Homeworld -pelisarja saa jatkoa – myös mobiilipeli tuloillaan Kommentit pois päältä artikkelissa Homeworld -pelisarja saa jatkoa – myös mobiilipeli tuloillaan

20 vuotta on ehtinyt kulua ensimmäisen -pelin julkaisusta ja nyt se on varmaa, -peli on tulossa. Legendaarinen reaaliaikainen avaruusstrategia saa jatkoa Blackbird Interactiven toimesta, jonka on perustanut pelisarjan alkuperäinen suunnittelija Rob Cunningham. Aiheesta kertoi kuluneen viikonlopun aikana PAX West -tapahtumassa.

Parhaillaan varhaisessa kehityksen vaiheessa oleva Homeworld 3 jatkaa pelisarjan tuttua tarinaa. Vaikka pelin taustalla onkin Gearbox Software, rahoitetaan peli kuitenkin Fig -joukkorahoituspalvelun kautta.

Alkuperäinen Homeworld -peli ilmestyi vuonna 1999 PC:lle Relic Entertainmentin ja Sierran toimesta. Pelisarja sai jatkoa heti seuraavana vuonna Homeworld: Cataclysm -pelin muodossa. Varsinainen jatko-osa Homeworld 2 ilmestyi vuonna 2003. Pelit saivat uudelleenkäsittelyn Collection -kokoelman muodossa vuonna 2015 ja heti seuraavana vuonna ilmestyi pelisarjan esiosa , jossa avaruuden sijaan taisteltiin aavikkoplaneetta Kharakin kamaralla.

Homeworld 3 julkaistaan alustavasti vuoden 2022 viimeisellä neljänneksellä.

Homeworld Mobile

Gearbox ilmoitti samaisessa PAX West -tapahtumassa myös Homeworld Mobile -pelin. Kyseisen pelin taustalla on saksalainen Stratosphere Games.

Tässä mobiilipelin traileri:

Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country saavat ensiesittelynsä Game Awards -gaalassa Kommentit pois päältä artikkelissa Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country saavat ensiesittelynsä Game Awards -gaalassa

Pelimaailman odotus kasvaa, kun 4 ja : The Old Country saavat ensimmäiset trailerinsa tämän vuoden The Game Awards -tapahtumassa, joka pidetään 12. joulukuuta. paljasti, että nämä kaksi odotettua julkaisua tulevat saamaan uutta valoa tulevaisuuden suunnitelmistaan.

Borderlands-sarjan fanit voivat odottaa suuria: Gearboxin kehityspäällikkö Randy Pitchford lupaa, että -traileri sisältää paitsi pelikuvaa myös alkuperäisen elokuvamaisen kohtauksen, joka sijoittuu tarinallisesti :n ja tulevan pelin väliin.

Mafia-sarjan ystäville tarjoaa uutta sisältöä ja mahdollisesti syvemmälle historiaan sukeltavan näkökulman klassikkosarjaan.

Nähdään The Game Awards -gaalassa! – Virallinen Mafia-tili kiusoittelee faneja viestillä

Julkaisupaineita suuren pelivuoden kynnyksellä

Molemmat pelit on määrä julkaista vuonna 2025, mutta ne joutuvat todennäköisesti kilpailemaan pelialan jättiläisen, :n, kanssa. ja 2K Games -emoyhtiö Take-Two ovat vahvistaneet, että GTA 6:n julkaisu on suunniteltu syksyyn 2025. Borderlands 4 saattaa ilmestyä jo vuoden 2025 alkupuolella tai vuoden 2026 alussa välttääkseen suoraa kilpailua Grand Theft Auto -sarjan kanssa.

Vaikka GTA 6:n valtava suosio saattaa vetää puoleensa suuren osan pelaajien huomiosta, Take-Twon toimitusjohtaja Strauss Zelnick vakuuttaa, ettei yhtiö aio järjestää merkittäviä julkaisuja samalle ajankohdalle. Tämä voi tarkoittaa, että Borderlands 4 ja Mafia: The Old Country löytävät oman hetkensä loistaa.

The Game Awards 2024 lupaa tarjota vilauksen molempien pelien tulevaisuudesta – ja ehkä jopa vihjeitä tarkemmista julkaisuaikatauluista.

Borderlands 4 Official Teaser Trailer

Mafia: The Old Country Official Teaser Trailer

Suomalainen Ephemeris-avaruusstrategiapeli käynnistää joukkorahoituskampanjan Kommentit pois päältä artikkelissa Suomalainen Ephemeris-avaruusstrategiapeli käynnistää joukkorahoituskampanjan

Ephemeris

Suomalainen Oy on kehittänyt avaruuteen sijoittuvan reaaliaikaisen strategiapelin nimeltä , joka yhdistää klassisten pelien parhaita piirteitä ja tuo mukanaan aidot 3D-avaruustaistelut. Pelin kehittäjä oululainen Tuomas Pöyhtäri on ilmoittanut, että peli on lähes valmis julkaistavaksi. Tällä hetkellä käynnissä on joukkorahoituskampanja, jonka tavoitteena on kerätä vähintään 30 000 euroa pelin viimeistelyyn ennen Early Access -julkaisua.

Ephemeris on kehitetty neljän vuoden aikana ja se ammentaa inspiraatiota tunnetuista strategiapeligenren klassikoista, kuten , ja . Pelissä pelaajan tehtävänä on valloittaa avaruus tietokoneen ohjaamia vastustajia vastaan käytävissä reaaliaikaisissa taisteluissa, joissa alusten liikkumiseen vaikuttavat Newtonin lait. Tämä tekee taisteluista visuaalisesti vaikuttavia ja voi muuttaa niiden kulkua. Alusten kokoerot pakottavat pelaajat miettimään tarkasti hyökkäys- ja puolustusstrategioitaan.

Pelin sisältämään vuoropohjaiseen 4X-osioon kuuluu valtakunnan kehittäminen, tuotannon ohjaaminen ja uusien alueiden hyödyntäminen. Tämän osion suunnittelussa on pyritty pelaajaystävällisyyteen, joten suurenkin imperiumin hallinta ei vaadi liiallista mikromanagerointia. Pelin universumissa teknologiat ja muut ominaisuudet vaihtelevat jokaisella pelikerralla, mikä lisää pelin uudelleenpeluuarvoa.

Joukkorahoituskampanja jatkuu marraskuun loppuun asti, ja rahoitusta voi tukea eri summilla, alkaen 25 eurosta, jolla voi lunastaa pelin itselleen. Suuremmilla tukisummilla voi osallistua alfatestaukseen tai saada nimensä pelin alku- ja lopputeksteihin. Pelin Steam-sivulla on jo tuhansia wishlist-merkintöjä ja sen videot ovat keränneet kymmeniä tuhansia katselukertoja YouTubessa.