EA lopettaa The Simpsons: Tapped Out -pelin 12 vuoden jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa EA lopettaa The Simpsons: Tapped Out -pelin 12 vuoden jälkeen

Electronic Arts () on ilmoittanut lopettavansa suositun mobiilipelin : Tapped Out yli vuosikymmenen mittaisen taipaleen jälkeen. Peli poistetaan sovelluskaupoista 31. lokakuuta 2024, ja vaikka sitä voi pelata vielä vuoden loppuun asti, pelin palvelimet suljetaan lopullisesti 24. tammikuuta 2025. Uudet sovelluksen sisäiset ostot on jo estetty.

EA kertoi Facebook-päivityksessään, että päätös lopettaa 12 vuotta kestänyt matka oli tunteellinen:

”Olemme nauttineet yhteistyöstä The Simpsons™ja Walt Disney Companyn kanssa, ja on ollut ilo nähdä, miten fanit ovat rakentaneet omat rakkaat versiot Springfieldistä. Olemme kiitollisia siitä, että pystyimme tarjoamaan 308 päivitystä, 831 hahmoa ja 1 463 tehtävälinjaa, mukaan lukien tämän viimeisen hyvästelyn.”

The Simpsons: Tapped Out julkaistiin ensimmäisen kerran iOS-laitteille vuonna 2012 ja Androidille seuraavana vuonna. Pelissä pelaajat rakensivat oman versionsa Springfieldistä, ja siitä tuli valtavan suosittu etenkin sesonki- ja lomapäivitystensä ansiosta. Vuoteen 2014 mennessä peli oli tuottanut yli 130 miljoonaa dollaria digitaalisina nettotuloina.

The Simpsons: Tapped Out oli viimeisin Simpsonit-peli yli vuosikymmeneen. Sitä edelsivät The Simpsons Game vuonna 2007 ja rakastettu Hit & Run vuonna 2003, jonka jatko-osaa fanit ovat kaivanneet, mutta sitä ei ole koskaan tehty.

Aseet voidaan korvata radiopuhelimilla? – Bond -tuottaja ei halunnut aseita vuoden 2010 GoldenEye-uusintaversioon Kommentit pois päältä artikkelissa Aseet voidaan korvata radiopuhelimilla? – Bond -tuottaja ei halunnut aseita vuoden 2010 GoldenEye-uusintaversioon

GoldenEye 007

Muistatteko rakkaat lukijat South Parkista sellaisen jakson, missä Steven Spielberg teki vanhoista klassikkoelokuvistaan Special Edition-versioita, joissa aseet korvattiin radiopuhelimilla? Seuraava tarina ei nimittäin kauas siitä heitä:

Yllättävä paljastus James Bond -pelien historiasta nousi esiin, kun entinen Activision Blizzardin toimitusjohtaja Bobby Kotick kertoi Bond-elokuvien tuottajan vastustaneen aseita vuoden 2010 -pelin uusintaversiossa.

Grit-podcastissa Kotick paljasti, että elokuvasarjan yhteisomistaja Barbara Broccoli vastusti väkivaltaa ja aseiden käyttöä Wii-konsolille julkaistussa pelissä. Tämä on erityisen yllättävää, sillä kyseessä on uusintaversio yhdestä historian menestyneimmistä toimintapeleistä.

”GoldenEye oli peli, joka myi 64 -konsolia. Kun teimme jatko-osan, se oli haastavaa, koska Barbara Broccoli ei halunnut peliin mitään väkivaltaista. Hän ei oikeastaan halunnut aseita peliin lainkaan”, Kotick kertoo.

Broccoli ja hänen velipuolensa Michael G. Wilson toimivat James Bond -elokuvafranchisen nykyisinä valvojina. Kotikin mukaan Broccolin huoli oli ymmärrettävä, sillä videopelejä pelaavat paljon lapset, mutta toimintapelin tekeminen ilman aseita olisi ollut mahdotonta.

Paljastus tukee myös aiempia huhuja siitä, että juuri elokuvaoikeuksien haltijat estivät odotetun Xbox 360 -version julkaisun alkuperäisestä GoldenEye 007 -pelistä.

Vuoden 2010 GoldenEye julkaistiin Wiin lisäksi Nintendo DS:lle, ja myöhemmin PS3:lle ja Xbox 360:lle nimellä GoldenEye: Reloaded. Pelissä Pierce Brosnanin esittämä Bond korvattiin Daniel Craigin versiolla hahmosta.

GTA 6:n julkaisupäivä pysyy syksyssä 2025, Take-Two:n toimitusjohtaja vakuuttaa — ”Olemme todella luottavaisia” Kommentit pois päältä artikkelissa GTA 6:n julkaisupäivä pysyy syksyssä 2025, Take-Two:n toimitusjohtaja vakuuttaa — ”Olemme todella luottavaisia”

Grand Theft Auto 6:n julkaisu on edelleen suunniteltu syksylle 2025, emoyhtiö on vakuuttanut.

Julkaistessaan kolmannen vuosineljänneksen (31. joulukuuta 2024 päättyneen) taloudelliset tuloksensa, Rockstarin omistaja listasi :n julkaisun syksylle 2025 :lle ja :lle. Tämä tarkoittaa, että ainakin toistaiseksi GTA 6 on yhä aikataulussa aiemmin ilmoitetussa julkaisuikkunassaan eikä ole viivästynyt.

IGN:lle ennen talousraportin julkaisua antamassaan haastattelussa Take-Two:n toimitusjohtaja totesi, että vaikka ”viivästymisen riski on aina olemassa”, yhtiö ”tuntee olonsa todella hyväksi [syksyn 2025 suhteen].”

”Katsokaa, viivästymisen riski on aina olemassa, ja luulen, että heti kun sanoo sanoja kuten 'ehdottomasti', asiat menevät pieleen”, Zelnick vastasi, kun IGN kysyi, kuinka varma hän oli Rockstarin mahdollisuuksista saavuttaa syksyn 2025 julkaisuikkuna GTA 6:lle. ”Joten tunnemme olomme todella hyväksi sen suhteen.”

Kun Zelnickilta kysyttiin päivitystä GTA 6:n kehityksen tilanteesta, hän pysyi vaitonaisena.

”Katsokaa, uskon että peliä odotetaan innokkaasti sekä sisäisesti että ulkoisesti”, hän sanoi. ”Tiedämme, että tavoittelee täydellisyyttä. En koskaan julista menestystä ennen kuin se tapahtuu. Sanon usein, että ylimielisyys on jatkuvan menestyksen vihollinen, joten juoksemme kaikki pelokkaina ja katselemme olkamme yli, ja tiedämme, ettei kilpailu nuku. Koko organisaatiomme on äärimmäisen innoissaan.”

GTA 6:n julkaisupäivä on yksi viihdealan kuumimmista puheenaiheista, ja kilpailevat julkaisijat odottavat henkeään pidätellen Rockstarin ilmoitusta. Aiemmin tällä viikolla :n toimitusjohtaja Andrew Wilson kertoi olevansa valmis siirtämään uuden Battlefieldin julkaisua seuraavan tilikauden ulkopuolelle riippuen kilpailijoiden pelien julkaisuajoituksesta – tämä oli hädin tuskin peitelty viittaus GTA 6:n mahtiin.