Halo -aiheisesta tv-sarjasta saatiin ensimmäinen traileri Kommentit pois päältä artikkelissa Halo -aiheisesta tv-sarjasta saatiin ensimmäinen traileri

Halo

ja Paramount ovat julkaisseet ensimmäisen lyhykäisen trailerin tulevasta -aiheisesta tv-sarjasta. Voit katsoa trailerin alta.

Sarjan taustalla ovat pelin kehittäjä 343 Industries sekä Steven Spielbergin luotsaama Amblin Television. Sarjan tuottajina ja showrunnereina toimivat Kyle Killen (Awake, Lone Star) sekä Steven Kane (The Last Ship, The Closer). Ohjaana puolestaan on toiminut Otto Bathurst (Black Mirror, Robin Hood).

Pääosissa nähdään Pablo Schreiber (Orange is the New Black) Master Chiefin roolissa. Cortanan roolissa puolestaan toimii peleistäkin tuttu Jen Taylor. Soren-066 roolissa nähdään Bokeem Woodbine (Fargo, Spider-Man: Homecoming) sekä Bentley Kalu (Avengers: Age of Ultron), Natasha Culzac (The Witcher) ja Kate Kennedy (Catastrophe).

Halo sarja saapuu -palveluun ensi vuoden puolella. Aiemmin tällä viikolla Microsoft juhlisti 20 vuotta täyttänyttä Xbox -konsolia, julkaisemalla Halo Infinite -pelin moninpelitilan ennakkoon.

Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan Kommentit pois päältä artikkelissa Microsoft haluaa tietää, miksi pelinkehittäjät valitsevat PS5:n Xboxin sijaan

Xbox 2042

on alkanut kiinnostua kehittäjistä, jotka päättävät julkaista pelejä PS5:lle, mutta eivät |S:lle. Yhtiö uudistaa ” Research” -osastonsa, joka on aikaisemmin keskittynyt pelaajien kokemuksiin. Nyt Microsoft haluaa keskustella pelinkehittäjien kanssa suoraan ja ”ratkaista ongelmakohdat.”

Microsoft uskoo PS5-kehittäjien tarjoavan tärkeää näkökulmaa

Viimeisen vuoden aikana yhä useammat kehittäjät ovat ilmaisseet huolensa :n aiheuttamista haasteista kehitystyössä. Microsoft vaatii, että pelit julkaistaan sekä tehokkaammalle Xbox Series X:lle että myöskin heikommalle Series S:lle, mikä on aiheuttanut ongelmia joillekin studioille.

Viime kuukausina on ollut vähintään kaksi tapausta, joissa kehittäjät ovat julkisesti ilmoittaneet ohittavansa Xboxin joko kokonaan tai viivästyttävänsä pelien julkaisua alustan puutteellisen viestinnän takia, erityisesti pienempien studioiden kanssa. Usein syynä Xboxin väliin jäämiseen pidetään virheellisesti Sonyn ”rahakkaiden sopimusten” vaikutusta. Microsoft vaikuttaa kuitenkin tunnustaneen tämän negatiivisen kehityksen ja haluaa nyt korjata tilanteen.

Microsoft haluaa kehittäjien palautetta

Microsoft julkaisi viestin pelinkehittäjille, jossa se kysyy suoraan: “Jos et ole Xboxilla, haluamme tietää miksi.” Yhtiö on myös kiinnostunut kuulemaan niiltä kehittäjiltä, jotka käyttävät kilpailijoiden tuotteita, uskoen että he voivat tarjota arvokkaita näkemyksiä Xboxille.

Suosittu Palworld peli pysyy maksullisena Kommentit pois päältä artikkelissa Suosittu Palworld peli pysyy maksullisena

-kehittäjä Pocketpair on ilmoittanut, ettei suosittu selviytymisseikkailupeli siirry ilmaispeliksi huolimatta toimitusjohtaja Takuro Mizoben kommenteista, jotka viittasivat tällaisen siirron harkitsemiseen.

Pocketpair kertoi X/Twitterissä, että Mizoben kommentit – jossa hän sanoi, että Palworldin muuttaminen live service -peliksi pidentäisi sen käyttöikää ja tekisi siitä stabiilimman tehtiin itse asiassa kuukausia sitten, kun studio harkitsi eri vaihtoehtoja. Se on nyt päättänyt lopullisesti, että Palworld pysyy maksullisena pelinä.

Tämä haastattelu tehtiin useita kuukausia sitten. Silloin harkitsimme vielä parasta tapaa eteenpäin Palworldille luoda pitkäikäinen peli, joka kasvaa jatkuvasti. Keskustelemme tästä edelleen sisäisesti, sillä on melko haastavaa löytää ihanteellinen polku, mutta olemme jo päättäneet, että ilmainen tai pelit palveluna -lähestymistapa ei ole meille sopiva.

Palworld ei koskaan suunniteltu sillä mallilla, ja sen mukauttaminen peliin tässä vaiheessa vaatisi liikaa työtä. Lisäksi tiedämme hyvin, että tämä ei ole sitä, mitä pelaajamme haluavat, ja panostamme aina pelaajiimme ensimmäiseksi.

Pyydämme anteeksi tästä mahdollisesti aiheuttamasta huolesta ja toivomme, että tämä selventää kantaamme. Kiitos jatkuvasta tuestanne.

Pocketpair kirjoitti.

Pocketpair sanoi, että se harkitsee edelleen live service -elementtejä, kuten skinien ja muun lisäsisällön lisäämistä Palworldiin tulevaisuudessa, mutta keskustelee tästä pelaajien kanssa, jos ja kun aika tulee.

Palworld saapui tammikuussa 2024 ja oli välitön hitti huolimatta valituksista siitä, että se kopioi Pokémonia useissa sen hirviösuunnitteluissaan.

Se oli saavuttanut yli 19 miljoonaa pelaajaa kuukauden loppuun mennessä, kun se oli julkaistu Steamissä ja Xboxissa, jossa se meni suoraan Game Pass -palveluun. Vaikka monet sen pelaajista olisivatkin saapuneet Microsoftin tilaajapalvelun kautta, Pocketpair teki selväksi, että sen numerot eivät olleet sattumaa ilmoittamalla, että Palworld oli myynyt 15 miljoonaa kappaletta Steamissä kuukauden myynnin jälkeen.