Kaksi WOW-pelaajaa onnistui tappamaan 1.8 miljoonan HP:lla varustetun loppuvastuksen – homman oletettiin vaativan 40 pelaajaaKommentit pois päältä artikkelissa Kaksi WOW-pelaajaa onnistui tappamaan 1.8 miljoonan HP:lla varustetun loppuvastuksen – homman oletettiin vaativan 40 pelaajaa
Huippusuositun World of Warcraftin pelaajat ovat vuosien saatossa tottuneet vihollisiin, joiden tappamiseen tarvitaan suuri joukko pelaajia. Raid bosseina tunnetut viholliset ovat vaatineet vaihtelevan määrän pelaajia tullakseen kukistetuiksi, mutta niitä on todistetusti mahdollista kaataa myös pienemmällä joukolla.
Tästä hyvänä esimerkkinä on zanthed1:n lataama video, jossa Onyxia kaadetaan pelkästään kahden pelaajan voimin. Vaikka Onyxia ei missään nimessä olekaan enää WoWin nykystandardeilla mikään äärimmäisen brutaali tai hankala vastustaja, vaatii sen selättäminen silti usein suuremman joukon pelaajia – aikaisemmin esimerkiksi 40 tai 30 pelaajaa. Suoritus kesti noin 57 minuuttia ja vaati reilusti myös potionien käyttöä.
Onyxialta löytyy HP:ta 1.8 miljoonan verran, joten lohikäärmeen kaataminen kahdella pelaajalla on ihailtava suoritus – joskaan ei kiinnostavin mahdollinen pelikokemus katsojalle tai pelaajalle.
Microsoftin Xbox Games Showcase 2024 tarjosi pelaajille ympäri maailmaa runsaasti pelejä, joita odottaa innolla. Tapahtumassa nähtiin vilaus tulevaisuuteen niin Activisionin, Bethesdan, Blizzardin, Xbox Game Studiosin kuin lukemattomien muiden Xbox-alustalle kehittävien kumppanien peleistä. Luvassa on sekä rakastettujen sarjojen paluita, että täysin uusia pelejä.
Suosikit uudella otteella
Doom: The Dark Ages: Tämä odottamaton käänne vie ikonisen räiskintäpelisarjan keskiaikaan. Ensimmäisessä pelinäytöksessä nähtiin raaka sekoitus klassista Doom-aseistusta ja fantasiaelementtejä.
Gears of War: E-Day: Gears-fanit voivat riemuita! Tämä uusi osa lupaa syventyä Gears of War -perinteen keskeiseen tapahtumaan, vaikka yksityiskohdat pysyvät vielä salassa.
State of Decay 3: Pitkän odotuksen jälkeen State of Decay 3 nousi jälleen pinnalle trailerilla, jossa vihjataan yhteisöstä, joka taistelee epäkuolleita vastaan nousevan uhkan keskellä.
Dragon Age: The Veilguard: BioWare tarjosi syvemmän katsauksen uuteen Dragon Age: The Veilguard -peliin, esitellen uusia hahmoja ja maailman, joka on täynnä taikuutta ja vaaroja.
Muut kohokohdat
Call of Duty: Black Ops 6: Tapahtuma käynnistyi Black Ops 6:n teasertrailerilla, joka vihjaa paluusta kylmän sodan aikaiseen asetukseen, joka määritteli aiemmat Black Ops -alasarjan pelit.
Starfield: Shattered Space: Bethesda tarjosi vilauksen Starfieldin ensimmäisestä laajennuksesta, Shattered Space, joka todennäköisesti tuo uutta sisältöä ja haasteita heidän odotetulle avaruusroolipelille.
Tapahtumassa esiteltiin myös joukko muita mielenkiintoisia pelejä, kuten:
Fable (Playground Games): Humoristiseen toimintaroolipeliin perustuvan sarjan uudelleenkäynnistys.
Indiana Jones and the Great Circle (MachineGames): Upouusi Indiana Jones -seikkailu, jonka on kehittänyt kriitikoiden ylistämän Wolfenstein-tiimi.
Perfect Dark (The Initiative): Pitkään odotettu paluu klassiseen N64-räiskintäpelisarjaan.
South of Midnight (Compulsion Games): We Happy Few -pelin tekijöiden visuaalisesti upea uusi peli, joka tarjoaa vilauksen mysteeriin verhottuun maailmaan.
World of Warcraft: The War Within (Blizzard Entertainment): MMORPG-jättiläisen World of Warcraftin seuraava iso laajennus.
Age of Mythology: Retold (Microsoft Studios): Rakastetun Age of Empires -spin-offin Age of Mythologyn uudelleenmasterointi.
Tämä on vain pieni osa Xbox Games Showcase 2024 -tapahtumassa esitellyistä peleistä. Tuttujen suosikkien ja kiehtovien uutuuksien yhdistelmällä Xbox-pelaajilla on paljon odotettavaa tuleville kuukausille ja vuosille.
Vaikka Warcraft-jatko-osa saattaisi olla kiinnostava, Blizzard ei ole kiinnostunut muuttumaan elokuvastudioksi, kertoo pelikehittäjä John Hight.
Haastattelussa IGN:lle, Hight painotti Blizzardin keskittymistä peleihin ja heidän haluaan tehdä yhteistyötä kokeneiden elokuvantekijöiden kanssa tulevia Warcraft-elokuvia varten.
”Me teemme pelejä, ja mielestäni pelit ovat aina ydinalueemme”, Hight selitti.
Hän uskoo, että yhteistyö kokeneiden tekijöiden kanssa olisi tehokkaampaa kuin Blizzardin oma elokuvatuotanto. High kuitenkin korostaa oikeiden kumppaneiden löytämisen tärkeyttä, jotka jakavat Blizzardin intohimon laatuun ja ymmärtävät Warcraft-universumin.