Julkistetaanko Rockstarin GTA 6 myöhemmin tänään? Kommentit pois päältä artikkelissa Julkistetaanko Rockstarin GTA 6 myöhemmin tänään?

Grand Theft Auto -pelisarjan jatko-osaa on odotettu pelaajien toimesta jo vuosia. julkaistiin jo seitsemän vuotta sitten ja voisi hyvin kuvitella seuraavan version kehityksen olevan jo hyvässä vauhdissa. Toistaiseksi Rockstar ei kuitenkaan ole millään tavalla vahvistanut pelin kehityksen olevan käynnissä.

Pelisarjan fanit ovat jatkuvasti koittaneet löytää vihjeitä jotka viittaisivat :n julkistukseen. Nyt on ainakin jotakin tapahtumassa, sillä Reddit-käyttäjä bozidarilic huomasi, että monet Take-Two Interactiven www-osoitteet, kuten gtavi.com, gta-miami.com ja gtavicecityonline.com päivittyivät maaliskuun 23. päivä ja ne eivät ohjaa käyttäjää enää Rockstarin kotisivuille tai GTA 5 -aiheisille kotisivuille kuten aiemmin. Ne palauttavat yksinkertaisesti käyttäjälle virhesivun, että sivustoon ei saada yhteyttä. Tämä olisi erittäin outo liike ellei osoitteille ole piakkoin jotain muuta käyttöä?

gtavi.com does not redirect to Rockstar Games site anymore. Site updated today… from GTA6

Aiemmin ympäri foorumeita liikkuneet huhut tarkemmin määrittelemättömästä Rockstarin julkistuksesta maaliskuun 25. päivänä osuisivat aika lähelle näitä mystisiä kotisivujen päivityksiä. Rockstarin keskustelufoorumin pitkäaikainen ylläpitäjä uNi taas vihjaa että jotain julkistuksia tapahtuisi maaliskuun lopulla eikä nimenomaan 25.3.

Kiistellyt GTA-remasterit saivat suuren päivityksen 3 vuotta julkaisun jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa Kiistellyt GTA-remasterit saivat suuren päivityksen 3 vuotta julkaisun jälkeen

on julkaissut suuren päivityksen klassisen GTA Trilogy -pelisarjan remasteroidetuille versioille. Päivitys julkaistiin 3 vuotta ja 1 päivä alkuperäisen julkaisun jälkeen.

Päivitys tuo mukanaan paljon odotetun ominaisuuden ja useita muita parannuksia. Päivitys on nyt saatavilla Xbox Series X|S-, - ja -alustoilla (, ja Store). Rockstar on vahvistanut, että päivitys on vain PC:lle ja nyky sukupolven konsoleille. PS4, Xbox One ja Nintendo Switch eivät saa tätä päivitystä eivätkä sen mukana tulevia ominaisuuksia.

Yksi tärkeimmistä ja odotetuimmista muutoksista on klassisen valaistuksen palauttaminen. Kun remasterit julkaistiin kolme vuotta sitten, fanit valittivat valaistuksen muutoksista. Kun pelit julkaistiin mobiililaitteille viime vuonna yhteistyössä Netflixin kanssa, Rockstar Games ilmoitti klassisen valaistuksen tilan lisäämisestä.

Nyt PC- ja nyky sukupolven konsoleiden pelaajat voivat myös valita klassisen valaistuksen. Tämä asetus löytyy pelivalikosta grafiikka-välilehdeltä.

Rockstar Games on myös palauttanut lämpöhärmän ja ympäristön pilvet taivaalle sekä korjannut farkkujen tekstuuriongelmia. Myös hahmojen animaatioita on parannettu. Lisäksi III:ssa ja Vice Cityssä on mahdollista ampua haulikkoa, rynnäkkökivääriä ja liekinheitintä juostessa.

Rockstar on myös poistanut kaikki viittaukset Grove Street Gamesiin, joka oli alun perin vastuussa remasteroinneista.

Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja Kommentit pois päältä artikkelissa Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja

Take-Two Interactive -konsernin toimitusjohtaja on torjunut huolen siitä, että voisi mullistaa pelikehityksen. Vaikka Zelnick tunnustaa tekoälyn nopean kehityksen ja sen kyvyn tuottaa toimivaa koodia, hän korostaa, että ihmisen luovuus on edelleen menestyksekkään pelikehityksen kantava voima.

Zelnick näkee tekoälyn voimakkaana työkaluna eikä ihmisen kekseliäisyyden korvikkeena. Hän uskoo, että tekoäly voi virtaviivaistaa toistuvia tehtäviä ja parantaa luovaa prosessia, jolloin kehittäjät voivat keskittyä innovatiivisiin ideoihin ja mukaansatempaaviin pelikokemuksiin. Hän kuitenkin varoittaa arvioimasta tekoälyn kykyjä liian korkealle ja väittää, että se ei pysty itsenäisesti hahmottelemaan ja toteuttamaan monimutkaista visiota, jota todella uraauurtava peli vaatii.

Vaikka jotkut alan asiantuntijat spekuloivat tekoälyn mahdollisuudella automatisoida pelikehityksen osa-alueita, Zelnick pysyy optimistisena ihmiskyvyn roolin suhteen. Hän väittää, että tekoälyyn perustuvat työkalut tulevat yhä helpommin saataville, tasoittaen näin kehittäjien mahdollisuuksia kaikissa kokoluokissa. Lopulta pelin menestys riippuu sen ihmisten luomien ainutlaatuisten luovien näkemysten ja toteutuksen.

Zelnickin näkemys on linjassa perinteisen pelikehityksen lähestymistavan kanssa, joka perustuu taiteilijoiden, suunnittelijoiden, ohjelmoijien ja muiden taitavien ammattilaisten yhteistyöhön. Vaikka tekoäly voi täydentää näitä ponnisteluja, on epätodennäköistä, että se syrjäyttäisi pelialalle tyypillisen ihmisen tekijän.