EmuOS mahdollistaa klassikkopelien pelaamisen suoraan selaimessaKommentit pois päältä artikkelissa EmuOS mahdollistaa klassikkopelien pelaamisen suoraan selaimessa
Kiinnostaako retropelit kuten Pong, Pac-Man ja miksei myös alkuperäinen Quake? Ja mikä parasta vielä autenttisessa Windows 95, 98 tai ME tunnelmissa? EmuOS mahdollistaa tämän ja mikä parasta se toimii suoraan selaimessasi.
EmuOS:ssä voit valita haluamasi käyttöjärjestelmäteeman ja se käynnistyy autenttisesti virheilmoitusten kera. Pelattavana on niin klassisia Windows -pelejä kuten miinaharava, mutta myös pelejä kuten Worms 2, Diablo 1, Command & Conquer sekä retroklassikoita kuten Pong ja Tetris.
Pelien lisäksi EmuOS:stä löytyy myös hyötyohjelmia kuten Notepad, Winamp ja tietenkin Paint. Siitä löytyy myös Office -paketin rakastettu ja vihattu Clippy -hahmo. Projektin tarkoitus on toimia klassisten pelien ja sovellusten arkistona.
Digital Eclipse on paljastanut osan tulevan kokoelmansa, Tetris Foreverin, täydestä pelivalikoimasta. The Making of Karateka ja Llamasoft: The Jeff Minter Story -pelien jälkeen tämä tulee olemaan kolmas studion ”Gold Master Series” -sarjan peli, 3jonka tavoitteena on tarjota täysi pääsy klassikkopeleihin sekä niiden käsittelyn ja kehityksen historiallinen dokumentaatio.
Tetris Forever -kokoelmaan sisältyy yli 15 peliä, mukaan lukien useita, joita ei ole koskaan julkaistu Japanin ulkopuolella. Pelit ovat pääosin Famicomista, Super Famicomista ja Game Boysta, mutta mukana on myös pari Apple II -tietokoneelta ja Electronika 60:ltä.
Lisäksi Digital Eclipse on kehittänyt uuden kokemuksen nimeltä Tetris Warp, joka, kuten ensiesitystrailerissa näytetään, antaa pelaajille mahdollisuuden siirtyä läpi eri Tetris-aikakausien, muuttaen visuaaleja ja mekaniikkaa reaaliaikaisesti. Tämä ilmoitus on myös vahvistanut, että uusia pelejä voidaan lisätä kokoelmaan sen julkaisun yhteydessä tai pian sen jälkeen myöhemmin tänä vuonna.
Tässä on 14 vahvistettua peliä, jotka sisältyvät Tetris Forever -kokoelmaan:
Tetris, julkaistu Pajitnov vuonna 1984 Electronika 60:llä
Tetris (48K Version), julkaistu Spectrum Holobyte vuonna 1988 Apple II:lla
Tetris, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1988 Famiconilla
Hatris, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1990 Famiconilla
Tetris 2 + Bombliss, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1990 Famiconilla
Hatris, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1992 NES:llä
Hatris, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1991 Game Boylla
Super Bombliss, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1995 Game Boylla
Super Bombliss DX, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1998 Game Boylla
Super Tetris 2 + Bombliss, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1992 Super Famiconilla
Tetris Battle Gaiden, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1993 Super Famiconilla
Super Tetris 2 + Bombliss Genteiban, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1993 Super Famiconilla
Super Tetris 3, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1994 Super Famiconilla
Super Bombliss, julkaistu Bullet-Proof Software vuonna 1995 Super Famiconilla
Kuvat: Digital Eclipse
Tetris Foreverin tarkasta julkaisupäivästä ei ole vielä tietoa, mutta sen on edelleen tarkoitus julkaista ennen vuoden 2024 loppua.
Vielä nimeämätön peli ammentaa inspiraatiota Zelda-klassikoista, Diablo-sarjasta sekä Thimbleweed Park -pelistä. Terrible Toybox -studion verkkosivuilla peliä kuvaillaan ”klassiseksi Zeldaksi yhdistettynä Diabloon ja Thimbleweed Parkiin”.
Peli on ollut kehitystyössä vuoden alusta lähtien, ja Gilbert on pitänyt faneja ajan tasalla mastodon-tilillään. Julkaisu on suunniteltu vuoden 2024 lopulle, mutta peliäkehityksen todellisuuden vuoksi myöhästyminen ensi vuoden puolelle on myös mahdollista.
Tuoreimpana uutisena on kerrottu, että Elissa Black (Swords of Freeport, towncraft, metrocide, objects in space) on liittynyt tiimiin quest-designeriksi.
”Tämä nostaa mahdollisuuteni saada peli valmiiksi ennen kuin kyllästyyn ja masennun 37 prosentilla”, Gilbert vitsailee.