Halloween-tapahtuma valloitti Rainbow Six Siege -pelin Kommentit pois päältä artikkelissa Halloween-tapahtuma valloitti Rainbow Six Siege -pelin

Rainbow Six Siege

on käynnistänyt -pelissä perinteisen Halloween-tapahtuman, Doktor's Curse, joka on voimassa 16. lokakuuta – 6. marraskuuta 2024. Tämä tapahtuma tuo mukanaan kausiteemaisen pelimuodon, jossa hyökkääjäoperaattorit muuttuvat metsästäjiksi ja puolustajat hirviöiksi.

Tapahtumassa pelattava kartta on teemapuiston Frankensteinin linna, joka luo jännittävän tunnelman pimeässä ympäristössä. Pelaajien tavoitteena on metsästää hirviöitä, jotka käyttävät ansoja ja väliaikaista näkymättömyyskykyä. Metsästäjillä puolestaan on käytössään taisteluvasarat ja jäljitysvälineet. Voitto saavutetaan joko nujertamalla kaikki hirviöt tai paetessaan aikarajan loppuun asti.

Doktor's Curse -tapahtuma tarjoaa myös erilaisia kosmeettisia palkintoja, kuten päähineitä ja univormuja, joita pelaajat voivat ansaita tai ostaa pelivaluuttana. Yksittäispäivitysten lisäksi saatavilla on yhdistelmäpaketteja.

Rainbow Six Siege -pelillä on yli 60 miljoonaa rekisteröitynyttä pelaajaa maailmanlaajuisesti, ja se on saavuttanut suuren suosion elektronisessa urheilussa. Peli yhdistää taktista suunnittelua ja toimintaa, joissa pelaajat voivat toimia ryhmissä toisiaan vastaan. Tom Clancy's Rainbow Six Siege on saatavilla -, -, - ja -konsoleille sekä :lle. Pelin ikäraja on PEGI 18.

Ex-PlayStation-pomo varoittaa: Kuolemantuomio peliteollisuudelle on todellinen uhka Kommentit pois päältä artikkelissa Ex-PlayStation-pomo varoittaa: Kuolemantuomio peliteollisuudelle on todellinen uhka

Vaikka pelejä julkaistaan ennätysmäärät joka päivä, pelaajakunta ei kasva samaa tahtia. Ex-PlayStation-johtaja Shawn Layden on huolissaan. Hänen mielestä ongelmaa ei ratkaista pelkästään isoilla budjeteilla tehtyillä jatko-osilla ja aina vain tehokkaammalla hardwarella.

”Jos luotamme vain jättihitteihin päästäksemme läpi, se on mielestäni kuolemantuomio”, Layden toteaa Gordon Van Dyken, indie-julkaisija Raw Furyn perustajan, haastattelussa Gamescom Asiassa.

Ongelmana ovat Laydenin mukaan yhdeksännumeroiset kehityskustannukset, jotka karkottavat suuret julkaisijat ottamasta riskejä. Lopputuloksena on pelejä, joiden rahoitus perustuu myyntiennustuksille, ei niinkään pelin hauskuudelle tai innovatiivisuudelle.

”Saamme jatko-osia ja kopioita, koska rahat jakelevat sanovat 'No niin, jos tienasi näin paljon näin lyhyessä ajassa, niin minun Fortnite-kloonini voi tienata saman ajanjaksossa'”, Layden kuvailee. ”Pelimaailmassa vallitsee luovan voiman hiipuminen studioiden yhdistymisen ja korkeiden kehityskustannusten takia.”

Layden kommentoi VGC:lle myös hiljattain esiteltyä, kohua herättänyttä 700 dollarin Prota ja sen tarjoamia minimaalisia parannuksia. ”Olemme kehityksen tasanteella”, Layden totesi VGC:lle.

”Olemme hardwaren kehityksessä vaiheessa, jota itse kutsun 'vain koirat kuulevat eron'. Jos pelaat ja auringonvalo osuu ikkunasta televisioon, et näe mitään ray tracing -efektejä. Kaiken pitää olla optimoitua ja sinulla pitää olla 8K-näyttö pimeässä huoneessa nähdäksesi mitään.”

Laydenin mielestä konsolikilpailu on saavuttanut katon ja peliyhtiöiden tulisi kilpailla sisällöllä, ei teknisillä spekseillä. ”On aika tehdä todellinen resetti liiketoimintamallille, pelialan perusteille”, hän toteaa VGC:lle.

Layden ei ole ensimmäistä kertaa huolissaan alan tulevaisuudesta. Hän varoitti jo 2019 PlayStationilta lähtiessään isojen budjettien pelejä ja laitteiden jatkuvaa kallistumista kestämättömäksi kiertokuluksi. Hän painottaa myös, että ala tuottaa koko ajan enemmän rahaa ilman, että pelaajakunta kasvaa.

”Kyseessä on 250 miljardin dollarin globaali bisnes, mutta pelaajien määrä ei kasva samaa tahtia”, Layden toteaa Van Dyken haastattelussa. ”Saamme siis enemmän rahaa samoilta ihmisiltä. Tarvitsemme lisää pelaajia. Miten se onnistuu? Tarvitsemme enemmän pelientekijöitä.”

Layden ehdottaa yritysten tukevan nousevia kehittäjiä esimerkiksi Indonesiassa ja Intiassa. Vaikka monet murehtivat AA-pelien, indie-pelien ja jättibudjettien välimaaston, kuolemasta, osoittavat jotkin studiot edelleen menestystä tällä kilpailullisella alueella. Viime vuonna esimerkiksi , Dark Souls -vaikutteinen loot shooter, löysi yleisönsä. Tänä vuonna on vuorossa Warhammer 40,000: , joka on onnistunut luomaan upean näköisen pelin alle puolellla Doom Eternalin budjetista.

Invincible Presents: Atom Eve ja Kardboard Kings ladattavissa ilmaiseksi PC:lle Kommentit pois päältä artikkelissa Invincible Presents: Atom Eve ja Kardboard Kings ladattavissa ilmaiseksi PC:lle

Invincible Presents: Atom Eve

tarjoaa jälleen ilmaisia pelejä -pelaajille! Tällä viikolla voit ladata kaksi erilaista peliä: ja . Nämä pelit ovat saatavilla ilmaiseksi rajoitetun ajan, joten kannattaa toimia nopeasti.

Invincible Presents: Atom Eve

Invincible Presents: Atom Eve tarjoaa vauhdikkaamman vaihtoehdon. Tämä toimintapeli perustuu suosittuun Invincible-sarjaan, ja siinä pääset pelaamaan Eve-nimisen supersankarin hahmoa. Lennä läpi kaupungin, hyödynnä erikoisvoimiasi ja taistele pahiksia vastaan. Invincible Presents: Atom Eve on loistava valinta pelaajille, jotka kaipaavat supersankariseikkailuja ja vauhdikasta toimintaa. Voit ladata pelin ilmaiseksi täältä.

Kardboard Kings

Toisena pelinä on Kardboard Kings, joka vie pelaajat korttipelin maailmaan. Tässä pelissä pelaajat pääsevät hallitsemaan omaa korttikauppaansa, jossa he voivat ostaa, myydä ja vaihtaa kortteja. Pelin humoristinen tyyli ja strateginen syvyys tekevät siitä erinomaisen valinnan kaikille korttipelien ystäville. Voit ladata pelin ilmaiseksi täältä.

Molempien pelien lunastaminen onnistuu helposti Epic Games Storen kautta. Mikäli sinulla ei vielä ole tiliä, luo sellainen ilmaiseksi ja siirry sitten kummankin pelin sivulle. Klikkaa ”Lunasta” -nappia, niin pelit lisätään omalle Epic Games Store -tilillesi.