Kotimainen trampoliinipeli Trax kannustaa liikkumaan Kommentit pois päältä artikkelissa Kotimainen trampoliinipeli Trax kannustaa liikkumaan

Urheilun ja pelien tulevaisuutta luova espoolainen esittelee uuden liikunnallisen -trampoliinipelin -tapahtumassa Pariisissa. Trax on koettavissa ja hypittävissä myös Espoon ja Vantaan SuperParkeissa.

Trax

Uusi trampoliinipeli Trax perustuu Valo Motionin uudistettuun ValoVision-teknologiaan, jonka avulla -trampoliinipelialusta voi nyt seurata hyppääjän käsien ja jalkojen liikkeitä. Näin tulevat ValoJump-pelit aktivoivat koko kehon liikkumaan entistä monipuolisemmin.

Traxin pelaaminen on kuin seuraisi trampoliinihyppelyyn rakennettua koreografiaa. Pelissä on tarkoitus hypätä näytöllä näkyvät reitit tietyssä järjestyksessä ja tehdä erilaisia ​​asentoja ilmassa. Trax muistuttaa suosittuja tanssipelejä, mutta tanssikoreografian sijaan pelissä seurataan koreografiaa hyppäämällä trampoliinilla. Kuten esikuvissaan tanssipeleissä, myös Traxissa musiikilla on erittäin iso merkitys pelikokemukseen.

Tämä jännittävä uusi kokemus on nyt testikäytössä Espoon SuperParkissa sekä muutamissa muissa paikoissa Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa. Trax on maailmanlaajuisesti pelattavana Valo Motionin kumppanipaikoissa tulevina viikkoina.

ValoClimb ja Augmented Problems -peli
ja -peli

ValoClimb

Myös seinäkiipeilypeli ValoClimb saa näyttävän visuaalisen päivityksen. Valo Motion esittelee syyskuun puolivälissä aivan uuden ja huomiota herättävän visuaalisen kokemuksen ValoClimb-peleihin. Fanien suosikkipelien, kuten Astromanian ja Augmented Problemsin, pelikokemus ei ole enää koskaan entisensä uusituilla grafiikoilla. Uuden visuaalisen kokemuksen ansiosta kiipeilevä pelaaja voi uppoutua entistä syvemmälle ValoClimbin maailmaan. ValoClimbin uusitut grafiikat ovat syksyn kuluessa maailmanlaajuisesti pelattavissa Valo Motionin kumppanipaikoissa, kuten Espoon ja Vantaan SuperParkeissa sekä Boulderkeskus Espoossa.

IAAPA Expo Europe 2019

Viraali-ilmiö Valo Motion esittelee kuntoilua ja pelaamista yhdistävät uutuustuotteensa trampoliineille ja kiipeilyseinille IAAPA Expo Europe -tapahtumassa Pariisissa 16. – 19. syyskuuta.

Viraali-ilmiö Valo Motion

Valo Motion on kasvanut viraalivideoidensa kautta menestyväksi kasvuyritykseksi, jolla on yli 280 kumppanipaikkaa ympäri maailmaa. Yhtiöstä on tullut laajennetun todellisuuden kunto- ja perheviihdetuotteiden markkinajohtaja. Sen tuotteita käytetään jo yli 50 maassa aktiviteetti- ja trampoliinipuistoissa, kunto- ja kiipeilykeskuksissa sekä viihdekeskuksissa – jopa museoissa ja ostoskeskuksissa.

Tuhannet ihmiset ympäri maailmaa nauttivat Valo Motionin seinäkiipeily- ja trampoliinipeleistä joka päivä. ValoClimb- ja ValoJump-pelialustat vetoavat urheilijoihin, pelaajiin ja kaikkiin, jotka etsivät hauskaa uutta toimintaa tai tavallisesta poikkeavaa tapaa kuntoilla.

Valo Motion on saavuttanut yli 150 miljoonaa viraalivideonäyttöä ValoClimb-kiipeilypeleistään kuvatulla videollaan. Video on näkynyt ympäri maailmaa suosituilla videokanavilla, kuten Discovery Channel, MTV, Redbull, MotherBoard, Buzzfeed ja Unilad. Valo Motion on päätynyt useita kertoja myös “internetin etusivulle” Redditiin.

Lisätyn todellisuuden seinäkiipeilypelejä voi nyt hallita varjoilla Kommentit pois päältä artikkelissa Lisätyn todellisuuden seinäkiipeilypelejä voi nyt hallita varjoilla

Shadowlings

Urheilun ja pelien tulevaisuutta luova espoolainen julkaisee uuden pulmatehtäviin perustuvan moninpelin lisätyn todellisuuden seinäkiipeilyyn tarkoitetulle pelialustalleen.

on upouusi peli, jota voi pelata jopa neljä pelaajaa, mutta parhaimmillaan se on kahden pelaajan voimin. Peliä pelataan -kiipeilyseinällä söpöjen varjo-olentojen avulla, jotka ovat kadonneet varjomaahan. Pelaajat käyttävät omaa varjoaan varjo-olentojen työntämiseen, kuljettamiseen ja niiden heittämiseen kymmenien eri tasojen läpi. Pelaajien on selvitettävä pulmat mahdollisimman nopeasti ja kilpailtava muiden pelaajien kanssa tulostaulukoiden kärkisijoista.

Peli on tarkoitettu aloitteleville kiipeilijöille, jotka haluavat työskennellä yhdessä ja ratkaista kiipeilyhaasteita. Peli on täydellinen vanhemmille, jotka haluavat leikkiä lastensa. Peli on myös hauskaa pienten kaveriporukoiden viihdettä. Kokemukset yhteistyöstä ja toisten auttamisesta ovat ValoClimb-peleissä toistaiseksi ennenkokemattomia.

Peli esittelee monia aivan uusia teknologisia saavutuksia ValoClimb-järjestelmään. Valo Motion on kehittänyt parannellun konenäköjärjestelmän, joka havaitsee jopa pelaajien varjot kiipeilyseinällä. Se luo kokonaan uudenlaisen vapaan vuorovaikutuksen tason. Pelaajan varjo on ainoa joka merkitsee – riippumatta koskettaako pelaaja kiipeilyseinää vai heiluttaako hän kättään pitäessään kiinni kiipeilyseinän otteesta. Valo Motion kehitti myös tarkan ja reaktiivisen fysiikkasimulointijärjestelmän, joka ohjaa koko pelikokemusta. Nopeimmatkin liikkeet voivat lennättää varjo-olennot tarkalleen mihin pelaajat haluavat. Valo Motionin luomat Shadowlings-olennot tuntuvat olevan elossa, sillä ne rakastavat vuorovaikutusta pelaajan kanssa. Olentojen kaikki elementit kasvojen ilmeistä niiden turkkiin reagoivat siihen, mitä pelaajat tekevät. Olentoja voi jopa kutittaa!

Kaikkia näitä uusia ominaisuuksia tullaan käyttämään sekä ValoClimbin tulevissa peleissä, että myös trampoliinipelialusta ValoJumpin uusissa peleissä. Uusien ominaisuuksien myötä tulevat pelit tulevat luomaan runsaasti uusia jännittäviä kokemuksia.

”Kuuntelimme perheviihdekohteiden omistajia ja teimme uuden pelin täydelliseksi viihdepuistoihin. Peliä pelataan lyhyissä 2-3 minuutin sessioissa, jotta mahdollisimman monet ihmiset pääsevät kokeilemaan peliä päivän aikana”, kertoo Valo Motionin toimitusjohtaja tohtori Raine Kajastila. ”Todella monet ihmiset pääsevät kokeilemaan peliä, koska se toimii teknisesti jopa kahdeksan pelaajan kanssa. Suosittelemme silti pelaamista kahden aikuisen tai kolmen lapsen kanssa kerrallaan turvallisimman ja hauskimman kokemuksen saamiseksi. Peli toimii myös täydellisesti yhden pelaajan kiipeilyhaasteena ja kovimman vaikeustason kentät ovat fyysisesti rasittavia.”

Suomalainen trampoliinipeli Super Stomp sai arvostetun kansainvälisen palkinnon Kommentit pois päältä artikkelissa Suomalainen trampoliinipeli Super Stomp sai arvostetun kansainvälisen palkinnon

Super Stomp

Vuosittain järjestettävässä Brass Ring Awards -palkintoseremoniassa IAAPA Expo -tapahtumassa palkittiin parhaan uuden tuotteen palkintokategoriassa teknologian hyödyntämisestä huvilaitteissa. Valo Motionin luoma Super Stomp on maailman ensimmäinen kahden pelaajan trampoliinipeli -trampoliinipelialustalle.

IAAPA Brass Ring Awards -tapahtumassa palkitseminen on yksi arvostetuimmista viihdealan kunniamaininnoista ja sillä on hieno historiallinen tausta. Maailman ensimmäisissä huvipuistoissa jaettiin karuselliajeluiden päätyttyä muistoiksi kuparirenkaita ja näiden renkaiden mukaan Brass Ring Awards on nimetty.

”Valitsimme Super Stompin, koska uskomme sen olevan mullistava uutuus perheen viihdekeskuksille ja trampoliinipuistoille. Se lisää kokonaan uuden ulottuvuuden trampoliineihin ja on hieno uusi aktiviteetti perheille”, sanoo Jennifer McDonald Brass Ring Award -komiteasta. ”Super Stomp aktivoi pelaajaansa fyysisesti unohtamatta videopelin pelaamiseen liittyvää hauskanpitoa.”

Super Stomp on maailman ensimmäinen kahden pelaajan trampoliinipeli. Pelaajat pääsevät kilpailemaan ystäviensä kanssa nopeatempoisissa otteluissa, joissa he yrittävät virtuaalisesti hyppiä toistensa päälle ennen kuin vastustaja kykenee tekemään saman. Super Stompia pelataan kahdella vierekkäisellä ValoJump-trampoliinipelialustalla.

”Brass Ring Award on jo toinen virstanpylväs Super Stompille hyvin lyhyessä ajassa. Lokakuussa Super Stompista julkaistiin virallinen tieteellinen tutkimus, joka osoitti, että ihmisillä oli hauskaa pelatessaan Super Stompia”, sanoo Valo Motionin toimitusjohtaja tohtori Raine Kajastila. ”Tutkimus osoitti Super Stompin tarjoavan pelaajille voimaannuttavan kokemuksen kehittyneellä tietokonenäöllä, liikkeiden liioittelulla sekä monipuolisilla pelisuunnittelutekniikoilla. Super Stomp liioittelee virtuaalisia hyppyjä säilyttäen samalla tarkan pelihahmojen hallinnan. Siten pelaaja voi tuntea olevansa supersankari pelimaailmassa.”