Huhu: Microsoft tyytymätön Xbox:in tulokseen Kommentit pois päältä artikkelissa Huhu: Microsoft tyytymätön Xbox:in tulokseen

-konsolin tila on ollut tärkeä puheenaihe pelaajille jo jonkin aikaa, ja monet ovat olleet pettyneitä siihen, mitä on tarjottu sen jälkeen, kun Xbox Series X|S julkaistiin vuonna 2020. Ja nyt näyttää siltä, että jopa Microsoftin sisäisesti on merkkejä siitä, että yhtiö ei ole tyytyväinen Xboxin tilaan.

Uusimmassa Game Mess podcastissaan, journalisti Jeff Grubb sanoi ettei Microsoft ole tyytyväinen Xbox:ksi nykyiseen tilaan:

”Voin kertoa, että he eivät ole; he ovat järkyttyneitä”, Grubb sanoi. ”Yritämme vain diagnosoida sitä hieman, eikö niin? Tiedäthän, he eivät julkaisseet viime vuonna yhtään ensimmäisen osapuolen peliä, ja jos se ei vaikuta sinuun, jos sinulla on aina jotain pelattavaa uudelleen, se on mahtavaa, mutta monet ihmiset katuvat Xboxin hankkimista.”

Tämä uutinen tulee sen jälkeen, kun on paljastunut, että Xbox Series X|S:n myynti on laskenut vuosi vuodelta, kun taas 5 jatkaa konsolien myyntimarkkinoiden valtaamista.

Xboxilla on tänä vuonna tulossa Redfallin ja Starfieldin kaltaisia ensimmäisen osapuolen pelejä, jotka voivat kääntää tilanteen. Myöhemmin tänä vuonna julkaistaan myös Forza Motorsport, joka tuo Xboxin valikoimaan toisen ensimmäisen osapuolen pelin. Muut pelit, kuten Fable ja Perfect Dark, ovat edelleen varhaisessa kehitysvaiheessa, eikä niitä todennäköisesti nähdä lähiaikoina.

Lähde: insider-gaming

PlayStation Portal saa pilvipelitoiminnon – Betatesti käynnistyy tänään Kommentit pois päältä artikkelissa PlayStation Portal saa pilvipelitoiminnon – Betatesti käynnistyy tänään

laajentaa Portal -laitteen ominaisuuksia merkittävästi tuomalla pilvipelipalvelun saataville. -tilaajat voivat nyt hyödyntää cloud-teknologiaa pelatakseen -pelejä ilman fyysistä konsolia. Uusi toiminto julkaistaan tänään beta-versiona, ja se tulee saataville Euroopassa huomenna.

Yhteensopivuus ja suorituskyky

Pilvipelaaminen tukee jopa 1080 presoluutiota ja 60 fpskuvanopeutta riippuen pelistä ja verkkoyhteyden laadusta. Ominaisuus tukee myös DualSense-ohjaimen ominaisuuksia, kuten haptista palautetta, adaptiivisia liipaisimia ja ohjaimen kosketuslevyä. Lisäksi pelaajat voivat tallentaa pelinsä pilveen ja jatkaa niitä saumattomasti joko PlayStation Portalilla tai PS5ä.

Toiminnon käyttöönotto

Beta-testaajat voivat aktivoida pilvipelaamisen laitteen asetuksista valitsemalla ”Cloud Streaming (Beta)”. Kun ominaisuus on päällä, uusi suoratoistovaihtoehto näkyy laitteen aloitusvalikossa.

Rajaukset ja tulevat ominaisuudet

Tällä hetkellä pilvipelaaminen rajoittuu PS5-peleihin. - ja -pelien tuki sekä ominaisuudet, kuten pelidemot, PlayStation Storen ostettujen pelien suoratoisto, 3D-ääni ja moninpelikutsut, eivät vielä ole käytettävissä. Sony jatkaa kuitenkin toiminnon kehittämistä.

Muut päivitykset

Päivätykseen sisältyy myös äänenhallinnan parannuksia, kuten matalampia äänenvoimakkuuden tasoja, sekä tuki PlayStation Link -ääniteknologialle. Nämä hienosäädöt tekevät laitteesta entistä käyttäjäystävällisemmän.

on saavuttanut suosiota erityisesti -ominaisuutensa ansiosta. Nyt käynnistyvä pilvipelitoiminto nostaa laitteen monipuolisuuden uudelle tasolle, tarjoten pelaajille entistä enemmän vapautta ja joustavuutta pelaamiseen.

PlayStationin toimitusjohtaja: PS5 Pro oli viiden vuoden projekti – kehitys alkoi jo ennen PS5:n julkaisua Kommentit pois päältä artikkelissa PlayStationin toimitusjohtaja: PS5 Pro oli viiden vuoden projekti – kehitys alkoi jo ennen PS5:n julkaisua

PlayStationin toinen toimitusjohtaja paljasti, että PS5 Pro -konsolin kehitys alkoi jo ennen :n julkaisua. lanseerasi PS5-konsolin 19. marraskuuta 2020, mutta Nishinon mukaan konsolin keskipolven päivitys oli suunnitteilla jo silloin.

”Olemme toteuttaneet Pro-version viime sukupolvessa, ja siitä saimme paljon oppia,” Nishino kertoi Varietylle. Pron lanseerauksen myötä Sony huomasi, että jopa 20 % asiakkaista valitsi sen tavallisen PS4sijaan, mikä osoitti korkean kysynnän huippuluokan konsolille.

Nishinon mukaan teknologian kehitystahti nykymaailmassa, jossa puhelimet ja tietokoneet päivittyvät vuosittain, vaikutti päätökseen tehdä uusi Pro-versio. ”Emme välttämättä julkaise vuosittain uusia versioita, mutta tietyt teknologiset innovaatiot voidaan tuoda mukaan muutaman vuoden välein.”

Nishino lisäsi, että Sony suunnittelee aina uutta laitteistoa pitkällä tähtäimellä, pitäen seuraavat askeleet mielessään. ”Suunnittelemme jokaisen sukupolven niin, että olemme jo askeleen edellä. Tavoitteenamme on varmistaa, että konsolisukupolvi kestää jopa kymmenen vuotta.”