Konami myllertää pelikehittely-yksikkönsä täysin uusiksi Kommentit pois päältä artikkelissa Konami myllertää pelikehittely-yksikkönsä täysin uusiksi

Japanilainen viihdealan jättiläinen aikoo myllertää pelikehittely-yksikkönsä helmikuussa täysin. Konami Digital Entertainmentin sisällä asiat ajetaan matalaksi helmikuun 1. päivä, mutta ne kootaan sitten uudelleen. Kyse ei siis ole hajoamisesta tai lopettamisesta, vaan asioiden uudelleenjärjestämisestä.

Huomioksi annettakoon, että muutos ei koske Konami Holdings Corporationia, vaan ainoastaan -yksikköä.

Konamin eri peliyksiköt hajotetaan ja yhdistetään yhdeksi isoksi peleihin keskittyneeksi yksiköksi, jotta voidaan mahdollistaa laajempien ja monimutkaisempien projektien tehokas hallinta ja toteutus.

Tämän lisäksi hallinnossa tapahtuu muutoksia. Osa työntekijöistä saa ylennyksen, ja esimerkiksi Sadaaki Kaneyoshi toimii jatkossa luovan avustajan roolissa. Hideki Hayakawa toimii edelleen toimitusjohtajana.

Lara Croft selviytyjänä Dead by Daylightiin Kommentit pois päältä artikkelissa Lara Croft selviytyjänä Dead by Daylightiin

Tomb Raiderin ikoni kohtaa aivan uudenlaista kauhua! ilmoitti, että sarjan päähenkilö liittyy Dead by Daylightiin pelattavana selviytyjänä.

Heinäkuun 16. päivästä alkaen pelaajat pääsevät kokemaan Lara Croftin selviytymistaistelun Entityn valtakunnassa rajoitetun ajan julkisessa testiversiossa Steamissä.

Kokemustensa ja taitojensa ansiosta Lara Croft on täydellinen selviytyjä Sumussa. Hän sopii erinomaisesti Dead by Daylightin maailmaan muiden ikonisten hahmojen rinnalle.

Behaviour Interactive toteaa lehdistötiedotteessa. Ilmoitus korostaa Lara Croftin sitkeyttä ja selviytymisekspertissiä, ominaisuuksia, jotka tulevat varmasti tarpeeseen Entityn kauhuja vastaan.

Behaviour Interactive paljasti myös Lara Croftin ainutlaatuiset perkit, jotka kaikki heijastavat hänen vahvuuksiaan:

  • Finesse: Nopeuttaa ylihyppyjä terveenä ollessa.
  • Hardened: Paljastaa tappajan auran lyhyen ajanjakson ajaksi toteemin puhdistamisen tai siunaamisen jälkeen, korvaten huudon.
  • Specialist: Ansaitse tunnuksia ryöstäessä arkuista ja käytä niitä generaattorin korjausajan lyhentämiseen onnistuneiden taitotestien aikana.

Lisäys seuraa Dead by Daylightin viimeisintä Dungeons & Dragons -lukua, joka esitteli uuden kartan, tappajan (Vecna) ja kaksi selviytyjää.

Lara Croft liittyy kasvavaan joukkoon vierailevia hahmoja muista videopelifranchiseista. Aiemmin on toivottanut tervetulleeksi Alan Waken, Silent Hill 3:n Cheryl Masonin ja useita Resident Evil -hahmoja.

Pelin 8. vuosipäivän striimissä viime toukokuussa Behaviour Interactive vihjasi myös seuraavasta luvusta, vihjaillen yhteistyöstä Konamin toimintaseikkailusarja Castlevanian kanssa.

Castlevania ReVamped -fanipeli yhdistää Classicvanian ja Metroidvanian Kommentit pois päältä artikkelissa Castlevania ReVamped -fanipeli yhdistää Classicvanian ja Metroidvanian

Vaikka jotkut väittäisivätkin, että siirtyminen 2D:stä 3D:hen oli merkittävin hetki Konamin Castlevania-sarjan historiassa, toisille se oli Symphony of the Nightin julkaisu vuonna 1997.

Tämä oli -genren – tai ainakin sen tunnistamisen omaksi genreksi – alku, ja peli synnytti useita jatko-osia GBA:lle ja DS:lle sekä lukemattomia jäljittelijöitä seuraavien vuosien aikana.

SotNin menestyksestä huolimatta monet vanhan koulun -fanit pitävät enemmän sarjan vuoden 1997 edeltävästä mallista – epävirallisesti tunnettu nimellä – ja uusi fanien tekemä peli pyrkii miellyttämään samoja ihmisiä yhdistämällä NES-ajan pelit modernimpaan Metroidvania-tunnelmaan.

Lv4 Games on luonut Castlevania ReVampedin, Windows- ja Linux-pohjaisen pelin, joka muistuttaa ulkoasultaan 8-bittisiä Castlevania-pelejä, mutta sisältää Metroidvania-genren ei-lineaarista, varusteisiin perustuvaa pelattavuutta. Se on vaikuttava yhdistelmä, ja se kiistatta näyttää yhtä hiotulta kuin Konamin omat yritykset tällä saralla.