Japanilainen pelijätti Bandai Namcon väitetään painostavan työntekijöitään irtisanoutumaan vapaaehtoisesti Kommentit pois päältä artikkelissa Japanilainen pelijätti Bandai Namcon väitetään painostavan työntekijöitään irtisanoutumaan vapaaehtoisesti

Japanilainen pelijätti on raporttien mukaan lähettänyt työntekijöitään niin sanottuihin ”karkoitushuoneisiin” (”expulsion rooms”), joissa heille ei anneta kirjaimellisesti mitään tekemistä, syynä tiettyjen projektien peruuntumiset. Tämä koskee myös mysteeristä Nintendo-projektia, joka on nyt peruttu.

Bloombergin mukaan Bandai Namco on kärsinyt taloudellisista tappioista pandemian jälkimainingeissa, mikä on johtanut useiden pelien, kuten Naruto- ja One Piece -hahmoja sisältävien pelien sekä Nintendolle tehdyn projektin peruuttamiseen. Yhtiö on nyt siirtänyt noin 200 työntekijää, eli 15 % sen pelistudioiden henkilöstöstä, näihin erityishuoneisiin, ja lähes 100 työntekijää on jo eronnut.

Japanin tiukat työsuojelulait vaikeuttavat suoria irtisanomisia, ja ”karkoitushuone” ovat keino painostaa työntekijöitä eroamaan vapaaehtoisesti ilman irtisanomisajan korvauksia. Bandai Namco on kiistänyt painostuksen, mutta vahvistanut peruutukset ja työntekijöiden joutumisen odottamaan uusia projekteja.

Yhtiö, joka on kehittänyt suuria pelejä Nintendolle, kuten Super Smash Bros. Ultimate ja Mario Kart 8 Deluxe, ei ole vielä nimennyt peruttua Nintendo-peliä, mutta sen kehitysorganisaatio, Bandai Namco Studio 2 & Studio S, lupaa jatkaa yhteistyötä laadukkaiden projektien parissa tulevaisuudessa.

Nintendo Switch 2:n tehokas laitteisto houkuttelee kolmannen osapuolen studioita kunnianhimoisiin AAA-peliprojekteihin Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch 2:n tehokas laitteisto houkuttelee kolmannen osapuolen studioita kunnianhimoisiin AAA-peliprojekteihin

-konsolin seuraajan, Switch 2:n, laitteistoteho houkuttelee kolmannen osapuolen pelistudioita kunnianhimoisiin AAA-projekteihin uuden raportin mukaan.

YouTube-kanavallaan sisällöntuottaja (tunnetaan sosiaalisessa mediassa nimellä Brazil) käsitteli Switch 2:n laitteistokapasiteettia suhteessa kolmannen osapuolen studioiden mahdolliseen tukeen. Hänen mukaansa tuleva konsoli on niin tehokas, että käytännössä jokainen kolmannen osapuolen julkaisija harkitsee sen tukemista kunnianhimoisimmilla AAA-peleillään.

Sisällöntuottajan mukaan tilanne kolmannen osapuolen tuen suhteen Nintendo Switch 2:lla on hyvin erilainen verrattuna aiempaan, jolloin jotkin julkaisijat tukivat Nintendon alustoja vain vanhempien pelien porttauksilla tai vähemmän teknisesti kunnianhimoisilla uutuuksilla.

Brazil mainitsi myös, että hänen toimialakontaktiensa mukaan sellaiset julkaisijat kuin , , , , Sega ja pitävät Nintendo Switch 2:n laitteistoa riittävän tehokkaana kaikkein kunnianhimoisimpienkin peliensä pyörittämiseen. Tuleva konsoli tulee ilmeisesti olemaan osa edellä mainittujen julkaisijoiden pitkän aikavälin strategiaa, sillä se pysyy toteuttamiskelpoisena alustana heidän tuleville peleilleen. Hän kuitenkin varoitti, että tulee hetki, jolloin Nintendo Switch 2 ei pysty pyörittämään kaikkein vaativimpia pelejä. Esimerkiksi GTA 6:n kaltainen peli ei todennäköisesti toimi konsolilla sen prosessori-intensiivisen luonteen vuoksi.

Samanlaisia näkemyksiä jakoi hiljattain sisällöntuottaja eXtas1s, joka mainitsi Microsoftin tuovan -pelin, Halo: The Master Chief Collectionin ja Microsoft Flight Simulator 2024:n Nintendo Switch 2:lle. Lisäksi hän uskoo Bethesdan tuovan :n ja Starfieldin Nintendon tulevalle konsolille. Bandai Namco Entertainmentin osalta hän väitti julkaisijan panostavan vahvasti Nintendo Switch 2:een, sillä sekä Tekken 8 että Elden Ring ovat tulossa alustalle.

Bandai Namco yllätti: Uusi Pac-Man-peli on synkkä metroidvania Kommentit pois päältä artikkelissa Bandai Namco yllätti: Uusi Pac-Man-peli on synkkä metroidvania

esitteli Game Awards -tapahtumassa täysin uudenlaisen -pelin, joka poikkeaa rajusti pelisarjan aiemmista osista. Shadow Labyrinth -niminen peli muuttaa ikonisen keltaisen pallohahmon seikkailun tummasävyiseksi metroidvania-peliksi.

Pelissä pelaaja ottaa Miekkamies nro 8:n roolin, jonka herättää salaperäinen keltainen pallo nimeltä PUCK mystisellä planeetalla. Tarina sijoittuu muinaisten sotien raunioiden keskelle, missä pelaajan täytyy kasvaa saaliista huippupedoksi selviytyäkseen.

Tekken-sarjasta tuttu tuottaja Katsuhiro Harada on mukana projektissa, ja peli kehitetään Unity-pelimoottorilla. Monet fanit ovat jo huomanneet pelin yhtäläisyydet Amazonin tuottaman Pac-Man ”Secret Level” -jakson kanssa.

Peli julkaistaan Switchille ja muille alustoille vuonna 2025. Se edustaa merkittävää suunnanmuutosta Pac-Man-sarjassa, joka on perinteisesti tunnettu värikkäistä ja iloisista sokkelopeleistä.