se on vain yksinpelattava

: The Dark Ages oli yksi -tapahtuman tähdistä, sillä siinä vahvistettiin julkaisupäivä, esiteltiin uutta pelipelaamista ja paljon muuta.

Ensinnäkin julkaisupäivä. Doom: The Dark Ages julkaistaan 15. toukokuuta 2025 Xbox Series X:lle ja S:lle, :lle ja :lle. Microsoftin omistamana pelinä julkaistaan Game Passissa heti julkaisupäivänä. Collector's Bundle sisältää jopa kaksi päivää ennakko-oikeutta.

Ei ole mainintaa julkaisusta juuri ilmoitetulle :lle, vaikka Microsoftin kerrotaan tuovan monia pelejään seuraavan sukupolven konsolille sen ilmestyessä myöhemmin vuonna 2025.

Meillä on myös vahvistus siitä, että Doom: The Dark Ages on vain yksinpelattava. Sekä vuoden 2016 Doom että sen jatko-osa, vuoden 2020 , sisälsivät online-moninpelin. Joten miksi muutos Doom: The Dark Agesissa?

Ennen ilmoitusta lehdistölle puhuessaan tuotantojohtaja Marty Stratton ja pelinjohtaja Hugo Martin selittivät, että päätös siirtyä vain yksinpelattavaksi tehtiin aikaisin, jotta id Software voisi keskittyä täysin kampanjaan.

”Teimme sen päätöksen aikaisin, jotta voisimme todellakin keskittyä täysin kampanjaan”, Stratton sanoi. ”Se on suurin, laajin ja eeppisin kampanjamme koskaan, ja olemme todella tyytyväisiä päätökseen, ja uskon, että on ollut mahtavaa, kun tiimi on keskittynyt vain kampanjan viimeistelyyn ja viimeistelyyn.”

Martin lisäsi, että päätöksestä heivata moninpeli pois id Software pystyi sisällyttämään kampanjaan ominaisuuksia, joita se ei olisi muuten pystynyt. Näihin kuuluvat osuudet, joissa ratsastat tultahengittävällä lohikäärmeellä ja ohjaat 30-kerroksisten Atlan-mechoja.

”Siksi pystyimme laittamaan lohikäärmeen ja Atlanin mukaan”, Martin sanoi. ”Tarkoitan, että nämä ovat asioita, joita olemme halunneet tehdä peliin jo useissa peleissä, mutta emme voineet, koska meillä oli moninpelikomponentti, josta pidimme, mutta se todella tarkoitti vain keskittymistä yksinpelin kampanjaan ja vain tasoittaa sitä kokemusta pelaajille.”

Marvel’s Spider-Man 2 saapuu PC:lle – tekniset vaatimukset yllättävät positiivisesti Kommentit pois päältä artikkelissa Marvel’s Spider-Man 2 saapuu PC:lle – tekniset vaatimukset yllättävät positiivisesti

julkaisi tänään 30. tammikuuta Marvel's Spider-Man 2:n -version. Kehittäjä on paljastanut pelin tekniset vaatimukset, jotka ovat herättäneet kiitosta pelaajien keskuudessa monipuolisuudellaan.

Peli tarjoaa PC-pelaajille useita teknisiä parannuksia, kuten DLSS 3.5 Ray Reconstruction -tuen ja edistyneet säteenseurantaominaisuudet. Nixxesin grafiikkaohjelmoija Menno Bilin mukaan Ray Reconstruction mahdollistaa entistä yksityiskohtaisemmat heijastukset ja tarkemmin määritellyt säteenseuratut varjot.

PC-versio tukee ultraleveää näyttöä jopa 48:9-kuvasuhteella, ja välianimaatiot toimivat 32:9-kuvasuhteeseen asti. Pelaajat voivat hyödyntää myös DLSS 3:a ja FSR 3.1:tä sekä Intelin XeSS-skaalausteknologiaa.

Pelin minimivaatimukset ovat yllättävän maltilliset: 720p-resoluutiolla ja 30 FPS:llä peliä voi pelata jopa vanhemmalla järjestelmällä, jossa on Nvidia GTX 1650 -näytönohjain, Intel Core i3 8100 -prosessori ja 16 GB RAM-muistia. Säteenseuranta pois kytkettynä peli pyörii siis varsin vaatimattomalla kokoonpanolla.

Tehokkaampaa rautaa tarvitaan kuitenkin, jos haluaa pelata peliä 4K-resoluutiolla 60 FPS:n ruudunpäivitysnopeudella ja täysillä säteenseurantaominaisuuksilla. Tällöin vaaditaan RTX 4090 -näytönohjain, AMD Ryzen 7800X3D -prosessori ja 32 GB RAM-muistia.

Steam Deck -yhteensopivuus on vielä kysymysmerkki. Aiemmista Spider-Man-peleistä poiketen tämä on alun perin PS5-yksinoikeus, minkä vuoksi se saattaa olla teknisesti vaativampi kuin PS4:lle julkaistut edeltäjänsä.

Pelaajat ovat ottaneet monipuoliset tekniset vaatimukset positiivisesti vastaan. Redditissä kommentoijat ovat kehuneet vaatimusten selkeyttä ja kattavuutta, ja odotukset pelin suorituskyvyn suhteen ovat korkealla.

Lähde: IGN

DOOM ja DOOM 2 -pelaajat yllätettiin uudella päivityksellä Kommentit pois päältä artikkelissa DOOM ja DOOM 2 -pelaajat yllätettiin uudella päivityksellä

DOOM ja 2 ovat saaneet uuden ja odottamattoman päivityksen, joka tuo mukanaan merkittävän parannuksen: moninpelimodit. Tämä uusi ominaisuus on nyt saatavilla kaikilla alustoilla, mukaan lukien , mahdollistaen pelaajille omien modien luomisen ja käyttämisen. Modien avulla voidaan muuttaa esimerkiksi aseiden ulkonäköä tai lisätä uusia kenttiä. Lisäksi päivitys sisältää yleisiä bugikorjauksia ja parannuksia pelikokemuksen sujuvoittamiseksi.

Vuonna 1993 julkaistu DOOM mullisti FPS-genren ainutlaatuisella taistelullaan, grafiikoillaan ja yksityiskohdillaan, erityisesti gore-elementeissään. jatkoi tätä perintöä ja vaikutus näkyy edelleen uudemmissa peleissä, kuten DOOM: Eternalissa ja tulevassa DOOM: The Dark Ages -pelissä, joka julkaistaan toukokuussa. Viime vuonna ja toivat markkinoille DOOM + DOOM 2 -paketin, joka sisälsi yksinpelimodien tuen. Moninpelissä oli aiemmin tarjolla vain perinteinen pelaaja vastaan pelaaja -kokemus uusilla yhteisön luomilla kartoilla. Nyt fanit voivat nauttia modatuista sisällöistä, jotka tuovat entistä enemmän vaihtelua pelikokemukseen.

Uudet ominaisuudet ja parannukset

On kuitenkin huomioitava, että modien toimimiseksi moninpelissä on tietyt vaatimukset, kuten valtuutus ja saman modin tilaaminen kaikille pelaajille. Uuden modituen lisäksi päivitys tuo mukanaan muita parannuksia, kuten katsojatilan, lisää pelaajavärejä ja paremman verkkokoodin. Myös tähtäimen, modien ja aseiden ongelmat on korjattu.

Päivityksen kohokohdat

Moninpelimodit

  • Pelin isännän on aktivoitava modi ennen moninpelivalikon avaamista.
  • Pelaajien on tilattava sama modi ennen liittymistä otteluun.
  • Suositellaan käyttämään huonekoodia modattuihin otteluihin liittymiseen.
  • Modien on oltava yhteensopivia Vanilla DOOM-, DeHackEd-, MBF21- tai BOOM-muotojen kanssa.

Yleiset parannukset

  • Punaiset ovet näytetään nyt punaisina automaattikartalla.
  • Korjattu useita yhteisön raportoimia kaatumisongelmia.
  • Parannettu tekstin luettavuutta modikuvauksissa aasialaisilla kielillä.
  • Intermission-näytön karttaliite poistettu vastaamaan alkuperäistä pelitapaa.

Moninpeli

  • Esineet voi nyt poimia kaikki pelaajat yhteistyötilassa.
  • Lisätty katsojatila pelaajien kuollessa ja odottaessa uudelleensyntymistä.
  • Nyt tarjolla enemmän kuin neljä pelaajaväriä.
  • Korjattu aseiden menettämiseen liittyvä ongelma yhteistyötilassa uudelleensyntymisen jälkeen.
  • Optimoitu verkkokoodia entistä paremmaksi.

Modit

  • Modien latausohjelma pystyy nyt käsittelemään yli 100 tilattua modia.

Nintendo

  • Modit toimivat nyt useiden käyttäjäprofiilien välillä.

Modikehittäjille :llä

  • Modien kuvakaappaukset, joissa on välilyöntejä tai erikoismerkkejä, latautuvat nyt oikein useimmissa tapauksissa.
  • MBF21- ja BOOM-mekaniikoita on parannettu yhteensopivuuden takaamiseksi.

Tämä päivitys tuo DOOMin ja DOOM 2:n moninpelin uudelle tasolle ja antaa pelaajille mahdollisuuden kokea pelit aivan uudella tavalla. Nyt fanit voivat yhdistää voimansa luodakseen entistä eeppisempiä taisteluita ja monipuolisempia pelikokemuksia.