Final Fantasy 14:n uusin LLP valottaa Dawntrailin tulevia muutoksia Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 14:n uusin LLP valottaa Dawntrailin tulevia muutoksia

Dawntrail

Uusimmassa, 81. Live Letter from Producer lähetyksessä käytiin läpi Dawntrail jatko-osassa tulevia muutoksia ja uusia taitoja kaikille hahmoluokille.

Lähetys alkoi 20 minuutin hahmoluokka trailerilla, jossa esiteltiin tulevien taitojen visuaalista puolta.

Kulissien takana tapahtuu paljon, huomioon ottaen yhtiön uudelleenjärjestelyt ja monia 7.0 päivityksen viimeistelyjä. Ennen live lähetystä tapasi tiimin, joka on vastuussa hahmojen grafiikoista ja kävi läpi asioita heidän kanssaan.

Yoshida kommentoi myös viimeaikaisia DDoS hyökkäyksiä palvelimia kohtaan.

”Suurin ja pisimpään kestänyt hyökkäys tähän mennessä”, kommentoi Yoshida. ”Meillä on erittäin kyvykäs infrastruktuuritiimi pitämässä huolen palvelimien turvallisuudesta. Teemme parhaamme lieventääksemme tästä hyökkäyksestä aiheutuvaa haittaa.”

Benchmark ohjelmassa oli myös ongelmia kun se julkaistiin. Uusin versio sisältää pelaajien esiin tuomien bugien ja virheiden korjauksia. Yoshida kertoi myös benchmark ohjelman auttavan tuomaan peliä esille laajemmalle pelaaja populaatiolle. Benchmark ohjelman päivitys tuo paremman valotuksen ja ympäristön päivityksiä.

Myös hahmojen hampaita korjattiin päivityksen myötä, koska pelaajat eivät pitäneet aikaisemmasta versiosta.
Esimerkiksi miqo'te rodun kulmahampaita pidennettiin takaisin kohti niiden alkuperäistä pituutta. Yoshida toivoo näiden graafisten parannusten olevan pelaajien mieleen näin Dawntrail julkaisun kynnyksellä.

Benchmark grafiikka päivitys

Tämä oli Yoshidan sanojen mukaan vain pintaraapaisu tulevista graafisista päivityksistä sekä korjauksista ja paljon muuta on tulossa edellä esiteltyjen päivitysten lisäksi.

Muutoksia tulee myös Fantasian, joka on hahmon ulkonäön muokkaukseen käytettävä rohto, käyttöön. Uusi versio mahdollistaa ulkonäön muokkauksen 60 minuutin ajan rohdon käytöstä ja vain pelissä vietetty aika kuluttaa edellä mainittua aikaikkunaa.

Sitten Yoshida siirtyy lähetyksen pääaiheeseen eli Dawntrail jatko-osassa tulevien hahmojen taitojen päivityksiin. Esittelyssä eivät ole kaikki muutokset, vaan pintapuolinen tarkastelu jokaisesta hahmoluokasta. Muutoksia tulee seuraavasti:

Dawntrail Tanks

Tankit

  • Rampart ja muut taidot, jotka vähentävät vahinkoa 30%, päivittyvät tasolla 90+.
  • Reprisal pitenee kestämään 15 sekuntia tasolla 90+.

Paladin

  • Suuri 3-iskuinen teräkombo (alkaa Confeitorilla) saa lisäiskun.
  • MP:tä tuottava taito, Atonement, muuttuu kolmen iskun komboksi.
  • Goring Bladea voi käyttää vain Fight or Flight -tilan aikana.

Warrior

  • Saa kaksi uutta kykyä, jotka ovat käytettävissä tiettyjen kykyjen käytön jälkeen, kun Inner Release on aktiivinen.

Dark Knight

  • Nappien vähentämiseksi Blood Weapon päivittyy Deliriumiin.
  • Uusi kyky lisätty Living Shadow -tilan ollessa aktiivinen.
  • Living Shadow ei enää käytä Blackblood.

Gunbreaker

  • Uusi toiminto lisätty Fated Circlen jälkeen.
  • Uusi 3-askelinen kombo Bloodfestin käytön jälkeen.
  • Sonic Breakia voi käyttää vain No Mercy -tilan aikana.
Dawntrail Melee DPS

Lähi-DPS

  • Second Wind on tehokkaampi tasolla 90+.
  • Feint kestää 15 sekuntia tasolla 90+.

Monk

  • Luokka ei enää keskity buffin tai DoT:n ylläpitämiseen. Toimintojen suorittaminen järjestyksessä lisää seuraavan toiminnon tehoa.
  • Voi kerätä jopa 10 chakraa, kun Brotherhood on aktiivinen.

Dragoon

  • Yksittäisen kohteen kombon asemoinnin vähentämiseksi, viides kombotoiminto on muutettu uudeksi suunnattomaksi toiminnoksi, Drakesbaneiksi. (Wheeling Thrust / Fang of Claw muuttuu Drakesbaneiksi käytön yhteydessä)
  • Life of the Dragon on nyt saatavilla ilman Dragon Gaugea.
  • Napin painalluksien vähentämiseksi tiettyjä toimintoja poistetaan/muokataan.
  • Spineshatter Dive on korvattu liikkumistaidolla, joka ei tee vahinkoa.

Ninja

  • Hutonin vaikutus on siirretty passiiviseksi taidoksi ja on aina aktiivinen.
  • Huton on nyt muutettu AoE:ksi, joka antaa Hidden-efektin, kuten Suikon.
  • Toimintoja, jotka pidensivät Hutonin kestoa, säädetään vastaavasti.

Samurai

  • Tsubame-gaeshi yksinkertaistetaan niin, että se voidaan suorittaa Meikyo Shisuin jälkeen.
  • Hakaze (ensimmäinen kyky yksittäisen kohteen kombossa), Tenka Goken (2 symbolia) ja Midare Setsugekka (3 symbolia) päivittyvät uusiksi taidoiksi.

Reaper

  • Plentiful Harvest ei enää lisää Shroud Gaugea 50:llä, vaan sallii vain Enshroudin suorittamisen.
  • Uusi toiminto lisätty Enshroudin ollessa aktiivinen.

Näiden lisäksi esittelyssä oli uusin lähi-DPS, Viper, josta kerrottiin lähetyksessä (2:46:00) hieman syvällisemmin.

Physical Ranged DPS

Fyysinen kauko-DPS

  • Second Wind kasvattaa tehoa tasolla 90+.
  • Luokkakohtaiset puolustavat taidot (Troubador, Tactician ja Shield Samba) saavat vahinkovähennyksen 15%:iin.

Bard

  • Laulut muutetaan buffaaviksi toiminnoiksi, jotka eivät tee vahinkoa vihollisiin.
  • Pitch Perfect muutetaan aluehyökkäykseksi, helpompi käyttää useamman vihollisen kanssa.

Machinist

  • Barrel Stabilizer ei enää lisää Heat Gaugea 50:llä, vaan sallii Hyperchargen suorittamisen ilmaiseksi.
  • Uusi piirre, joka kerää Drill varauksia.

Dancer

  • Uusi toiminto, jota voidaan käyttää Flourishin jälkeen.
  • Uusi toiminto, joka kuluttaa Espritin ja voidaan käyttää Technical Finishin jälkeen.
Magical DPS

Maaginen kauko-DPS

  • Swiftcastin uudelleenkäyttö lyhenee 40 sekuntiin tasolla 90+.
  • Addlen kestoa pidennetään 15 sekuntiin tasolla 90+. Addle on kyky, joka heikentää vihollisen taikavahinkoa.

Black Mage

  • Erilaisia muutoksia tiettyjen toimintojen sujuvoittamiseksi. Esimerkiksi jää taiat palauttavat nyt MP:tä, kun ne osuvat kohteeseen Umbral Icen ollessa aktiivinen, sen sijaan että MP palautuisi passiivisesti.
  • Uusi toiminto, joka siirtää Ley Lines -alueen loitsijan alle. Ley Lines on buffaava alue, joka vahvistaa Black Magen taikoja.

Summoner

  • Solar Bahamut, uusi Bahamutin ja Phoenixin kaltainen kutsu, lisätään peliin.
  • Uusi toiminto, joka voidaan suorittaa Searing Lightin jälkeen, lisätään.

Red Mage

  • Manafication ei enää lisää mustaa ja valkoista manaa 50:llä. Sen sijaan se sallii loitsittujen miekkataistelukykyjen suorittamisen ilman mana-kustannuksia.
  • Alkaen Enchanted Moulinetista, AoE miekkataistelukombo kuluttaa nyt yhteensä 50 mustaa ja valkoista manaa, aivan kuten yksittäisen kohteen kombo.
  • Uusi viimeistelyisku lisätään.

Edellä mainittujen luokkien lisäksi esittelyssä oli uusin tulokas, Pictomancer, jota käytiin tarkemmin läpi lähetyksen aikana (3:39:00).

Healers

Parantajat

  • Swiftcastin uudelleenkäyttö lyhenee 40 sekuntiin tasolla 90+.

White Mage

  • White Mage saa uuden taidon, jonka avulla loitsija voi liikkua nopeasti eteenpäin.
  • Uusi aluehyökkäys, joka voidaan suorittaa enintään kolme kertaa Presence of Mindin käytön jälkeen.

Scholar

  • Seraphism, uusi toiminto, joka muuttaa loitsijan ulkonäköä ja tehostaa parantavia taikoja.
  • Uusi aluehyökkäys, joka voidaan suorittaa Chain Stratagemin jälkeen, lisätään.

Astrologian

  • Korttijärjestelmä ei ole enää satunnainen. Sen sijaan voit vetää samanaikaisesti kortteja, joilla on hyökkääviä, puolustavia ja parantavia vaikutuksia.
  • Astrodyne poistetaan käytöstä astrologisten merkkien käytön lopettamisen myötä.
  • Essential dignity saa kolme latausta.

Sage

  • Eukrasia muuttaat Dyskrasia II:n, Eukrasian Dyskrasiaksi. Se on AoE hyökkäys ja tekee DoT vahinkoa eli vahinkoa ajan mittaan.
  • Uusi ryhmä buff lisätään. Se parantaa lähellä olevia ryhmän jäseniä aina, kun Sage loitsii taian.
Tässä 81. lähetys kokonaisuudessaan.

Final Fantasy 7 Remake Part 3 ei tule olemaan PlayStation 6 -eksklusiivi Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 7 Remake Part 3 ei tule olemaan PlayStation 6 -eksklusiivi

Final Fantasy 7 Remake Part 3 ei ole 6 -eksklusiivi, vaikka alkuperäinen Remake julkaistiin vain PS4:lle ja sen jatko-osa alun perin vain :lle, on ilmoittanut.

4Gamerille puhuessaan ja Genkin X/Twitterissä kääntäminä Final Fantasy -sarjan tuottaja ja Final Fantasy 7 Rebirth -ohjaaja sanoivat, että PlayStation-eksklusiivisuuden perinne rikkoutuu laajempaan monialustajulkaisuun siirtymisen myötä.

Sonyn PS5 saapui vuonna 2020, seitsemän vuotta sen jälkeen, kun PS4 saapui vuonna 2013. Sama tahti tarkoittaisi, että PS6 julkaistaisiin vuonna 2027, mikä on sama aika, jolloin Square Enix toivoo julkaisevansa kolmannen ja viimeisen pelin Final Fantasy 7 Remake -trilogiassa.

4Gamer kysyi siksi, tarvitsevatko fanit ostaa kolmannen sukupolven konsoleita tarinan päättämiseksi, mutta Kitase sanoi ehdottomasti, ettei näin ole. ”Ei, voit olla rauhallinen seuraavan suhteen”, hän sanoi.

Hamaguchi sanoi, että Square Enix aikoo julkaista tulevia pelejä useilla alustoilla, jotta mahdollisimman moni voisi pelata niitä. Tämä tapahtuu sen jälkeen, kun sekä Final Fantasy 7 Rebirth että Final Fantasy 16 saivat hyvän vastaanoton, mutta eivät täyttäneet taloudellisia odotuksia.

Square Enix on jo tuonut molemmat näistä PC:lle, mutta Final Fantasy 14 -ohjaaja on sanonut, että Square Enix haluaa panostaa myös -julkaisuihin.

Kolmannen osan julkaisualustoista ei ole vielä ilmoitettu, mutta fanien pitäisi odottaa julkaisua PS5:llä (ja ehkä PS6:lla), PC:llä ja ehkä jopa Xboxilla. Franchising valmistautuu myös ilmeisesti julkaisuun -konsolilla.

Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio

Square Enixin suosittu on liittymässä mobiilipelaamisen maailmaan Tencentin omistaman LightSpeed Studiosin kehittämänä. Studio tunnetaan muun muassa PUBG Mobilen takana olevana tiiminä ja on viime aikoina laajentunut perustamalla uuden Japan Studion, jossa työskentelee esimerkiksi Dragon's Dogman ohjaaja Hideaki Itsuno.

FFXIV mobiiliversiona: uskollinen alkuperäiselle

kuvailee tulevaa mobiilipeliä ”jännittäväksi laajennukseksi rakastetulle pelisarjalle”, joka säilyttää alkuperäisen pelin tarinan ja taistelumekaniikat mutta tuo ne mobiililaitteille sovitettuna.

Pelin tuottaja ja ohjaaja kutsuu mobiiliversiota FFXIV”sisarpeliksi”. Hänen mukaansa peli pyrkii toistamaan alkuperäisen pelin suurenmoisuuden mobiilialustoilla ja sisältää myös elämäntapasisältöä, kuten kalastusta, Triple Triadia ja chocobo-kilpailuja. Lisäksi pelissä nähdään Disciples of the Land ja Hand -ominaisuuksia, jotka ovat olleet suosittuja alkuperäisessä versiossa.

Visuaalista laatua ja immersiivisyyttä

Mobiilipeli tulee tarjoamaan visuaalisesti vaikuttavan kokemuksen, joka sisältää Eorzean maailmasta tuttuja yksityiskohtia, kuten monipuolisen sääjärjestelmän ja vuorokaudenaikojen vaihtelun. Pelissä on yli 600 säämallia ja optimoituja hahmo- ja varustedesigneja, jotka mukailevat alkuperäistä peliä.

Julkaisuaikataulu ja testit

Pelin julkaisuaikataulua ei ole vielä vahvistettu, mutta ensimmäiset demot ovat tulossa pelitesteihin Kiinassa, ja maailmanlaajuinen julkaisu seuraa pian tämän jälkeen.

Mobiilipeli on uusi tapa kokea XIV ja tarjoaa samalla uusia mahdollisuuksia laajentaa pelaajakuntaa. Seuraa uutisia tarkasti, sillä lisätietoa pelin sisällöstä ja julkaisusta odotetaan pian.