Humble Bundle keräsi 6,5 miljoonaa dollaria koronaviruksen torjumiseen Kommentit pois päältä artikkelissa Humble Bundle keräsi 6,5 miljoonaa dollaria koronaviruksen torjumiseen

Humble Bundle Covid-19

on kerännyt huhtikuun aikana erityisellä koronaviruksen tueksi kasaamalla pelipaketillaan 6,5 miljoonaa dollaria.

Paketti sisälsi lähes 1 000 dollarin arvosta pelejä ja e-kirjoja, jotka sai omaksi vain 28 eurolla. Koko tuotto paketeista lahjoitettiin tukiorganisaatioille, jotka auttavat koronaviruksen torjunnassa. Organisaatioiden mukana olivat mm. Direct Relief, International Rescue Committee (IRC), Doctors Without Borders sekä Partners In Health.

Paketti sisälsi mm. , Brütal Legend, , sekä -pelit, monia sarjakuvia sekä Music Maker EDM Edition -musiikkiohjelman.

Alkuvuodesta Humble Bundle keräsi tukea Australian metsäpaloista kärsiville.

Hollow Knight: Silksong – onko odotettu peli vihdoin tulossa? Kommentit pois päältä artikkelissa Hollow Knight: Silksong – onko odotettu peli vihdoin tulossa?

-pelisarjan fanit ovat jälleen joutuneet huhumyllyn keskelle, kun Team Cherryn kehittäjä William Pellenin kryptiset X/-päivitykset herättivät spekulaatioita tulevasta.

Jotain suurta on tulossa. Pitäkää silmänne suljettuina huomenna. – Pellen julkaisi mystisen viestin ja muutti profiilikuvansa suklaakakuksi.

Tämä sattui samaan aikaan, kun Nintendo paljasti uuden Switch 2 -konsolinsa, mikä sai fanit yhdistämään nämä tapahtumat.

Innokkaat fanit tutkivat kakun kuvan juuria ja löysivät sen reseptin Bon Appétit -sivustolta. Reseptin julkaisupäivä oli huhtikuun 2. päivä 2024 – sama päivä, jolle Switch 2:n Direct-esitys on ajoitettu vuodeksi 2025. Tämä yhteensattuma sai monet uskomaan, että voisi liittyä tähän julkistukseen.

Keskustelua lisäsi myös Pellenin uusi käyttäjänimi, joka viittasi hänen kotiseutunsa Etelä-Australian viiniin, sekä fanien spekulaatiot mahdollisesta ARG (Alternate Reality Game) -kampanjasta. Tiimin markkinointi- ja julkaisupäällikkö Matthew 'Leth' Griffin kuitenkin ilmoitti nopeasti, ettei kyseessä ollut ARG eikä kakkukuva liittynyt peliin.

Kakku oli valetta. -Griffin totesi.

Vaikka tämä pettymys rauhoitti huhuja, Griffin vahvisti fanien tärkeimmän kysymyksen: Hollow Knight: Silksong on todellinen, etenee kehityksessä ja tulee julkaistavaksi. Pelin alustat julkistettiin jo vuonna 2019, mutta viimeisimmän päivityksen mukaan julkaisupäivää odotetaan yhä.

Silksong-fanit joutuvat vielä odottamaan lisätietoja, mutta toivo pelin julkaisemisesta elää vahvana. Ehkä huhtikuun 2. päivä tuo vihdoin vastauksia. Sitä odotellessa fanit voivat nauttia spekuloinnista ja Hollow Knight -sarjan tunnelmasta.

Nämä legendaariset pelit täyttävät 20 vuotta tänä vuonna Kommentit pois päältä artikkelissa Nämä legendaariset pelit täyttävät 20 vuotta tänä vuonna

Vuonna syntyi ikonisia sarjoja, kuten Yakuza ja , luoden pohjan menestyksekkäille pelisarjoille. Uniikit pelit, kuten , haastoi perinteiset alustapelit ja saavutti suosiota vuosien varrella alkuperäisistä vastoinkäymisistään huolimatta. :n poikkeaminen sarjan normeista toiminnallisen pelityylin suuntaan loi pohjan rakastetulle pelille.

Kaikki vuonna 2005 julkaistut pelit viettävät 20-vuotisjuhliaan vuonna 2025. Pelimaailmassa tämä on kiinnostavaa, sillä vuosi 2005 oli merkittävä peliteollisuudelle. Näimme :n julkaisun, yhden kaikkien aikojen menestyksekkäimmistä konsoleista. Tämä tapahtui kuitenkin vasta vuoden lopussa. Muu vuosi ei ollut myöskään huono pelaamisen kannalta, sillä vuonna 2005 julkaistiin runsaasti hyviä pelejä, mikä osoittaa, että teollisuus ei vain odotellut uusia järjestelmiä.

, alkuperäinen ja kuten aina, PC tarjosivat yhä huippupelejä ennen Xbox 360:n julkaisua. Mielenkiintoista on, että monet vuoden merkittävimmistä peleistä olivat jälkikäteen katsottuna alkuperäisiä pelejä eivätkä jatko-osia. Jotkut niistä synnyttivät jopa menestyksekkäitä sarjoja. Tässä on joitain vuoden 2005 merkittävimmistä nimikkeistä.

8. Yakuza

Nykyään Yakuza (eli Like A Dragon) -sarjan osat ovat melko yleisiä, ja kaikki alkoi vuonna 2005 alkuperäisellä pelillä. Ensimmäinen osa sisältää runsaasti elementtejä, joista sarja on edelleen tunnettu. Esimerkiksi se on kolmannen persoonan toimintaseikkailupeli, jossa lyöt ihmisiä kaduilla ja suoritat runsaasti hulluja sivutehtäviä.

Sarja on kuitenkin parantunut siitä lähtien, ja useimmat ihmiset eivät pitäisi alkuperäistä Yakuzaa yhtenä parhaista Like a Dragon -luettelossa. Se toimi kuitenkin mukavana aloituksena sarjalle.

7. Psychonauts

Vuonna 2005 maailma sai kokea yhden alkuperäisimmistä ja luovimmista alustapeleistä: Psychonauts. Sen ainutlaatuisuuden tekee se, että pelin maailmat perustuvat eri hahmojen mieliin. Tämän seurauksena ne ovat kaikki hyvin erilaisia ​​toisiaan ja kaikkia muita 3D-alustapeleissä näkemiäsi maailmoja.

Julkaisun yhteydessä se ei ollut suuri kaupallinen menestys eikä sitä pidetty erityisen merkittävänä pelinä. Vuosien varrella se on kuitenkin tullut yhä suositummaksi ja saavuttanut kulttisuosiota.

6. Lego Star Wars: The Video Game

Lego-videopelit olivat olleet olemassa jo jonkin aikaa ennen vuotta 2005. Tuo vuosi oli kuitenkin se vuosi, jolloin kehittäjä Traveller's Tales osallistui, ja Lego-pelejä alettiin julkaista melkein vuosittain. Tämä trendi alkoi kaikki -pelistä.

Vaikka Star Wars -esiosat halveksittiin 2000-luvun alussa, tämä Lego-uudelleenluominen elokuvista sai erittäin hyvän vastaanoton. Peli tarjoaa kevytmielisen, hupaisan ja viehättävän uudelleenkertomuksen trilogiasta. Se antaa sinulle myös mahdollisuuden tuhota runsaasti Legopalikoita valomiekkoilla ja blasterilla, mikä on erittäin tyydyttävää.

5. Shadow Of The Colossus

Jos sinulle annettaisiin tehtäväksi todistaa, että videopeleistä voi tulla todellista taidetta, niin pitäisi olla peli, johon osoitat. Tämä johtuu siitä, että se on täynnä kauneutta, taidetyylisstä kauneudesta ääniraitaan. Lisäksi koko kokemus on hyvin liikuttava.

Kyllä, vietät koko pelin tappaen jättiläismaisia ​​olentoja, mutta niiden kuolemia ei käsitellä suuriksi voitoiksi. Jokaisella tappamisella on emotionaalinen paino, jota ei näy useimmissa muissa peleissä. Tämä on auttanut Shadow of the Colossusta pysymään pelaajien muistissa vuosia, vaikka se ei ole osa suurta sarjaa eikä käynnistänyt sitä.

4. Call Of Duty 2

Nykyään Call of Duty on jättiläissarja ja olennaisesti kotitalousnimi. Vuonna 2005 se ei kuitenkaan ollut vielä lähelläkään sitä tasoa. Se oli kuitenkin nousussa oleva sarja, ja oli merkittävä osa sitä.

Se auttoi hienosäätämään ampumamekaniikkaa alkuperäisestä pelistä ja asetti paikalleen pelityylin, josta sarja tulisi kuuluisaksi. Lisäksi se oli ensimmäinen COD-peli, joka julkaistiin Xbox 360:llä, joten PvP-moninpeli alkoi tulla merkittävämmäksi osaksi sarjaa. Joten yleisesti ottaen Call of Duty 2 oli olennainen osa ikonisen FPS-sarjan pitkässä historiassa.

3. God Of War

Kun kyse on PlayStation-eksklusiivisista peleistä, God of War -pelit ovat todennäköisesti niiden joukossa, joista Xbox- ja Nintendo-pelaajat ovat eniten kateellisia. Tämä kateus alkoi vuonna 2005 alkuperäisen pelin julkaisulla. Tämä ensimmäinen osa eroaa huomattavasti vuoden 2018 God of War -pelistä ja sen jatko-osasta. Ensinnäkin se on saanut inspiraationsa kreikkalaisesta mytologiasta eikä norjalaisesta, ja se on paljon vähemmän maanläheinen.

Se on puhtaasti hack-and-slash -peli, joka sisältää suuria, yliampuvia taisteluita, kun päähenkilö Kratos yrittää haastaa jumalia. Tämä peli oli erittäin merkittävä hack-and-slash-genressä, ja se synnytti sarjan, joka oli ehkä vielä merkittävämpi PlayStationille.

2. Star Wars: Battlefront 2

Battlefront-pelit todistivat, että vaikka Star Wars tunnetaan valomiekka-taisteluista, voit luoda menestyksekkään ammuskelusarjan kuuluisassa scifi-universumissa. Toinen näistä peleistä julkaistiin vuonna 2005, ja se on edelleen yksi rakastetuimmista Star Wars -peleistä.

Vaikka sillä on vankka tarinatila, PvP-moninpeli on se, joka rakensi pelin perinnön. Siinä oli vain taikaa, jota jopa viimeaikaiset Battlefront-pelit eivät voineet jäljitellä. Se on yksinkertaisesti peli, joka teki tiensä Star Wars -fanien sydämiin eikä koskaan lähtenyt.

1. Resident Evil 4

Vuoteen 2005 mennessä Resident Evil oli jo tunnettu yhtenä kaikkien aikojen ikonisimmista kauhusarjoista. Capcom teki kuitenkin jotain rohkekeita asioita Resident Evil 4:llä, kun se teki pelin hyvin erilaiseksi kuin kaikki muut ennen sitä. Sen sijaan, että se olisi klassinen kauhupeli kiinteillä kamerakulmilla kuten aiemmat pelit, RE4 on kolmannen persoonan toimintapeli, jolla on joitain kauhuelmenttejä.

Toimintaan siirtyminen ärsytti monia sarjan faneja. Silti RE4 oli niin poikkeuksellinen peli, että suurin osa kritiikistä kohdistui sen jatko-osaan, Resident Evil 5:een. Vuoden 2005 nimike, jossa Leon taistelee outoa kulttia pelastaakseen presidentin tyttären, pysyy yhtenä sarjan rakastetuimmista peleistä.