Halo Infinite: Uusi päivitys ja ”Spirit of Fire” operaatio tuo mukanaan runsaasti uutta sisältöä Kommentit pois päältä artikkelissa Halo Infinite: Uusi päivitys ja ”Spirit of Fire” operaatio tuo mukanaan runsaasti uutta sisältöä

Infiniten uusin päivitys, Sisältöpäivitys 29 (”CU29”), on saapunut yhdessä uusimman ”Spirit of Fire” -operaation kanssa!

Halo Infiniten tuore ilmaispäivitys tuo mukanaan legendaarisen Mjolnir Mark IV -panssarikuoren, moniydin-olkapäämuokkauksen, HCS- ja Silver Team -teemaisia uutuuksia Spartanillesi, uuden kartan, kolme uutta operaatiota ja paljon muuta. Pohditaanpa yksityiskohtia…

1. YLEISKATSAUS:

  • PÄIVITYSYLEISKATSAUS – Pysy ajan tasalla 19. tammikuuta yhteisölähetyksestämme, joka esittelee tämän päivityksen sisällön ja lähestymistapamme Halo Infiniten tulevalle vuodelle.
  • KARTTAYLEISKATSAUS – Tee opastettu kierros Illusion-nimisessä uudessa areenakartassa.
  • FORGE-YLEISKATSAUS – Tutustu uusiin Forge-ominaisuuksiin, kuten Covenant-väripalettiin, Mode Creatoriin ja muihin parannuksiin.
  • MUKAUTUSYLEISKATSAUS – Tarkastele tarkemmin Mark IV Armor Corea, mukautuksen parannuksia ja tulevia operaatioita.

2. OPERAATIO: SPIRIT OF FIRE:

  • Tämän päivityksen osana kaikki pelaajat saavat klassisen Mark IV Armor Coren ilmaiseksi. Kirjaudu vain peliin, ja löydät sen Armor Hallista.
  • Spirit of Fire -operaatio tarjoaa 20 tasoa ilmaisia mukautuspalkintoja, kuten uusia panssarin liitteitä, päällysteitä, asekoristeita, tunnuksia ja paljon muuta.
  • Operaatioon on saatavilla myös kaksi premium-vaihtoehtoa: 500 luottoa tekee Operaatio Passista kestävän, ja 2 000 luottoa avaa kaikki 20 tasoa välittömästi mukanaan eksklusiivinen Evolved MA5 -aseen malli.

3. ILLUSION:

  • Illusion on uusi kartta Halo Infinitessä, joka sijoittuu hylättyyn ONI:n mustaan sivustoon, jossa vanhat kokeilut paljastuvat tuttavan näköisen Covenant-tekniikan kanssa.
  • Rakkauskirjeenä Halo: Combat Evolvedin karttasuunnittelulle kuvattu Illusion sisältää ainutlaatuisen keskiosan, jossa käytävä saa aktiivisen kameleontin piirteet – pelaajat, jotka menevät keskelle, muuttuvat näkymättömiksi.

4. MONIKÄYTTÖINEN OLKAPÄÄMUKAUTUS:

  • Monikäyttöinen muokkaus Halo Infiniten mukautuksessa jatkuu olkapääsuojien lisäyksellä, jotka voidaan varustaa minkä tahansa panssarikuoren kanssa.
  • Kaikki nykyiset olkapääsuojasi ovat nyt moniydinvalmiita, ja kaikki tulevat olkapääsuojat ovat myös moniydinvalmiita.
  • Näiden lisäysten myötä Halo Infinitessä on nyt miljardeja mahdollisia yhdistelmiä.

5. FORGE PÄIVITYKSET:

  • COVENANT-OBJEKTIVÄRIPALETIN yli 70 uutta Covenant-teemaa rakennetta, perusosaa, korostetta ja tarraa ovat nyt saatavilla Forgersille.
  • FORGE MODE CREATOR mahdollistaa pelaajille skriptata tiloja solmukaaviossa, jakaa, tallentaa ja pelata niitä kuten Custom Game -tiloja.
  • MATERIAL SWAP mahdollistaa kolmen värin säätämisen valituissa kasvillisuusobjekteissa ja tarjoaa lisää yksityiskohtia kartoille.
  • FORGE AI TOOLKIT -parannuksia, kuten uusi Squad Behavior ja useita uusia AI Traits, on lisätty.

6. SILVER TEAM, SILVER SCREEN:

  • Toisen kauden Halo-tv-sarja debytoi Paramount+:ssa 8. helmikuuta kaksijaksoisella ensi-illalla.
  • Pelaajat voivat ansaita ainutlaatuisia Silver Team -kypäriä ja visiirejä suorittamalla haasteita tietyillä viikoilla.

7. HCS:

  • Ensimmäisen vuoden HCS-joukkueiden alkuperäiset nippupaketit palaavat pelaajien pyynnöstä parannuksilla, mukaan lukien mahdollisuus käyttää niitä kaikissa Armor Coreissa.
  • Kolmannen vuoden HCS-nippupaketit ovat saapuneet uusin suunnitteluin ja monikäyttöisin panssaripinnoittein.

8. SHOP:

  • Kaupasta löytyy jännittäviä uusia Halo Wars -inspiroituja paketteja, kuten Omega Team -paketti ja Stanchion-aseen malli S7 Sniperille.

Artikkelin loppuun lukeaksesi lisää päivityksestä ja uusista ominaisuuksista, käy Halo Infiniten virallisella verkkosivustolla. Pidä silmällä tulevia operaatioita ja päivityksiä Halo Infinitessa vuonna 2024!

Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera Kommentit pois päältä artikkelissa Kuin selainpeli tuotuna Steamiin – arvostelussa Blade Chimera

on Team LadyBugin ja WSS Playgrounding kehittämä okkultti cyberpunk metroidvania peli. Pelin julkaisijana toimivat ja . Testaus tapahtui :llä ja pelattu sekä PS5 ohjaimilla. Blade Chimera on Team LadyBugin uusin ja kunnianhimoisin peli, joka vie pelaajan syvälle okkultistiseen cyberpunk-maailmaan. Metroidvania-genreen kuuluva peli tarjoaa laajan kartan, saumattomia siirtymiä eri alueiden välillä sekä sivutehtäviä päätarinan rinnalle. Mutta onnistuuko peli lunastamaan odotuksensa?

Pelin tarina ja maailma

Pelaaja astuu demoninmetsästäjä Shinin saappaisiin tämän etsiessä menetettyjä taitojaan ja totuutta unohtuneesta menneisyydestään. Tarina on erityisen kiehtova, ja maailman tutkiminen tarjoaa mahdollisuuden paljastaa salaisuuksia kartassa sekä muistojen palauttamisessa. Pelissä on taianomaista tunnelmaa, jossa yhdistyvät okkultismi ja futuristinen estetiikka.

Iso plussa pelille on sivutehtävien ja vapaan kartan tutkimisen tarjoama monipuolisuus. Toisaalta toistuva rakenne, tehtävän haku, demonien tappaminen, seuraavaan tarinapaikkaan eteneminen, voi nopeasti tuntua yksitoikkoiselta.

Pelissä demonien nimet on usein valittu niiden ulkonäön mukaan, mikä tuo lisäkerroksia pelin tunnelmaan. Esimerkiksi sininen demoni tunnetaan nimellä Ao Oni, joka suoraan käännettynä tarkoittaa ”sininen demoni”. Lentävät variksen näköiset viholliset on nimetty Karasuksi, joka tarkoittaa varista, ja vihreät lentävät haamutyyppiset demonit puolestaan saavat nimekseen Hito Dama, joka tarkoittaa ”ihmissielua”.

Pelattavuus ja ohjattavuus

Ensituntuma pelistä oli vaihteleva. Alku oli teknisesti ongelmallinen – pelin julkaisupäivänä jatkuvat errorit, jokta estivät pelin avautumisen, pakottivat odottamaan korjauspäivitystä. Tämän jälkeen pelikokemus parani, mutta hahmon ohjauksessa on puutteita. Hypyt ja parkourausta vaativat kohdat voivat turhauttaa, ja tönkkö ohjaustuntuma tekee pelaamisesta epätarkkaa. Useissa nopeissa kohdissa joutui tekemään hitaasti asioita, jotta hahmo kerkeää niihin reagoida, joka johti moneen kuolemaan ja uudelleen asioiden tekemiseen, koska tallentaminen unohtui.

Väistöliikkeet ja taistelumekaniikka toimivat hyvin, mutta pelin rankaisevuus virheistä vaatii pelaajalta keskittymistä. Demonit lyövät kovaa ja panssareita eikä puolustusta saa päivittettyä, joten välillä ihmeellisten hirboxien tarkkailu saattoi myös äkkiä koitu jo mennyn sisällön uudelleen kahlaamiseen, jotta pääsee jatkamaan eteenpäin. Erityisesti Lux-demonin käyttäminen taistelussa tuo peliin syvyyttä, mutta sen hallinta kiipeilyssä on toisinaan epäintuitiivista. Lux toimii taistelussa tehokkaasti ja ottaa helposti ohjaimen komennot vastaan välillä, jopa liian tehokkaasti ja hyökkäyksiä tulee tehtyä taistelun ulkopuolella.

Grafiikat ja äänimaailma

Pelin pikselitaide on ehdoton kohokohta. on panostanut yksityiskohtiin, ja pelin visuaalinen ilme hurmaa alusta loppuun. Hyökkäysanimaatiot, käyttöliittymä ja vihollisten ulkoasu on kaikki huolellisesti suunniteltu pikselityyliin. Jos pystyy pelaamaan japaninkielisenä niin suosittelen suuresti, koska Japaninkieliset kirjoitusmerkit sopivat pelin estetiikkaan erityisen hyvin.

Äänimaailma sen sijaan jättää hieman toivomisen varaa. Vaikka musiikki itsessään on laadukasta, se ei onnistu luomaan cyberpunk-taistelun intensiivistä tunnelmaa. Vähän jäävät musiikit laiskanpuoleiseksi ja ne tarvisivat vähän potkua takapuoleen, että tulisi sopivampi tehokkuus, kun kuitenkin ollaan demoneita tappamassa. Toisaalta ääniefektit osuvat täydellisesti kohdilleen, tehden pelaamisesta miellyttävää myös ilman musiikkia. Varsinkin väistelyliikkeen tekeminen on mahtavaa siinä olevan ääniefektin kanssa ja sillä on myös hyvä liikkua paikasta toiseen.

Yhteenveto

Jos tällaisesta pelistä tykkää ja jaksaa opetella pelaamaan pelin tahtiin niin suosittelen. Yksitoikkoiseksi käy nopeasti vaikka tarina ja muistojen avaaminen vaikuttaakin tosi mielenkiintoiselta, mutta kaikki ongelmat hahmon ohjauksessa vievät ilon pelistä. Jos peliyhtiön muut pelit ovat tuttuja niin suosittelen harkitsemaan. Peli on saatavilla 29.01.2025 asti –10% 17,55€:lla. Tarjouksen jälkeen peli on normaalihintaisena 19,50€. 1€/1h (Euro per tunti) tulee hyvin, jos pelaa kaiken päätarinasta sivutehtäviin läpi ja tutkii kartan läpi niin arviolta n. 18h, joten tämä kannattaa oottaa huomioon ostamista harkitessa. Joten suosittelen, kyllä sen kannalta, että ei tekeminen lopu kesken.

Blade Chimera

4 / 10
Plussat + Grafiikat + Musiikit + Ääniefektit + Tarina + Taistelumekaniikat + Väistelyliike Miinukset - Hahmon ohjattavuus - Hyppiminen - Pienet tilat taistella - Tuntuu ilmaiselta selainpeliltä

Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025 Kommentit pois päältä artikkelissa Arkkitehtisimulaatio ilmestyy alkukesästä 2025

Architect Life: A House Design Simulator

-peli julkaistaan alkukesästä 2025. Peli mallintaa arkkitehdin monipuolista työtä ja antaa pelaajille mahdollisuuden suunnitella ja luoda unelmien koteja.

Pelissä voi suunnitella rakennuksia yksityiskohtaisesti, valita materiaaleja ja tehdä tarkkoja mittauksia. Pelaajat voivat luoda parvekkeita, terasseja ja muita oleskelutiloja sekä suunnitella infrastruktuuria kuten lämmitysjärjestelmiä. Myös sisustaminen ja maisemointi kuuluvat pelin ominaisuuksiin.

Architect Life sisältää uratilan, jossa suoritetaan asiakkaiden toimeksiantoja, sekä vapaan suunnittelutilan ilman rajoituksia. Pelaajat voivat myös tarkastella luomuksiaan ensimmäisen persoonan näkökulmasta eri vuorokaudenaikoina.

Peli julkaistaan 5. kesäkuuta 2025 :lle, Series X/S:lle ja Nintendo Switchille. Se on osa NACONin Life-simulaatiopelisarjaa, johon kuuluu myös muita ammatteja käsitteleviä pelejä kuten , , sekä .