Hitman -pelisarjan kehittäjä IO Interactive laajentaa Barcelonaan Kommentit pois päältä artikkelissa Hitman -pelisarjan kehittäjä IO Interactive laajentaa Barcelonaan

Tanskalainen pelitalo , joka tunnetaan parhaiten -pelisarjastaan on päättänyt laajentaa toimintoja Espanjaan. Yhtiö julkisti avaavansa uuden pelistudion Barcelonaan.

”IOI Barcelona tulee olemaan kolmas studiomme, joka liittyy mukaan kehittämään pelaajille uskomattomia kokemuksia” yhtiön toimitusjohtaja Hakan Abrak kertoo tiedotteessa. ”Kaikki kolme studiotamme ovat täynnä uskomattoman lahjakkaita kehittäjiä, jotka ovat intohimoisesti mukana viemässä koko pelialaa eteenpäin. Filosofiamme ydin on, että jokaisella IO Interactivella työskentelevällä on merkittävä rooli unelmien toteuttamisessa sijainnista huolimatta. Yhtiömme on kuin yksi studio useassa eri sijainnissa” Abrak avaa yhtiön uusinta laajentumista.

IOI Barcelona on siis yhtiön kolmas studio ja se liittyykin IOI Kööpenhaminan ja IOI Malmön -pelistudioiden seuraksi. Barcelonan studion on tarkoitus kehittää yhtiön tämänhetkisiä ja tulevia projekteja. Tulevia projekteja ovat luultavasti Hitman -pelisarja sekä hiljattain julkistettu James Bond -peli ”Project 007”. Yhtiöllä on kehitteillä vielä kolmas julkistamaton peli.

IO Interactive jätti aiemmin yhtiö Square Enixin ja on nyt itse vastuussa pelien kehityksestä sekä julkaisusta. Yhtiö otti suuren riskin irtautuessaan Square Enixistä, mutta tuleva James Bond -peli sekä Hitman -pelisarjan menestys antavat yhtiölle turvaa ja mahdollisuuden jatkaa kasvua.

Final Fantasy 7 Rebirthin PC-versio tukee 4K-resoluutiota, 120 FPS:ää ja Nvidia DLSS:ää Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy 7 Rebirthin PC-versio tukee 4K-resoluutiota, 120 FPS:ää ja Nvidia DLSS:ää

Square Enix on julkistanut Rebirthin PC-version ominaisuudet. Peli julkaistaan myöhemmin tässä kuussa ja se sisältää tuen 4K-resoluutiolle, 120 ruudun sekuntinopeudelle sekä -teknologialle.

PC-version julkaisutraileri esittelee parannettua valaistusta ja tehostettua grafiikkaa PlayStation 5 -versioon verrattuna. Peli tukee myös -ohjainta ja sen erikoisominaisuuksia, sekä hiiri- ja näppäimistöohjausta.

Pelaajat voivat valita kolmen grafiikka-asetuksen väliltä (matala, keskitaso ja korkea), ja Square Enixin mukaan pelissä on lukuisia säätömahdollisuuksia, mukaan lukien taustahenkilöiden määrän säätäminen.

Roolipeli julkaistiin alun perin helmikuussa 2024 osana Final Fantasy 7 Remake -trilogiaa. Tarina seuraa Cloudia, Aerithia, Tifaa ja muuta seuruetta heidän lähtiessään Midgarista tutkimaan avointa pelimaailmaa kaupunkeineen.

PC-versio julkaistaan 23. tammikuuta 2025, lähes vuosi alkuperäisen PS5-julkaisun jälkeen. Pelin ohjaaja on pyytänyt faneja pidättäytymään sopimattomien modien tekemisestä.

Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio Kommentit pois päältä artikkelissa Final Fantasy XIV tulossa mobiililaitteille – kehityksestä vastaa Tencentin studio

Square Enixin suosittu on liittymässä mobiilipelaamisen maailmaan Tencentin omistaman LightSpeed Studiosin kehittämänä. Studio tunnetaan muun muassa PUBG Mobilen takana olevana tiiminä ja on viime aikoina laajentunut perustamalla uuden Japan Studion, jossa työskentelee esimerkiksi Dragon's Dogman ohjaaja Hideaki Itsuno.

FFXIV mobiiliversiona: uskollinen alkuperäiselle

kuvailee tulevaa mobiilipeliä ”jännittäväksi laajennukseksi rakastetulle pelisarjalle”, joka säilyttää alkuperäisen pelin tarinan ja taistelumekaniikat mutta tuo ne mobiililaitteille sovitettuna.

Pelin tuottaja ja ohjaaja Naoki Yoshida kutsuu mobiiliversiota FFXIV”sisarpeliksi”. Hänen mukaansa peli pyrkii toistamaan alkuperäisen pelin suurenmoisuuden mobiilialustoilla ja sisältää myös elämäntapasisältöä, kuten kalastusta, Triple Triadia ja chocobo-kilpailuja. Lisäksi pelissä nähdään Disciples of the Land ja Hand -ominaisuuksia, jotka ovat olleet suosittuja alkuperäisessä versiossa.

Visuaalista laatua ja immersiivisyyttä

Mobiilipeli tulee tarjoamaan visuaalisesti vaikuttavan kokemuksen, joka sisältää Eorzean maailmasta tuttuja yksityiskohtia, kuten monipuolisen sääjärjestelmän ja vuorokaudenaikojen vaihtelun. Pelissä on yli 600 säämallia ja optimoituja hahmo- ja varustedesigneja, jotka mukailevat alkuperäistä peliä.

Julkaisuaikataulu ja testit

Pelin julkaisuaikataulua ei ole vielä vahvistettu, mutta ensimmäiset demot ovat tulossa pelitesteihin Kiinassa, ja maailmanlaajuinen julkaisu seuraa pian tämän jälkeen.

Mobiilipeli on uusi tapa kokea Final Fantasy XIV ja tarjoaa samalla uusia mahdollisuuksia laajentaa pelaajakuntaa. Seuraa uutisia tarkasti, sillä lisätietoa pelin sisällöstä ja julkaisusta odotetaan pian.