Jak and Daxter -elokuva tulossa Uncharted -ohjaajalta Kommentit pois päältä artikkelissa Jak and Daxter -elokuva tulossa Uncharted -ohjaajalta

Jak and Daxter: The Precursor Legacy

Tulevan -elokuvan ja sekä -elokuvien ohjaaja tunnettu Ruben Fleischer tulee ohjaamaan myös toisen suosittuun peisarjaan perustuvan elokuvan tai tv-sarjan.

Kyseessä on Naughty Dogin toinen pelisarja , josta ei ole saatu uutta osaa sitten vuoden 2009. Nyt kuitenkin tuloillaan on pelisarjaan liittyvä elokuva tai sarja.

Ensimmäinen -peli ilmestyi vuonna 2001 -konsolille. Sittemmin pelisarjasta on saatu osia ja -konsoleille.

Tulevan Uncharted -elokuvan lisäksi tuloillaan on myös -tv-sarja HBO:lle.

Sony neuvottelee Elden Ringin taustayhtiön ostosta Kommentit pois päältä artikkelissa Sony neuvottelee Elden Ringin taustayhtiön ostosta

Sony on neuvottelemassa Kadokawa Corporationin ostosta, japanilaista mediajättiä, joka tunnetaan muun muassa suositun roolipeli Elden Ringin takana olevasta FromSoftwaresta.

Neuvottelut ovat käynnissä, ja mahdollinen kauppa voitaisiin allekirjoittaa tulevina viikkoina. Kadokawan osakekurssi nousi uutisten myötä 23 %.

omistaa jo 2 %:n osuuden Kadokawasta ja siivun FromSoftwaresta. Yhtiö on panostanut viime vuosina viihdealaan, kuten peleihin, elokuviin ja animeen.

Kadokawa on laajentunut pelien, animen, tapahtumien ja hahmojen maailmaan franchisilla kuten ”” ja ””.

Sony puolestaan on muuntautunut elektroniikkavalmistajasta viihde- ja teknologiayhtiöksi, joka kattaa elokuvat, musiikin, pelit ja sirut. Yhtiö on onnistunut laajentamaan omien franchisiensa, kuten ”” -pelisarjan, ulottuvuutta onnistuneesti -draamasarjana.

Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia Kommentit pois päältä artikkelissa Ubisoft selventää: Assassin’s Creed Shadows ei saa Battle Passia

Assassin's Creed Shadows -pelin ympärillä velloneet huhut Battle Pass -järjestelmästä on nyt kumottu. vahvisti, että tuleva Animus Hub (entinen Assassin's Creed Infinity) ei sisällä maksullisia palkintoja tai tilaussopimuksia. Kaikki Hubin sisältö on pelaajille ilmaiseksi saatavilla, mukaan lukien säännölliset tehtävät ja palkinnot.

Maksumallit uusiksi

Ubisoft ilmoitti myös luopuvansa perinteisestä maksullisesta Season Pass -mallista, jossa julkaistaan isoja lisäosia pelin julkaisun jälkeen. Samalla yhtiö hylkää ”varhaisen pääsyn” maksumallin, jossa pelaajat maksavat päästäkseen pelaamaan muutamaa päivää ennen varsinaista julkaisupäivää.

Näiden muutosten tavoitteena on voittaa takaisin fanien luottamus, joka on ollut koetuksella viimeaikaisten vastoinkäymisten vuoksi. Ubisoftin päätös tehdä lisäsisällöstä ilmaista voi olla merkittävä askel oikeaan suuntaan.

Kontroverssit varjostavat julkaisua

Peliä ovat varjostaneet useat kiistat. Osa pelaajista kritisoi pelin historiallista epäautenttisuutta, erityisesti sen kuvausta Japanista. Ubisoft vastasi korostamalla, että peli on ”historiallista fiktiota” eikä pyri täydelliseen historialliseen tarkkuuteen. Lisäksi Ubisoft joutui pahoittelemaan lippukohua, jossa se käytti japanilaisen historiallisesti uudelleen esittävän ryhmän lippua ilman lupaa. Myös pelin keräilyfiguuri vedettiin pois myynnistä sen ”epäherkän” muotoilun vuoksi.

Julkaisun viivästys ja koventuva kilpailu

Assassin's Creed Shadows on siirtynyt julkaistavaksi 14. helmikuuta 2025, mikä tuo sen lähemmäksi PlayStationin odotettua -jatko-osaa . Molemmat ovat avoimen maailman toimintaseikkailupelejä, jotka sijoittuvat feodaaliaikaiseen Japaniin, mikä lisää kilpailua genressä.

Kaksi päähenkilöä ja uusi aikakausi

Peli esittelee kaksi pelattavaa hahmoa: varjoihin nojaavan salamurhaajan Naoen ja voimakkaan samurain Yasuken. Pelaajat voivat vaihtaa hahmojen välillä vapaasti tutkimusmatkoilla Ubisoftin versiossa historiallisesta Japanista. Lisäksi peli käynnistää uuden modernin ajan tarinan, mahdollisesti kytkettynä Animus Hub -kokemukseen.

Keskittymisemme on luoda fantastinen pelikokemus, joka vetoaa pelaajiin.

Ubisoftin toimitusjohtaja Yves Guillemot sanoi ollen luottavainen pelin suhteen, painottaen kahden päähenkilön erilaisten pelityylien tarjoamaa syvyyttä.