Helmikuun Game Pass -lisäykset julkistettu – joukossa Project Winter sekä Final Fantasy XII The Zodiac Age Kommentit pois päältä artikkelissa Helmikuun Game Pass -lisäykset julkistettu – joukossa Project Winter sekä Final Fantasy XII The Zodiac Age

vastikään julkisti helmikuun lisäykset heidän   -palveluun.

Helmikuun alkupuolella, ylihuomisesta alkaen, Game Passin pc-käyttäjät voivat nautiskella Ghost of A Tale rooliseikkailusta. Project Winter ja The Falconeer -nimikkeet ilmestyvät palveluun samana päivänä. Jälkimmäiset eivät tule pelkästään tietokonepelaajille, vaan niitä voi myöskin pelata konsolilla tai pilvipalvelun kautta Android-puhelimella.

Lähempänä kuun puoliväliä näiden joukkoon liittyvät , Wolfenstein Youngblood, Stealth Inc 2 sekä Jurassic World Evolution. Näistä nimikkeistä Wolfenstein Youngblood on pelattavissa pilvipalvelun kautta, kun taas Ivaliceen sijoittuva Final Fantasy XII on käytettävissä konsolilla ja tietokoneella. Dinosauruspuiston hoitoa voi Game Passin kautta harrastaa puhelimella ja tietokoneella.

Listan nimikkeistä selkeästi tunnetuimpiin kuuluva julkaisu on Final Fantasy XII The Zodiac Age. Kyseessä on aikanaan -konsolille julkaistu tunnetun roolipelisarjan jatko-osan remasterointi, johon voitte tutustua allaolevan trailerin kautta.

Kaikki Xbox Games Showcase -tapahtuman uutuudet – mukana Metal Gear Solid ja State of Decay 3 Kommentit pois päältä artikkelissa Kaikki Xbox Games Showcase -tapahtuman uutuudet – mukana Metal Gear Solid ja State of Decay 3

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Microsoftin Xbox Games Showcase 2024 tarjosi pelaajille ympäri maailmaa runsaasti pelejä, joita odottaa innolla. Tapahtumassa nähtiin vilaus tulevaisuuteen niin Activisionin, Bethesdan, Blizzardin, Xbox Game Studiosin kuin lukemattomien muiden Xbox-alustalle kehittävien kumppanien peleistä. Luvassa on sekä rakastettujen sarjojen paluita, että täysin uusia pelejä.

Suosikit uudella otteella

: Tämä odottamaton käänne vie ikonisen räiskintäpelisarjan keskiaikaan. Ensimmäisessä pelinäytöksessä nähtiin raaka sekoitus klassista Doom-aseistusta ja fantasiaelementtejä.

: Gears-fanit voivat riemuita! Tämä uusi osa lupaa syventyä Gears of War -perinteen keskeiseen tapahtumaan, vaikka yksityiskohdat pysyvät vielä salassa.

: Huhuttu uudelleenjulkaisu 20-vuotta sitten ilmestyneestä Metal Gear Solid 3: Snake Eater -klassikkopelistä paljastettiin vihdoin virallisesti. Tämä tuo vakoojasarjaklassikon uudelle sukupolvelle.

Pitkään odotettuja jatko-osia

: Pitkän odotuksen jälkeen State of Decay 3 nousi jälleen pinnalle trailerilla, jossa vihjataan yhteisöstä, joka taistelee epäkuolleita vastaan nousevan uhkan keskellä.

Dragon Age: The Veilguard: BioWare tarjosi syvemmän katsauksen uuteen Dragon Age: The Veilguard -peliin, esitellen uusia hahmoja ja maailman, joka on täynnä taikuutta ja vaaroja.

Muut kohokohdat

Call of Duty: Black Ops 6: Tapahtuma käynnistyi Black Ops 6:n teasertrailerilla, joka vihjaa paluusta kylmän sodan aikaiseen asetukseen, joka määritteli aiemmat Black Ops -alasarjan pelit.

: Shattered Space: Bethesda tarjosi vilauksen Starfieldin ensimmäisestä laajennuksesta, Shattered Space, joka todennäköisesti tuo uutta sisältöä ja haasteita heidän odotetulle avaruusroolipelille.

Tapahtumassa esiteltiin myös joukko muita mielenkiintoisia pelejä, kuten:

  • Fable (Playground Games): Humoristiseen toimintaroolipeliin perustuvan sarjan uudelleenkäynnistys.
  • Indiana Jones and the Great Circle (MachineGames): Upouusi Indiana Jones -seikkailu, jonka on kehittänyt kriitikoiden ylistämän Wolfenstein-tiimi.
  • (The Initiative): Pitkään odotettu paluu klassiseen N64-räiskintäpelisarjaan.
  • South of Midnight (Compulsion Games): We Happy Few -pelin tekijöiden visuaalisesti upea uusi peli, joka tarjoaa vilauksen mysteeriin verhottuun maailmaan.
  • : The War Within (Blizzard Entertainment): MMORPG-jättiläisen World of Warcraftin seuraava iso laajennus.
  • : Retold ( Studios): Rakastetun -spin-offin Age of Mythologyn uudelleenmasterointi.

Tämä on vain pieni osa Xbox Games Showcase 2024 -tapahtumassa esitellyistä peleistä. Tuttujen suosikkien ja kiehtovien uutuuksien yhdistelmällä Xbox-pelaajilla on paljon odotettavaa tuleville kuukausille ja vuosille.

Sega Dreamcastilla oli tärkeä, mutta näkymätön osa Grand Theft Auto III:n kehityksessä Kommentit pois päältä artikkelissa Sega Dreamcastilla oli tärkeä, mutta näkymätön osa Grand Theft Auto III:n kehityksessä

Sega Dreamcast

Ikonisella :lla, joka mullistutti avoimen maailman peligenren, saattaisi olla olematon olemassaolo ilman Dreamcastia. Millä tavoin oli tärkeä, vaikkakin näkymätön, osa pelin kehitystä?

Kaupungin teknologiademosta Godzillan raivoamiseen

Vuonna 1999, Space Station Silicon Valleyn julkaisun jälkeen tuleva -tiimi mietti seuraavaa projektiaan. Kun alkuperäinen -tiimi viimeisteli :ta 2D:nä, toinen ryhmä työsti peliä, josta myöhemmin tuli .

Samaan aikaan pieni ohjelmoijaryhmä, jota johti Leslie Benzies, oli rakentanut 3D-teknologiademon – kaupunkiympäristön, jossa kuhisi autoja. Tämä oli konsepti, jonka kanssa varsinainen GTA-tiimi oli kamppaillut.

Rockstar, joka halusi ylittää rajoja, oli jopa tutkinut Dreamcastin ominaisuuksia yhdessä Rockstar Toronton kanssa 3D-GTA-kokemusta varten, mutta tulokset eivät olleet ihanteelliset.

Haasteista huolimatta DMA:n pieni ryhmä päätti hyödyntää 3D-kaupunkiprototyyppiä ja tutkia kaupunkipelejä Dreamcastilla. Heidän alkuperäinen konsepti pyöri Godzilla-hahmon ympärillä, pelaajien ohjatessa jättiläishirviötä, joka aiheuttaa kaaosta.

Grand Theft Auto III

Unelmien mureneminen, legendan nousu

Valitettavasti tämä Godzilla-projekti ei koskaan toteutunut. Syyskuussa 1999 osti DMA:n, mikä johti merkittäviin muutoksiin, mukaan lukien uusi toimisto ja tiimien yhdistäminen. Silicon Valley- ja GTA II -tiimit yhdistettiin työskentelemään seuraavan Grand Theft Auto -pelin, Grand Theft Auto III:n, parissa.

GTA III:n kehitystä jatkettiin Dreamcastilla jonkin aikaa, vaikka tarkka aika ei ole vieläkään selvillä. Lähteet viittaavat muutamaan kuukauteen perushahmon kävelydemoon. Lopulta päädyttiin siirtymään :een Dreamcastin heikentyvien kaupallisten näkymien vuoksi.

Dreamcastin perintö

Vaikka Dreamcast-versiota GTA III:sta ei koskaan tullut, Dreamcastin vaikutus on kiistaton. Se tarjosi alustan 3D-kaupunkiprototyypille, joka synnytti alkuperäisen konseptin ja kokeilut.

Vaikka Dreamcast jäikin paitsi GTA III:sta, on hauskaa kuvitella, millainen pelistä olisi tullut Segan konsolilla. Riippumatta siitä, Dreamcastin panos pelilegendan synnyssä on kiehtova sivuhuomautus videopelien historiassa.

Lähde: Time Extension