Droonien hyökkäys – Arvostelussa Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint Kommentit pois päältä artikkelissa Droonien hyökkäys – Arvostelussa Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (PC/Uplay)

5 / 10
Hyvää Ubisoftin moottoria osataan käyttää tutulla ammattitaidolla myös Breakpointin kaltaisessa välityössä. Huonoa Käsikirjoitus ja tehtäväsuunnittelu karmeita. Kokonaisuus toisteinen ja keskinkertainen. Yleisesti Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint on välityö, jonka voi ostaa ajanhaaskuuksi, kun sen nurkan takana odottavasta parin kympin hinnasta on kolme varttia poissa alesta, vitosella.

Ubisoftin julkaisut ovat yleensä joko hittejä tai pettymyksiä. Arvostelujen ja reaktioiden perusteella kuuluisi jälkimmäiseen. Haluan kuitenkin etsiä pelistä jotain hyvää, koska sitä on kuitenkin melkoisella joukolla työstetty ja siihen on laitettu paljon hyvin lahjakkaiden ihmisten aikaa. Se, mihin sitä on aikaa on kohdistettu ja se mihin sitä olisi pitänyt kohdistaa on se, mihin tässä tullaan keskittymään. Ja, koska nyt on joulun aika, aion kertoa sen Charles Dickensin joulutarinan formaatissa.

Ghost Recon -sarjaa, joka saa Ebenezer Scroogen roolin, on syytetty siitä, että se ei arvosta liioin pelaajakuntaansa saati sitä taiteellista tavoitetta joka senkaltaiselle avoimen maailman pelille on asetettu. Pelaajat ovat usein varsin paljon päänvaivaa kehittäjille aiheuttava, hyvin voimakkaasti tunteidensa ohjaama ryhmä. Voisi melkein sanoa, että he ovat sekä hankala renki että hankala isäntä. Mutta heiltä se raha kuitenkin tulee. Ylenkatsotun ja hyväksikäytetyn Ebenezerin työntekijän roolin saa tässä kuitenkin taide, koska tiettävästi pelin tehnyt yhtiö kohtelee työntekijöitään hyvin.

Pelikriitikon rooli on suurten pelien ja pelintekijöiden kohdalla varoittaa laihoista satokausista ja kylmistä talvista, joten vainaja Marleyn roolin otan kriitikkona itse. Breakpointia tulee tapaamaan kolme henkeä ja Ghost Recon -sarjan täytyy tehdä mitä henget sanovat tai muuten pelisarjasta tulee kuin Marleysta ja kriitikosta kirjoittamassa tätä tekstiä – varoitus muille, oppimiskokemus.

Kerroinko koskaan mikä hulluuden määritelmä on? Se on hyvän konseptin tahallinen vesittäminen tuottojen takia.

Yöllä Ghost Reconia tulee tapaamaan menneiden Ubipelien haamu, Vaas Montenegro. Red Storm Entertainment, joka kehitti alkuperäisen Ghost Reconin oli mukana tekemässä klassikoksi noussutta Far Cry -sarjan vuonna 2012 ilmestynyttä kolmatta osaa, jonka pahiksista ikimuistoisin, Michael Mandon esittämä Vaas Montenegro on vieläkin pelaajakunnan kollektiivisessa muistissa. Se oli hetki, jolloin moderni avoimen maailman Ubisoft-räiskintä muodostui. Muistettavat hahmot, koukuttava tarina, intensiivinen maastossa pelaaminen, ajoneuvojen käyttö. Se oli alkupiste sille, mikä synnyttäisi myös Ghost Recon Breakpointin.

Pahis tarvitsee karismaa ja Vaas oli karismaattisin kaikista. Niin on myös Cole Walker, jota esittää itse Tuomari, . Kuten olemme elokuvista oppineet, paraskaan näyttelijä ei pelasta huonoa käsikirjoitusta ja voi veljet miten huono se onkaan Breakpointissa. :n avoimen maailman malli toistuu myös Breakpointissa, mutta se tuntuu tylsältä ja peli-assetien kopioimiselta toistoon ja edestakaisin sahaamiseen perustuvan tehtäväsuunnittelun ansiosta. Far Cry 3:n viehätys ei ollut se, että se oli jotain uutta vaan se, että siinä oli tehty asiat kunnolla. Tehtäväsuunnitteluun oli laitettu ajatusta ja hahmot olivat muistettavia.

Tällaisena he minut muistavat, ja tällaisena he tulevat myös minut muistamaan.

Seuraava haamu on tutumpi, nykyisten ubipelien haamu, eli itse Nomad, joka on myös Breakpointissa. Nomad ilmestyy -asussaan ja muistuttaa pelaajakunnasta, eli siitä joka haikailee Wildlands-lisäsisällön perään uuden, mikromaksuilla tukitun, köykäisemmän pelin sijaan. He eivät halua Destinyä, mitä Breakpoint osaltaan yrittää olla, vaan he haluavat Wildlandsin kaltaisen oikein kelvollisen avoimen maailman kokemuksen. Wildlands tarjosi paljon uutta, mutta tällä hetkellä se toimii muistutuksena siitä, että ei pidä korjata asiaa mikä ei ole rikki.

Tulevien ubipelien haamu on Cole Walker, eli Jon Bernthalin hahmo naamari päässä. Peliä pelaavat huomaavat kuitenkin että se peittävin naamio ei ole se metallinen vaan se käsikirjoituksen riveissä piilevä. Pelin takana oleva teksti olisi tarvinnut enemmän ajatusta, luonnollisempaa virtausta ja vähemmän pakotettuja armeijasanontoja. Se myös muistuttaa naamiosta jonka taakse ihan jokainen näkee. Sen, että peli on hyvin keskinkertainen, ontto ja ahne mikromaksujen ja kustomisaation perään. Se muistuttaa siitä, että tämä ei riitä. Tämä syö kassaa ja tämä voi kaataa pelisarjan ja pahimmassa tapauksessa studion. Let's Dance ei välttämättä paikkaa sitä miten saatiin Breakpointista turpaan. Tulevien Ubipelien haamun vihje on se, että Ghost Recon voi tämän jälkeen olla yhtä kuollut kuin Tom Clancy.

Mutta, tarkoitus oli etsiä jotain hyvää. Kyseessä on kolmen A:n peli jonka parissa voi mainiosti haaskata muutaman päivän jahka löytää tämän tarpeeksi isolla alennuksella. Pelattavuus on edelleen oikein hyvää kuten studiolta saattaa myös odottaa.

Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä Kommentit pois päältä artikkelissa Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä

Just Dance 2025 Edition

Maailman myydyin musiikkipelisarja on täyttänyt 15 vuotta. Ensimmäinen Just Dance julkaistiin marraskuussa 2009 ja sen jälkeen on ilmestynyt yli 30 peliä. Pelisarja on myynyt yhteensä yli 90 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti.

Just Dance -pelin alkuperäinen idea syntyi Raving Rabbids TV Party -pelin minipelistä, joka julkaistiin vuonna 2008 Nintendo Wii -pelikonsolille. Pelissä pelaajat matkivat Rabbid-hahmojen tanssiliikkeitä käyttäen Wii Remote- ja Nunchuk-peliohjaimia.

Vuosien varrella Just Dance on kehittynyt visuaalisesti kaksiulotteisesta tyylistä kolmiulotteiseksi. Musiikkikappaleiden liikkeet ovat muuttuneet monimutkaisemmiksi ja koreografia on mukautunut eri tasoisille pelaajille. Pelisarja on pyrkinyt monipuolistamaan tanssijoiden kehotyyppejä ja puvustusta.
Uusin osa, , sisältää 40 uutta musiikkikappaletta. Pelissä on erilaisia pelitiloja, kuten soittolistahittien tanssiminen, kuntoilutavoitteet ja moninpelitilat. Lisää kappaleita on saatavilla Just Dance+ -tilauspalvelusta.

Just Dance 2025 Edition on julkaistu Nintendo , ja sekä S -pelikonsoleille. Pelin ikäraja on PEGI 3.

Yllätyspäivitys: Assassin’s Creed Syndicate saa 60fps-tuen uudemmille konsoleille Kommentit pois päältä artikkelissa Yllätyspäivitys: Assassin’s Creed Syndicate saa 60fps-tuen uudemmille konsoleille

Assassin's Creed Syndicate

on julkaissut odottamattoman päivityksen vuodelta 2015 peräisin olevalle Assassin's Creed Syndicate -pelille, tuoden sen nykyaikaan 60 fps -tuella - ja -konsoleille. Lisäksi , PS5 ja PS5 Prolla peli tukee nyt 4K-resoluutiota, mikä tekee viktoriaanisen Lontoon maisemista entistä vaikuttavampia.

Päivityksen yksityiskohdat

  • Xbox (~31,8 GB):
    • Xbox Series X: 4K-resoluutio ja 60 fps.
    • Xbox Series S: 1080p-resoluutio ja 60 fps.
  • PlayStation (~0,75 GB):
    • PS5 ja : 1080p ja 60 fps tai 4K ja 60 fps.

Assassin's Creed Syndicate pähkinänkuoressa

Assassin's Creed Syndicate sijoittuu vuoden 1868 Lontooseen teollisen vallankumouksen keskelle. Pelaajat ohjaavat kaksosparia, salamurhaajia Jacob ja Evie Frye'ta, taistellessaan sortoa ja korruptiota vastaan. Peli sai kiitosta sen tarinasta, historiallisesta miljööstä ja innovatiivisesta pelimekaniikasta.

Taustalla nostalgian ja modernin yhdistäminen

Yllätyspäivitys tuo klassikon lähemmäksi nykypäivän pelistandardeja, tarjoten pelaajille sujuvamman kokemuksen ja visuaalisesti vaikuttavamman ympäristön. Samalla Ubisoft on vahvistanut sitoutumistaan vanhempien pelien elinkaaren pidentämiseen.

Ubisoft valmistautuu myös Assassin's Creed Shadowsin julkaisuun 14. helmikuuta 2025. Japanin feodaaliaikaan sijoittuva peli tuo uusia päähenkilöitä ja pelattavuutta, mutta Syndicate-päivitys muistuttaa, kuinka merkittävä osa sarjan historiaa vanhemmat osat ovat.