Garry’s Modista poistuu Nintendon hahmoja koskeva sisältö yhtiön itsensä pyynnöstä Kommentit pois päältä artikkelissa Garry’s Modista poistuu Nintendon hahmoja koskeva sisältö yhtiön itsensä pyynnöstä

Huonoja uutisia Garry's Modin pelaajille: Facepunch Studios, pelin kehittäjä, on ilmoittanut poistavansa kaiken -aiheisen sisällön Workshopista saatuaan asiasta takedown-pyynnön Nintendolta itseltään.

Uutinen on yllättävä, sillä Garry's Modissa on ollut valtava määrä Nintendo-aiheista sisältöä lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Aseistaen Marioista aseiksi muuttuneisiin -hahmoihin nämä modit ovat olleet olennainen osa tämän hiekkakastipelin omalaatuista viehätystä.

Facepunch Studios tunnusti takedown-pyynnön oikeutuksen ja korosti, että Nintendolla on omistusoikeus hahmoihinsa. Studio myös tiedotti pitkällisestä poistoprosessista:

”Meillä on käytävä läpi 20 vuoden ajalta ladattua sisältöä.”

He vetosivat moddereihin pyytäen apua Nintendo-aiheisen sisällön poistamisessa.

Nintendon omistamiensa oikeuksien tiukasta puolustamisesta on olemassa pitkä historia. Pelkästään kuluneena vuonna yhtiö on ryhtynyt oikeustoimiin Palworldin -modeja, suosittua Switch-emulaattoria ja :lle tehtyä -pelin uudelleenkäynnistystä vastaan, joka käytti virallista Nintendo 64 SDK:ta. Vaikka sisällön poistaminen ei ole täysin odottamatonta, herättää ajoitus kysymyksiä. Miksi Nintendolta kesti niin kauan puuttua asiaan sisältöön, joka on ollut kaikkien saatavilla useita vuosia?

Poistettavan sisällön määrä on häkellyttävä. Nopea haku Steam Workshopista paljasti yli 5500 -aiheista sisältöä, 1200 -aiheista sisältöä ja satoja lisää -, - ja Waluigi-hahmoihin liittyen. Tämä poistaminen on merkittävä takaisku Garry's Modin moddaajayhteisölle.

Vaikka syyt Nintendon äkilliselle toiminnalle ovat edelleen epäselvät, vaikutukset ovat kiistattomat. Pelaajat eivät voi enää luoda skenaarioita, joissa esiintyvät heidän suosikki-Nintendo-hahmonsa Garry's Modissa. IGN on ottanut yhteyttä Nintendoon kommentoidakseen asiaa.

Lähde

Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä Kommentit pois päältä artikkelissa Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä

Just Dance 2025 Edition

Maailman myydyin musiikkipelisarja Just Dance on täyttänyt 15 vuotta. Ensimmäinen Just Dance julkaistiin marraskuussa 2009 ja sen jälkeen on ilmestynyt yli 30 peliä. Pelisarja on myynyt yhteensä yli 90 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti.

Just Dance -pelin alkuperäinen idea syntyi Raving Rabbids TV Party -pelin minipelistä, joka julkaistiin vuonna 2008 Wii -pelikonsolille. Pelissä pelaajat matkivat Rabbid-hahmojen tanssiliikkeitä käyttäen Wii Remote- ja Nunchuk-peliohjaimia.

Vuosien varrella Just Dance on kehittynyt visuaalisesti kaksiulotteisesta tyylistä kolmiulotteiseksi. Musiikkikappaleiden liikkeet ovat muuttuneet monimutkaisemmiksi ja koreografia on mukautunut eri tasoisille pelaajille. Pelisarja on pyrkinyt monipuolistamaan tanssijoiden kehotyyppejä ja puvustusta.
Uusin osa, , sisältää 40 uutta musiikkikappaletta. Pelissä on erilaisia pelitiloja, kuten soittolistahittien tanssiminen, kuntoilutavoitteet ja moninpelitilat. Lisää kappaleita on saatavilla Just Dance+ -tilauspalvelusta.

Just Dance 2025 Edition on julkaistu Nintendo , ja sekä S -pelikonsoleille. Pelin ikäraja on PEGI 3.

Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille Kommentit pois päältä artikkelissa Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille

Ravenswatch

Toimintapeli saapuu konsolipelaajien ulottuville marraskuun lopulla. -peliyhtiön julkaisema ja PAN Visionin jakelema peli yhdistää roguelike-elementtejä ja ylhäältä kuvatun toimintapelaamisen.

Peli mahdollistaa sekä yksinpelaamisen että jopa neljän pelaajan yhteistyötilan. Merkittävänä ominaisuutena Ravenswatch tukee alustarajat ylittävää moninpeliä, mikä tarkoittaa, että pelaajat voivat pelata yhdessä riippumatta siitä, millä konsolilla kukin pelaa.

Pelikokonaisuus sisältää yli 200 erilaista taitoa ja lukuisia taikaesineitä, joiden avulla pelaajat voivat kehittää erilaisia taistelutaktiikoita. Roguelike-genrelle tyypillisesti pelihahmon kuolema ei ole lopullinen, vaan pelaajat voivat aloittaa uuden yrityksen aiempaa kokemusta hyödyntäen.

Pelissä painottuvat nopeatempoiset taistelut ja myyttiset vastustajat. Moninpelitilassa menestyminen edellyttää pelaajien välistä yhteistyötä ja tehokasta kommunikaatiota, kun taas yksinpeli tarjoaa haastetta taitoperusteisesta pelaamisesta kiinnostuneille.

Ravenswatch julkaistaan 28. marraskuuta 2024 :lle, :lle, /S:lle ja Xbox Onelle. -version julkaisu ajoittuu helmikuuhun 2025. Peli on saanut PEGI 18 -ikärajan.