Kerbal Space Program 2 laukaisu viivästyy Kommentit pois päältä artikkelissa Kerbal Space Program 2 laukaisu viivästyy

Kerbal Space Program

Olet ulkoavaruudessa asustava kerbali ja tehtäväsi on rakentaa avaruusraketti eri osista. Ja sen raketin pitää toimia realististen fysiikan lakien mukaan? Kiinnostavaa, eikö! Valitetavasti hauskaan ja mielenkiintoiseen peliin kaavailtu jatko-osa tuleekin myöhemmin, mitä odotettu. Uusi julkasupäivä leijailee jossain huhtikuun 2020 ja maaliskuun 2021 välillä.

Pelin ensimmäinen osa on myynyt ilmeisesti hyvin. Tarkkoja lukuja Take-Two Ineractive ei ole ilmoittanut, mutta julkaisija on myhäillyt tyytyväisyyttään. Toista osaa odotellessa ei auta kuin hassutella… siis tieteillä ensimmäisen parissa vielä tovi.

Pelin on suunniteltu ilmestyvän PC:lle, Xbox Onelle sekä PS4:lle.

Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja Kommentit pois päältä artikkelissa Tekoäly ei korvaa luovuutta pelikehityksessä, sanoo Take-Two:n toimitusjohtaja

Take-Two Interactive -konsernin toimitusjohtaja on torjunut huolen siitä, että voisi mullistaa pelikehityksen. Vaikka Zelnick tunnustaa tekoälyn nopean kehityksen ja sen kyvyn tuottaa toimivaa koodia, hän korostaa, että ihmisen luovuus on edelleen menestyksekkään pelikehityksen kantava voima.

Zelnick näkee tekoälyn voimakkaana työkaluna eikä ihmisen kekseliäisyyden korvikkeena. Hän uskoo, että tekoäly voi virtaviivaistaa toistuvia tehtäviä ja parantaa luovaa prosessia, jolloin kehittäjät voivat keskittyä innovatiivisiin ideoihin ja mukaansatempaaviin pelikokemuksiin. Hän kuitenkin varoittaa arvioimasta tekoälyn kykyjä liian korkealle ja väittää, että se ei pysty itsenäisesti hahmottelemaan ja toteuttamaan monimutkaista visiota, jota todella uraauurtava peli vaatii.

Vaikka jotkut alan asiantuntijat spekuloivat tekoälyn mahdollisuudella automatisoida pelikehityksen osa-alueita, Zelnick pysyy optimistisena ihmiskyvyn roolin suhteen. Hän väittää, että tekoälyyn perustuvat työkalut tulevat yhä helpommin saataville, tasoittaen näin kehittäjien mahdollisuuksia kaikissa kokoluokissa. Lopulta pelin menestys riippuu sen ihmisten luomien ainutlaatuisten luovien näkemysten ja toteutuksen.

Zelnickin näkemys on linjassa perinteisen pelikehityksen lähestymistavan kanssa, joka perustuu taiteilijoiden, suunnittelijoiden, ohjelmoijien ja muiden taitavien ammattilaisten yhteistyöhön. Vaikka tekoäly voi täydentää näitä ponnisteluja, on epätodennäköistä, että se syrjäyttäisi pelialalle tyypillisen ihmisen tekijän.

GTA San Andreas VR:n kehitys jäädytetty Kommentit pois päältä artikkelissa GTA San Andreas VR:n kehitys jäädytetty

Grand Theft Auto: San Andreas

Kolme vuotta sitten herätti paljon huomiota paljastaessaan -version San Andreasista. Valitettavasti projekti on nyt jäädytetty toistaiseksi.

Meta on vahvistanut IGN:lle, että peli on asetettu ”toistaiseksi tauolle”. Lisäksi :n YouTube-kanavalla kommentoitiin tulevan Behemoth-pelin traileria: ”GTA: San Andreas on tauolla toistaiseksi, kun keskitymme muihin projekteihin. Odotamme innolla yhteistyötä Rockstarin kanssa tulevaisuudessa.”

julkistettiin alun perin vuonna 2021. Pelistä ei ole näytetty peikuvia eikä julkaisupäivää ole ilmoitettu.

Metan VR-markkinat ovat olleet vaikeissa vesissä. -divisioonalla on ollut miljardien dollarien tappiot.

Interactivea ei ole vielä tavoitettu kommentoimaan asiaa.