Gods & Monsters -toimintaseikkailussa pelastetaan Kreikan jumalat Kommentit pois päältä artikkelissa Gods & Monsters -toimintaseikkailussa pelastetaan Kreikan jumalat

on julkistanut E3-pelimessuilla -pelistudion myyttisen Gods & Monsters -toimintaseikkailun. Se vie pelaajan kohtaamaan hurjia hirviöitä ja pelastamaan jumalat eeppisessä koitoksessaan.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZUx1sXB12c

Gods & Monsters on avoimeen pelimaailmaan sijoittuva myyttinen matka kreikkalaisen mytologian parissa. Kauniin taiteellisella taidetyylillä loihdittu toimintaseikkailupeli varustaa pelaajan ohjaaman hahmon jumalallisilla voimilla, sillä edessä on eeppinen kokemus vailla vertaa. Tarinan keskiössä on unohdettu sankari Fenyx, jonka hurjaksi kohtaloksi on valikoitunut jumalallisten voimien palauttaminen itse jumalille. Jumalten voimat on varastanut Typhon-jättiläinen, Kreikan myyttisistä olennoista vaarallisin.

Pelaaja tutkii seikkailunsa aikana Siunattujen saarta ja joutuu yhä uudestaan todistamaan sankaruutensa erilaisia hirviöitä ja taruolentoja vastaan. Niin gorgonit ja harpyijat kuin myös hurja Kyklooppi tulevat tutuiksi matkan aikana. Ólymposvuoren jumalilta voimansa saanut pelaajahahmo joutuukin matkaamaan läpi katalien luolastojen, suorittamaan haastavia tehtäviä sekä todistamaan mahtinsa jumalallisten voimien palauttamiseksi.

Tarunhohtoisia seikkailuita sisältävä Gods & Monsters on värikylläinen ja kaunis pelikokemus upeassa ja avarassa maailmassa. Tutkipa pelimaailmaa jalan maan pinnalta tai jumalvoimiensa ansiosta korkealta taivaalta, pelin sykähdyttävä ympäristö on täynnä kiinnostavia tapahtumapaikkoja tutkittavaksi ja haasteita voitettavaksi.

”Viimeisen reilun kymmenen vuoden ajan olen saanut olla osa upeaa pelitiimiä, joka on puskenut rajoja Assassin's Creed -peleillä ja tuonut historiaa tutuksi sen kautta. Samalla meidän mielikuvituksemme on kuitenkin aina ollut sidottuna historiankirjojen todellisuuteen”, kommentoi Ubisoft Quebecin vanhempi tuottaja Marc-Alexis Côté. ”Viimeisen neljän vuoden aikana työstäessämme Assassin's Creed Odysseyta, olemme tutkineet historian toista puolta, mytologiaa. Gods & Monsters -pelin myötä rakkautemme ja tietomme mytologiasta on valjastettu aivan uudella tavalla.

Gods & Monsters -toimintapeli julkaistaan sekä -, - ja Nintendo -pelikonsoleille, PC:lle että -pelipalvelulle 25. helmikuuta 2020. Lisäksi peli tulee saataville myös Ubisoftin uuteen Uplay+ -tilauspalveluun.

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, Xbox Series X/S:lle ja Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .

”Vuotajat ovat pahinta saastaa” – pelisuunnittelija Hideki Kamiya arvostelee ”paskoja vuotajia” Switch 2:n julkistuksen jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa ”Vuotajat ovat pahinta saastaa” – pelisuunnittelija Hideki Kamiya arvostelee ”paskoja vuotajia” Switch 2:n julkistuksen jälkeen

Pelisuunnittelija on avannut sanaisen arkkunsa 2 -konsolin julkistuksen jälkeen, kutsuen tietovuotajia ”kurjiksi roskasakiksi”. Kamiya totesi myös, että heidän ”pitäisi olla kirottuja”.

Tänään Nintendo esitteli vihdoin pitkään odotetun ja huhutun -konsolin. Julkistusta edelsi kuukausia kestänyt vuotojen ja spekulaatioiden aalto.

Kamiya, joka tunnetaan muun muassa , Bayonettan ja Devil May Cryn suunnittelijana, jakoi pettymyksensä sosiaalisessa mediassa, hyökkäämällä niitä vastaan, jotka vuotivat tietoja ennen virallista julkistusta.

”Toivon, että kaikki, jotka vuotivat Switch 2 -tietoja tai auttoivat vuotamaan niitä, kirottaisiin niin, että heidän kengänpohjissaan on aina kakkaa heidän tullessaan kotiin,” hän aloitti humoristisessa sävyssä (konekäännöksen kautta).

Kamiya viittasi myös viime vuoden -tapahtumassa yllätyksenä julkistettuun Okamin jatko-osaan. ”Nyt kun olen saanut nauttia Okamin yllätysjulkistuksesta käyttäjien kanssa, uskon todella, että kaikki nämä kirotut vuotajat pitäisi kirota,” hän lisäsi.

”Vuotajat ovat pahinta saastaa”

Kamiya ei säästellyt sanojaan, kun hän kuvaili vuotajia. ”Paskavuotaja toimii vain oman nautintonsa ja itsekeskeisen tyydytyksensä vuoksi. Hän ei hyödytä ketään, hän aiheuttaa valtavia mahdollisuuksien menetyksiä ja tekee vain asioita, joita ei voi ylpeänä esitellä kenellekään,” hän kirjoitti. ”Hän on pahinta saastaa, ja hänet pitäisi peittää paskalla päästä varpaisiin, heittää pois ilmakehästä… ja jättää ajelehtimaan ikuisesti.”

Kamiya ilmaisi myös huolensa siitä, miten vuotajien toiminta vaikuttaa alan sisällä. Hänen mukaansa vuotajat eivät kunnioita vastuutaan luottamuksellisten tietojen kanssa.

”Heillä on pääsy tietoon, joka on vain harvojen ja valittujen tiedossa. Silti he käyttävät sitä ainoastaan likaisen hyväksynnänhalunsa tyydyttämiseen. He ovat häpeällisiä ihmisiä, eikä heidän toimistaan pitäisi syyttää valmistajia, joiden salaisuudet ovat vuotaneet, vaan näitä kirottuja ihmisiä. Heidät pitää murskata mahdollisimman pian,” hän päätti purkauksensa.

Vuodot jatkuva ongelma pelialalla

Kamiya on tunnettu suorista ja usein provosoivista lausunnoistaan sosiaalisessa mediassa. Vaikka hänen julkaisunsa alkoi kepeällä huumorilla, viesteissä on myös aito turhautumisen sävy.

Vuodot ovat viime vuosina muodostuneet merkittäväksi ongelmaksi pelialalla. Monet suuret julkaisut, kuten Nintendon ja muiden studioiden pelit, ovat vuotaneet ennen aikojaan. Tällä viikolla entiset Nintendo-työntekijät kertoivat yhtiön olleen ”erittäin, erittäin vihainen” Switch 2 -vuotojen aiheuttamasta häiriöstä.

Kamiyan Okamin jatko-osa sen sijaan onnistui pysymään salassa ennen virallista julkistusta. Peliä kehittää hänen uusi studionsa .

Switch 2:lle ei ole vielä vahvistettua julkaisupäivää, mutta konsoli paljastettiin tänään yhdessä uuden Mario Kart -pelin kiusoittelun kanssa.