Jos siinä on näyttö, se voi pyörittää DOOMia – Alarmo on uusin meemin uhri Kommentit pois päältä artikkelissa Jos siinä on näyttö, se voi pyörittää DOOMia – Alarmo on uusin meemin uhri

Oletko kyllästynyt perinteisiin herätyskelloihin, joita torkuttelet jatkuvasti? Haluaisitko tehdä aamustasi hieman hauskemman? Sound Clock: on nimittäin juuri sitä mitä tarvitset! Tämä interaktiivinen vie sinut suoraan suosikkipelisi maailmaan.

Valitse oma seikkailusi. Alarmo tarjoaa 35 erilaista herätystä viidestä eri Nintendo-pelistä. Haluatko herätä Mushroom Kingdomin iloiseen maailmaan Marion kanssa tai aloittaa päiväsi seikkailulla Hyruleen Linkin rinnalla? Vai ehkä haluaisit herätä musteen räjähdysten täyttämään Splatoon 3 -maailmaan? Mahdollisuudet ovat rajattomat!

Rentoudu ennen nukkumaanmenoa. Alarmon avulla voit myös rentoutua ennen nukkumaanmenoa. Kello tarjoaa erilaisia rauhoittavia ääniä, jotka auttavat sinua nukahtamaan paremmin

Tähän herätyskelloon ei takuulla v*tuta herätä!

Herää pelimaailmaan!

Nintendo Alarmo on hakkeroitu käynnistämään klassikkopeli DOOMin, vain päiviä sen jälkeen, kun se muokattiin näyttämään kissakuvia.

Hakkerin takana on GaryOderNichts, tunnettu Wii U:n koodinpurkaja. Hän on nyt lisännyt Alarmon laitteiden listaan, joilla voi pelata ikonista 90-luvun räiskintää, ilmiötä, jota kutsutaan ”Can It Run ” -meemiksi. DOOM-meemi liittyy siihen, kuinka peliä voi pelata kaikenlaisilla omituisilla ja upeilla laitteilla, kuten jääkaapilla tai laskimella. Oli vain ajan kysymys, milloin Alarmo liittyisi tähän oikukkaaseen ryhmään.

Ilmoituksessaan GaryOderNichts sanoi: ”Viimeisen postaukseni jälkeen oli aika selvää, mitä kaikki halusivat

Kuitenkin on muutama asia huomioitava. Nykyinen DOOM-versio Alarmossa ei tue ääntä. Muistin rajoitusten kiertämiseksi pelin .wad-tiedosto täytyy pakata ennen käynnistystä ja purkaa ulkoiselle muistille. GaryOderNichts kuitenkin kertoo, että on mahdollista ladata shareware-versio DOOMista kokonaan USB-tikulta ilman Alarmon muokkaamista.

”Vuotajat ovat pahinta saastaa” – pelisuunnittelija Hideki Kamiya arvostelee ”paskoja vuotajia” Switch 2:n julkistuksen jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa ”Vuotajat ovat pahinta saastaa” – pelisuunnittelija Hideki Kamiya arvostelee ”paskoja vuotajia” Switch 2:n julkistuksen jälkeen

Pelisuunnittelija on avannut sanaisen arkkunsa 2 -konsolin julkistuksen jälkeen, kutsuen tietovuotajia ”kurjiksi roskasakiksi”. Kamiya totesi myös, että heidän ”pitäisi olla kirottuja”.

Tänään Nintendo esitteli vihdoin pitkään odotetun ja huhutun -konsolin. Julkistusta edelsi kuukausia kestänyt vuotojen ja spekulaatioiden aalto.

Kamiya, joka tunnetaan muun muassa , Bayonettan ja Devil May Cryn suunnittelijana, jakoi pettymyksensä sosiaalisessa mediassa, hyökkäämällä niitä vastaan, jotka vuotivat tietoja ennen virallista julkistusta.

”Toivon, että kaikki, jotka vuotivat Switch 2 -tietoja tai auttoivat vuotamaan niitä, kirottaisiin niin, että heidän kengänpohjissaan on aina kakkaa heidän tullessaan kotiin,” hän aloitti humoristisessa sävyssä (konekäännöksen kautta).

Kamiya viittasi myös viime vuoden -tapahtumassa yllätyksenä julkistettuun Okamin jatko-osaan. ”Nyt kun olen saanut nauttia Okamin yllätysjulkistuksesta käyttäjien kanssa, uskon todella, että kaikki nämä kirotut vuotajat pitäisi kirota,” hän lisäsi.

”Vuotajat ovat pahinta saastaa”

Kamiya ei säästellyt sanojaan, kun hän kuvaili vuotajia. ”Paskavuotaja toimii vain oman nautintonsa ja itsekeskeisen tyydytyksensä vuoksi. Hän ei hyödytä ketään, hän aiheuttaa valtavia mahdollisuuksien menetyksiä ja tekee vain asioita, joita ei voi ylpeänä esitellä kenellekään,” hän kirjoitti. ”Hän on pahinta saastaa, ja hänet pitäisi peittää paskalla päästä varpaisiin, heittää pois ilmakehästä… ja jättää ajelehtimaan ikuisesti.”

Kamiya ilmaisi myös huolensa siitä, miten vuotajien toiminta vaikuttaa alan sisällä. Hänen mukaansa vuotajat eivät kunnioita vastuutaan luottamuksellisten tietojen kanssa.

”Heillä on pääsy tietoon, joka on vain harvojen ja valittujen tiedossa. Silti he käyttävät sitä ainoastaan likaisen hyväksynnänhalunsa tyydyttämiseen. He ovat häpeällisiä ihmisiä, eikä heidän toimistaan pitäisi syyttää valmistajia, joiden salaisuudet ovat vuotaneet, vaan näitä kirottuja ihmisiä. Heidät pitää murskata mahdollisimman pian,” hän päätti purkauksensa.

Vuodot jatkuva ongelma pelialalla

Kamiya on tunnettu suorista ja usein provosoivista lausunnoistaan sosiaalisessa mediassa. Vaikka hänen julkaisunsa alkoi kepeällä huumorilla, viesteissä on myös aito turhautumisen sävy.

Vuodot ovat viime vuosina muodostuneet merkittäväksi ongelmaksi pelialalla. Monet suuret julkaisut, kuten Nintendon ja muiden studioiden pelit, ovat vuotaneet ennen aikojaan. Tällä viikolla entiset Nintendo-työntekijät kertoivat yhtiön olleen ”erittäin, erittäin vihainen” Switch 2 -vuotojen aiheuttamasta häiriöstä.

Kamiyan Okamin jatko-osa sen sijaan onnistui pysymään salassa ennen virallista julkistusta. Peliä kehittää hänen uusi studionsa .

Switch 2:lle ei ole vielä vahvistettua julkaisupäivää, mutta konsoli paljastettiin tänään yhdessä uuden Mario Kart -pelin kiusoittelun kanssa.

Nintendon lakimies avasi yhtiön näkemyksiä piratismista ja emulaatiosta – ja hyvähän siinä ei heilu! Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendon lakimies avasi yhtiön näkemyksiä piratismista ja emulaatiosta – ja hyvähän siinä ei heilu!

on tunnettu tiukasta suhtautumisestaan emulaattoreihin, ja nyt yhtiön patenttilakimies on selventänyt yrityksen kantaa aiheeseen. -tapahtumassa puhunut , Nintendon immateriaalioikeusosaston apulaisjohtaja, käsitteli emulaation ja piratismin välistä suhdetta.

”Ovatko emulaattorit laittomia? Tämä on usein väitelty aihe. Vaikka emulaattoria ei voida suoraan määritellä laittomaksi, sen käyttötapa voi tehdä siitä lainvastaisen”, Nishiura selitti.

Nintendo on viime aikoina ryhtynyt näkyviin toimiin emulaattoreita vastaan. Maaliskuussa 2024 - Yuzun kehittäjät määrättiin maksamaan 2,4 miljoonan dollarin korvaukset Nintendolle. Lokakuussa 2024 toinen Switch-emulaattori Ryujinx lopetti toimintansa Nintendon yhteydenoton jälkeen.

Nishiuran mukaan emulaattori voi rikkoa tekijänoikeuslakia, jos se kopioi pelin ohjelmistoa tai ohittaa konsolin turvallisuusmekanismeja. Hän viittasi Japanin epäreilun kilpailun ehkäisemistä koskevaan lakiin (UCPA), joka tosin on voimassa vain Japanissa.

Esimerkkinä yhtiön aiemmista toimista Nishiura nosti esiin :n R4-kortin tapauksen. Vuonna 2009 Nintendo ja 50 muuta ohjelmistovalmistajaa saivat aikaan päätöksen, joka kielsi piraattipelejä mahdollistavan R4-kortin myynnin UCPA-lain nojalla.

-emulaattorin oikeusjutussa Nintendo väitti : Tears of Kingdom -peliä ladatun laittomasti miljoona kertaa. Yuzun Patreon-sivu tuotti kehittäjille noin 30 000 dollaria kuukaudessa tarjoamalla tilaajille varhaisen pääsyn peleihin ja erikoisominaisuuksia.