Huhu: Star Wars Episode I: The Phantom Menace mahdollisesti liittymässä PlayStation Plus Classics -kokoelmaan Kommentit pois päältä artikkelissa Huhu: Star Wars Episode I: The Phantom Menace mahdollisesti liittymässä PlayStation Plus Classics -kokoelmaan

Huhu, joka on herättänyt innostusta Star Wars -faneissa, on se, että Taiwanin videopeliluokituslaitos on luokitellut -pelin PS4:lle ja PS5:lle.

Vaikkakaan tämä ei ole virallinen vahvistus siitä, että peli lisätään Plus Classics -kokoelmaan, se on herättänyt spekulaatioita siitä, että se voisi olla yksi niistä peleistä, jotka ovat saatavilla PlayStation Plus Premium -tilaajille hyvinkin piakkoin.

Alun perin vuonna 1999 julkaistu Windows PC:lle ja alkuperäiselle PlayStationille, Star Wars Episode I: The Phantom Menace oli toiminta-seikkailupeli, joka perustui mullistavaan Star Warsin esiosaelokuvaan. Pelaajat ottivat hallintaansa Qui-Gon Jinnin, Obi-Wan Kenobin ja muita ikonisia hahmoja, kun he navigoivat eri tasoilla, jotka olivat saaneet inspiraationsa elokuvan tapahtumista.

PlayStation Plus Premiumin lisäyksen myötä, joka tarjoaa pääsyn retropelejä sisältävään kirjastoon, Star Wars Episode I: The Phantom Menacen mahdollisuus tehdä paluu näyttäisi olevan todennäköisempi kuin koskaan. Vaikka virallinen vahvistus on vielä odottamassa, Taiwanin luokituslaitoksen arvio vihjaa siihen, että pelin fanejen ei ehkä tarvitse odottaa kauan tämän klassisen seikkailun uudelleenkokemiseksi.

Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia

Assassin's Creed Shadows -pelin ympärillä velloneet huhut Battle Pass -järjestelmästä on nyt kumottu. vahvisti, että tuleva Animus Hub (entinen Assassin's Creed Infinity) ei sisällä maksullisia palkintoja tai tilaussopimuksia. Kaikki Hubin sisältö on pelaajille ilmaiseksi saatavilla, mukaan lukien säännölliset tehtävät ja palkinnot.

Maksumallit uusiksi

Ubisoft ilmoitti myös luopuvansa perinteisestä maksullisesta Season Pass -mallista, jossa julkaistaan isoja lisäosia pelin julkaisun jälkeen. Samalla yhtiö hylkää ”varhaisen pääsyn” maksumallin, jossa pelaajat maksavat päästäkseen pelaamaan muutamaa päivää ennen varsinaista julkaisupäivää.

Näiden muutosten tavoitteena on voittaa takaisin fanien luottamus, joka on ollut koetuksella viimeaikaisten vastoinkäymisten vuoksi. Ubisoftin päätös tehdä lisäsisällöstä ilmaista voi olla merkittävä askel oikeaan suuntaan.

Kontroverssit varjostavat julkaisua

Peliä ovat varjostaneet useat kiistat. Osa pelaajista kritisoi pelin historiallista epäautenttisuutta, erityisesti sen kuvausta Japanista. Ubisoft vastasi korostamalla, että peli on ”historiallista fiktiota” eikä pyri täydelliseen historialliseen tarkkuuteen. Lisäksi Ubisoft joutui pahoittelemaan lippukohua, jossa se käytti japanilaisen historiallisesti uudelleen esittävän ryhmän lippua ilman lupaa. Myös pelin keräilyfiguuri vedettiin pois myynnistä sen ”epäherkän” muotoilun vuoksi.

Julkaisun viivästys ja koventuva kilpailu

Assassin's Creed Shadows on siirtynyt julkaistavaksi 14. helmikuuta 2025, mikä tuo sen lähemmäksi PlayStationin odotettua -jatko-osaa . Molemmat ovat avoimen maailman toimintaseikkailupelejä, jotka sijoittuvat feodaaliaikaiseen Japaniin, mikä lisää kilpailua genressä.

Kaksi päähenkilöä ja uusi aikakausi

Peli esittelee kaksi pelattavaa hahmoa: varjoihin nojaavan salamurhaajan Naoen ja voimakkaan samurain Yasuken. Pelaajat voivat vaihtaa hahmojen välillä vapaasti tutkimusmatkoilla Ubisoftin versiossa historiallisesta Japanista. Lisäksi peli käynnistää uuden modernin ajan tarinan, mahdollisesti kytkettynä Animus Hub -kokemukseen.

Keskittymisemme on luoda fantastinen pelikokemus, joka vetoaa pelaajiin.

Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot sanoi ollen luottavainen pelin suhteen, painottaen kahden päähenkilön erilaisten pelityylien tarjoamaa syvyyttä.

Stellar Blade saapuu PC:lle vuonna 2025 – kehittäjä odottaa parempia myyntilukuja Steamissä kuin PS5:llä Kommentit pois päältä artikkelissa Stellar Blade saapuu PC:lle vuonna 2025 – kehittäjä odottaa parempia myyntilukuja Steamissä kuin PS5:llä

Stellar Blade -pelin kehittäjä on vahvistanut tuovansa pelin PC:lle vuonna 2025. Eteläkorealainen yhtiö odottaa parempia myyntilukuja Steamissä kuin :llä, viitaten Black Myth: Wukongin menestykseen alustalla.

Interactive Entertainmentin julkaisema julkaistiin yksinoikeudella PS5:lle huhtikuussa ja myi yli miljoona kappaletta kahdessa kuukaudessa.

Shift Up on päivittänyt peliä jatkuvasti ja lisännyt sisältöä, kuten yhteistyösisältöä Nier: Automatan kanssa. Yhtiö on myös rahoittanut uutta projektiaan, Project Witches, merkittävällä rahasummalla.

Vaikka Stellar Blade on saavuttanut menestystä PS5:llä, Shift Up uskoo PC-version tarjoavan laajemman yleisön ja paremmat myyntimahdollisuudet. Yhtiö hyödyntää tietokonepelaajien kasvavaa kiinnostusta ja -alustan suosiota.

Stellar Blade PC-version julkaisun tarkkaa ajankohtaa ei ole vielä ilmoitettu, mutta se on odotettavissa vuoden 2025 aikana. Tämä laajentunut julkaisu tarjoaa mahdollisuuden uusille pelaajille kokeilla peliä ja laajentaa fanikuntaa entisestään.