Hyviä uutisia PC-pelaajille: PlayStation VR2 toimii PC:llä elokuusta 2024 alkaen Kommentit pois päältä artikkelissa Hyviä uutisia PC-pelaajille: PlayStation VR2 toimii PC:llä elokuusta 2024 alkaen

PSVR2

-pelaajat voivat iloita, sillä he pääsevät pian pelaamaan suosittuja VR-pelejä PlayStation VR2 -virtuaalitodellisuuslaseilla. julkaisee elokuussa 7. päivä adapterin, jonka avulla PS VR2:ta voi käyttää PC:n kanssa. Adapterin hinnaksi on ilmoitettu 60 dollaria.

Aiemmin huhuttiin, että Sony kehittää adapteria PS VR2:lle PC-yhteensopivuutta varten. Tuolloin ei ollut tietoa liitännästä (PS VR2 käyttää normaalisti yksittäistä USB-C-kaapelia), mutta nyt Sony on selventänyt tilannetta. Adapteri liitetään DisplayPort 1.4 -yhteensopivaan porttiin, mutta tarvitset lisäksi oman DisplayPort-kaapelin. Adapterissa on myös USB-liitäntä ja HDMI-lähtö pelin tallentamista tai näytön jakamista varten.

Lähde: Engadget

Sony valmistautuu PSVR2-yhteensopivuuteen PC:llä uuden Steam-sovelluksen avulla Kommentit pois päältä artikkelissa Sony valmistautuu PSVR2-yhteensopivuuteen PC:llä uuden Steam-sovelluksen avulla

PSVR 2

valmistautuu laajentamaan PlayStation VR2:n käyttöä PS5:n ulkopuolelle. Uusi -sovellus, joka julkaistaan 6. elokuuta, mahdollistaa yhteensopivuuden -pelaamisen kanssa. Käyttäjät tarvitsevat sovelluksen lisäksi erillisen 60 dollarin adapterin nauttiakseen Steam -peleistä kuulokkeilla.

Vaikka PSVR2 tarjoaa vaikuttavia ominaisuuksia, kuten katseenseurannan ja adaptiiviset liipaisimet, nämä ovat rajoitettuja käytettäessä PC:tä. Kuitenkin pelaajat voivat odottaa laajempaa pelikirjastoa ja mahdollisuutta hyödyntää olemassa olevaa VR-valmista PC-järjestelmäänsä.

Kyseinen siirto tulee Sonyn kohdatessa haasteita VR-markkinoilla. Rajoitetun oman VR-pelien kehityksen ja vähenevän kiinnostuksen vuoksi laajentuva yhteensopivuus voi olla strateginen siirto PSVR2-myyntien lisäämiseksi.

Miksi jotkut pelit toimivat PS5:llä paremmin kuin Xbox Series X:llä? – tekniset asiantuntijat selittävät Kommentit pois päältä artikkelissa Miksi jotkut pelit toimivat PS5:llä paremmin kuin Xbox Series X:llä? – tekniset asiantuntijat selittävät

Ikiaikainen kysymys: miksi jotkut pelit toimivat sujuvammin väitetysti heikommalla :llä verrattuna mahtavaan :ään? Digital Foundry, pelaajien luotettava tekninen asiantuntija, on vihdoin valottanut tätä mysteeriä.

Vaikka molemmat konsolit julkaistiin marraskuussa 2020, Xbox Series X ylpeilee kiistattoman etulyönnin – 12 teraflopia GPU-tehoa verrattuna PS5:n 10,28 teraflopiin. , edelliseen sukupolveen kuuluneen Xbox Onen suorituskyvyn heikkoudesta traumatisoituneena, pyrki raakaan tehon ylivoimaan. He markkinoivat ylpeästi Series X:ää maailman tehokkaimmaksi konsoliksi.

Mutta pelikenttä on muuttumassa. Huolimatta Xbox Series X:n ilmeisestä lihasvoimasta, jotkut pelit toimivat todistetusti sujuvammin PS5:llä. Mistä siis oikein on kyse?

Digital Foundryn kehittäjien kanssa käymien keskustelujen mukaan PS5:n salainen ase on kolmiosainen strategia: tehokkaampi GPU-kääntäjä, alemman tason ohjelmointirajapinnat (API) ja korkeammat kellotaajuudet. Tämä yhdistelmä mahdollistaa PS5:n pysymisen ei vain Xbox Series X:n rinnalla vaan jopa ylittää sen tietyissä tilanteissa.

Otetaan esimerkiksi . Digital Foundryn analyysi äskettäisestä Shadow of the Erdtree -lisäosasta paljasti yllättävän kuvataajuusetsun PS5:lle. Mutta tässä se kinkkinen kohta on: se on väitetysti heikompi konsoli, joka tarjoaa sujuvamman suorituskyvyn.

Digital Foundry kuitenkin korostaa, että Microsoftin lähestymistavalla on myös puolensa. Xbox Series X:n arkkitehtuuri jakaa yhtäläisyyksiä -kehityksen kanssa, mikä tarjoaa etuja pelinkehittäjille. He selittivät että on tilanteita, joissa Xboxin ekosysteemi ja ominaisuusjoukko tuottavat etuja. Vaikka Elden Ring saattaisi toimia nopeammin PS5:llä, Xbox Series X:n parempi muuttuvan virkistystaajuuden (VRR) toteutus luo kokonaisuutena sujuvamman ja johdonmukaisemman pelikokemuksen.

Tulevaisuutta ajatellen huhut vellovat PS5 Pro -julkaisusta myöhemmin tänä vuonna. Se voisi hyödyntää samoja vahvuuksia, jotka tekevät PS5:stä kilpailukykyisen nyt. Kuvittele parempaa GPU-suorituskykyä yhdistettynä koneoppimiseen perustuvaan skaalaukseen – tehokas yhdistelmä.

Tämä konsolien tehokilpailu tulee epäilemättä jatkumaan. Microsoftin huhuttu käsikonsoli ja väistämätön seuraavan sukupolven Xbox todennäköisesti synnyttävät uuden kierroksen vertailuja ja keskusteluja. Yksi asia on varma: pelaajat hyötyvät lopulta tästä terveestä kilpailusta, joka pakottaa sekä Sonyn että Microsoftin innovoimaan ja tarjoamaan parhaan mahdollisen pelikokemuksen.