Lara Croft selviytyjänä Dead by Daylightiin Kommentit pois päältä artikkelissa Lara Croft selviytyjänä Dead by Daylightiin

Tomb Raiderin ikoni kohtaa aivan uudenlaista kauhua! ilmoitti, että sarjan päähenkilö liittyy Dead by Daylightiin pelattavana selviytyjänä.

Heinäkuun 16. päivästä alkaen pelaajat pääsevät kokemaan Lara Croftin selviytymistaistelun Entityn valtakunnassa rajoitetun ajan julkisessa testiversiossa Steamissä.

Kokemustensa ja taitojensa ansiosta Lara Croft on täydellinen selviytyjä Sumussa. Hän sopii erinomaisesti Dead by Daylightin maailmaan muiden ikonisten hahmojen rinnalle.

Behaviour Interactive toteaa lehdistötiedotteessa. Ilmoitus korostaa Lara Croftin sitkeyttä ja selviytymisekspertissiä, ominaisuuksia, jotka tulevat varmasti tarpeeseen Entityn kauhuja vastaan.

Behaviour Interactive paljasti myös Lara Croftin ainutlaatuiset perkit, jotka kaikki heijastavat hänen vahvuuksiaan:

  • Finesse: Nopeuttaa ylihyppyjä terveenä ollessa.
  • Hardened: Paljastaa tappajan auran lyhyen ajanjakson ajaksi toteemin puhdistamisen tai siunaamisen jälkeen, korvaten huudon.
  • Specialist: Ansaitse tunnuksia ryöstäessä arkuista ja käytä niitä generaattorin korjausajan lyhentämiseen onnistuneiden taitotestien aikana.

Lisäys seuraa Dead by Daylightin viimeisintä Dungeons & Dragons -lukua, joka esitteli uuden kartan, tappajan (Vecna) ja kaksi selviytyjää.

Lara Croft liittyy kasvavaan joukkoon vierailevia hahmoja muista videopelifranchiseista. Aiemmin on toivottanut tervetulleeksi Alan Waken, Silent Hill 3:n Cheryl Masonin ja useita Resident Evil -hahmoja.

Pelin 8. vuosipäivän striimissä viime toukokuussa Behaviour Interactive vihjasi myös seuraavasta luvusta, vihjaillen yhteistyöstä Konamin toimintaseikkailusarja Castlevanian kanssa.

Vampire Survivorsin kehittäjä puhuu pelin elokuvasovituksen haasteista: ”Peli ei ole juonellinen” Kommentit pois päältä artikkelissa Vampire Survivorsin kehittäjä puhuu pelin elokuvasovituksen haasteista: ”Peli ei ole juonellinen”

Vampire Survivorsin kehittäjä on kertonut haasteista, joita peliin perustuvan elokuvan tekeminen tuo mukanaan, erityisesti sen vuoksi, että pelissä ei ole juonta. Pelin alkuperäinen elokuvasovitus oli suunniteltu animaatiosarjaksi, mutta se on nyt muuttunut live-action -elokuvaksi.

Poncle kertoi, että studio työskentelee edelleen Story Kitchenin kanssa elokuvan parissa, mutta he ovat olleet varovaisia varmistaessaan oikeat kumppanit projektiin. Poncle muistutti, että ”Vampire Survivorsin” ydin on sen mekanismissa – pelaajat taistelevat valtavia vihollislaumoja vastaan, mutta peli ei tarjoa perinteistä tarinaa. Tämä on tehnyt elokuvan kehittämisestä erityisen haasteellista.

Peli ei ole juonellinen – eikö niin? – joten kukaan ei oikein osaa ennustaa, millainen elokuvasta tulee. -Poncle totesi.

Ironia ei jäänyt huomaamatta, sillä pelissä ”tarina” on kaikkein vähiten tärkeää. Vaikka elokuvan yksityiskohdat ovat edelleen epäselviä, Poncle toivoo, että lopputulos tuo peliin tarvittavaa luonteenpiirteiden säilyttämistä ja luovuutta.

on nopea ja yliampuva gothic-horror -peli, joka yhdistää rogue-lite-elementtejä. Se nousi nopeasti indie-pelien suosioon ja on laajentunut merkittävästi uusilla hahmoilla ja aseilla. Peli on saanut jopa -innoitteisen DLC:n, joka lisää peliin lisää sisältöä.

Poncle toivoo, että elokuvan tuottaminen onnistuu, mutta varoituksen sana on, että koska pelissä ei ole perinteistä juonta, se tuo omat haasteensa elokuvan luomiseen.

Ensimmäinen katsaus Tomb Raider: The Crypt of Chronos -lautapeliin Kommentit pois päältä artikkelissa Ensimmäinen katsaus Tomb Raider: The Crypt of Chronos -lautapeliin

tuo Lara Croftin seikkailut lautapelien maailmaan, ja on paljastanut ensimmäisiä yksityiskohtia pelistä sekä -miniatyyristä. Peli pyrkii tavoittamaan -sarjan keskeiset elementit: tutkimisen, pulmien ratkaisemisen ja toiminnan.

Lara Croft miniatyyrinä

Pelin mukana tuleva Lara Croft -miniatyyri on saanut huomiota yksityiskohtaisuudellaan. Lara poseeraa ikonisesti kahden pistoolinsa kanssa, seisten pylvään päällä itsevarma hymy kasvoillaan. Tämä luo lupaavan ensivaikutelman pelin laadusta ja sen kunnioituksesta alkuperäismateriaalia kohtaan.

Seikkailuja yksin tai yhdessä

Tomb Raider: The Crypt of Chronos on suunniteltu pääasiassa yksinpelikokemukseksi, mutta siinä on mahdollisuus tiimipelaamiseen. Vaikka pelissä on vain yksi pelattava hahmo, pelaajat voivat yhteistyössä ratkaista ongelmia ja selvitä Laralle asetetuista haasteista.

Kaksi pelimoodia

Peli tarjoaa kaksi erilaista pelimoodia:

  • Adventure Book Mode: Tarinavetoinen kokemus, jossa pelaajat seuraavat käsikirjoitettuja skenaarioita. Tehtävien kesto vaihtelee 20–60 minuutin välillä.
  • Campaign Mode: Laajempi ja vapaamuotoisempi pelitila, joka sijoittuu saaren kartalle. Tämä moodi tarjoaa noin kolmen tunnin pituisen seikkailun ja sisältää satunnaisia sijainteja ja tehtäviä jokaiselle pelikerralle.

Käsityötä ja yllätyksiä

Pelissä on myös crafting-järjestelmä, jonka avulla pelaajat voivat valmistaa tehokkaampia aseita, varusteita ja kykyjä. Lisäksi tehtävät ja paikat on suunniteltu tuomaan vaihtelua jokaiseen pelikertaan.

Julkaisu Kickstarterissa

Tomb Raider: The Crypt of Chronos aloittaa -kampanjansa toukokuussa 2025. Kampanja antaa faneille mahdollisuuden tukea projektia ja saada käsiinsä erikoispainoksia pelistä. Peli ammentaa inspiraatiota Tomb Raider -pelien klassisista teemoista ja lupaa tarjota kattavan, tarinallisesti rikkaan lautapelielämyksen.

Fanit voivat odottaa lisää uutisia pelistä sekä Lara Croftin uusista seikkailuista kevään lähestyessä.