Kolme Resident Evil -peliä saapuu Switchille toukokuussa Kommentit pois päältä artikkelissa Kolme Resident Evil -peliä saapuu Switchille toukokuussa

on ilmoittanut julkaisevansa zombieselviytyspelit , ja -pelit Nintendo -konsolille toukokuun 21. päivä. Pelien ennakkomyynti alkaa tulevana perjantaina helmikuun 28. päivä.

Kaikki kolme peliä ovat HD-remasteroituja ja Euroopassa pelit tulevat myyntiin ainoastaan digitaalisina versioina.

Switch sai Resident Evil pelejä jo viime vuonna kun Revelations 1 ja 2 julkaistiin konsolille.

Legendaarinen Akuma saapuu Street Fighter 6 taistelupeliin toukokuun lopulla – katso esittelyvideo Kommentit pois päältä artikkelissa Legendaarinen Akuma saapuu Street Fighter 6 taistelupeliin toukokuun lopulla – katso esittelyvideo

Street Fighter 6 - Akuma

Demonisoturi Akuma saapuu vihdoin -peliin toukokuun 22. päivä. Akunaman helvetillinen olemus saa varmasti heikommat värisyttämään pelosta. Katso hahmon esittelyvideo alta.

Akuma on yksi pelisarjan tunnetuimmista hahmoista ja kaikki Street Fighter -fanit tunnistavat hänet varmasti. Tämä hahmo liittyy jo ennestään laajaan hahmokavalkadiin tuoden mukanaan myös muita päivityksiä.

Päivitys tuo kaikille ensimmäisen vuoden hahmoille kolmannen asukokonaisuuden. Mukana ovat myös uudemmat soturit, kuten Rashid, A.K.I., Ed ja Akuma. Pelin Ultimate Pass -kausikortin omistajat saavat käyttöönsä nämä uudet värivariaatiot heti päivityksen yhteydessä.

Pelin areenavalikoima laajenee Akuman kotiareenalla, Enma's Hollow'lla. Tämä areena sisältyy myös automaattisesti Ultimate Pass -kausikorttiin.

Aiempien lisähahmojen tapaan Akuma on pelattavissa kaikissa kolmessa pelitilassa. World Tour -tilassa pelaajat voivat tutustua tarkemmin demonisoturin tarinaan. Battle Hub -tila puolestaan antaa pelaajille mahdollisuuden omaksua Akuman liikkeitä omalle avatar-hahmolleen. Lisäksi mukana on Akuman vaihtoehtoinen asuvalikoima, tuttu hänen ensiesiintymisestään Super Street Fighter II Turbo -pelissä.

Street Fighter 6 on saatavilla sekä , ja sekä S -konsoleille, että :lle. Pelin ikäraja on PEGI 12.

Garry’s Modista poistuu Nintendon hahmoja koskeva sisältö yhtiön itsensä pyynnöstä Kommentit pois päältä artikkelissa Garry’s Modista poistuu Nintendon hahmoja koskeva sisältö yhtiön itsensä pyynnöstä

Huonoja uutisia Garry's Modin pelaajille: , pelin kehittäjä, on ilmoittanut poistavansa kaiken -aiheisen sisällön Workshopista saatuaan asiasta takedown-pyynnön Nintendolta itseltään.

Uutinen on yllättävä, sillä Garry's Modissa on ollut valtava määrä Nintendo-aiheista sisältöä lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Aseistaen Marioista aseiksi muuttuneisiin -hahmoihin nämä modit ovat olleet olennainen osa tämän hiekkakastipelin omalaatuista viehätystä.

Facepunch Studios tunnusti takedown-pyynnön oikeutuksen ja korosti, että Nintendolla on omistusoikeus hahmoihinsa. Studio myös tiedotti pitkällisestä poistoprosessista:

”Meillä on käytävä läpi 20 vuoden ajalta ladattua sisältöä.”

He vetosivat moddereihin pyytäen apua Nintendo-aiheisen sisällön poistamisessa.

Nintendon omistamiensa oikeuksien tiukasta puolustamisesta on olemassa pitkä historia. Pelkästään kuluneena vuonna yhtiö on ryhtynyt oikeustoimiin Palworldin Pokemon-modeja, suosittua -emulaattoria ja :lle tehtyä -pelin uudelleenkäynnistystä vastaan, joka käytti virallista Nintendo 64 SDK:ta. Vaikka sisällön poistaminen ei ole täysin odottamatonta, herättää ajoitus kysymyksiä. Miksi Nintendolta kesti niin kauan puuttua asiaan sisältöön, joka on ollut kaikkien saatavilla useita vuosia?

Poistettavan sisällön määrä on häkellyttävä. Nopea haku Steam Workshopista paljasti yli 5500 -aiheista sisältöä, 1200 Luigi-aiheista sisältöä ja satoja lisää -, - ja Waluigi-hahmoihin liittyen. Tämä poistaminen on merkittävä takaisku Garry's Modin moddaajayhteisölle.

Vaikka syyt Nintendon äkilliselle toiminnalle ovat edelleen epäselvät, vaikutukset ovat kiistattomat. Pelaajat eivät voi enää luoda skenaarioita, joissa esiintyvät heidän suosikki-Nintendo-hahmonsa Garry's Modissa. IGN on ottanut yhteyttä Nintendoon kommentoidakseen asiaa.

Lähde