Legendaarinen Mario 64 -speedrunnaaja Suigi teki ”historiallisen” maailmanennätyksen Kommentit pois päältä artikkelissa Legendaarinen Mario 64 -speedrunnaaja Suigi teki ”historiallisen” maailmanennätyksen

-pelin legendaarinen speedrunnaaja Suigi on asettanut uuden maailmanennätyksen 120 tähden kategoriassa. Monet ovat jo kutsuneet tätä saavutusta ”historialliseksi merkkipaaluksi” pelin speedrun-yhteisössä.

Täysin uskomatonta. En oikeastaan käsitä, mitä tapahtui. Tämä maailmanennätys on ehkä yllättävin, jonka olen ikinä saavuttanut.

Suigi kuvaili -videossaan ennätystä hämmästyttäväksi.

En olisi koskaan uskonut pystyväni pelaamaan näin tasaisesti näin pitkään, mutta olen iloinen, että jaksoin jatkaa vaikeiden kuukausien jälkeen. Palasin juuri pelaamisen pariin pitkän masennusjakson jälkeen. Tämä ei muuta elämääni, mutta on todiste siitä, että sinnikkäät ponnistelijat menestyvät lopulta.

Suigi avasi myös haastavan matkansa tämän ennätyksen taakse.

Suigista tuli ensimmäinen speedrunnaaja, joka on hallussaan Mario 64 -pelin maailmanennätys kaikissa keskeisissä kategorioissa – 0, 1, 16, 70 ja nyt 120 tähteä, ja hän pitää niistä hallussaan tällä hetkellä neljää. Mikäli Suigi saa takaisin myös 70 tähden ennätyksen, hänet voidaan nimittää kaikkien aikojen parhaaksi Super Mario 64 -speedrunnaajaksi – jos hän ei sitä jo ole.

Speedrunner Bubzia suoritti Super Mario 64:n alle 20 minuutissa näkemättä ruutua Kommentit pois päältä artikkelissa Speedrunner Bubzia suoritti Super Mario 64:n alle 20 minuutissa näkemättä ruutua

– speedrunnaaja, joka on erikoistunut pelaamaan pelejä silmät sidottuina – on juuri läpäissyt -pelin alle 20 minuutissa näkemättä ruutua.

”10 kuukauden jälkeen levotonta jauhamista, 118 päivää / striimiä harjoituksia, suorituksia ja muuta myöhemmin, kunnianhimoisin tavoite silmät sidottuna SM64:ssä on vihdoin rikottu”, sanoo Bubzia, joka on parantanut edellisen maailmanennätystä yli 40 sekunnilla.

Tämä tapahtuu myös seitsemän ja puoli vuotta Bubzian ensimmäisen silmät sidottuna yrityksen jälkeen pelissä.

”Olen niin uskomattoman onnellinen, että selvisin kaikista vaikeuksista, jotka tämä haaste on heittänyt kasvoilleni.”, speedrunner lisää.

”Tämä on ollut todella hauska repäisy. On ollut niin paljon uusia katsojia sokeisiin speedruneihin yleensä, ja monet ovat takertuneet minuun saamaan minut jauhamaan tätä haastetta päivittäin viime vuoden ajan. Minulla ei rehellisesti ole paljon sanottavaa juoksusta, sitä voidaan vielä parantaa ja ehkä palaan joskus. Mutta niin kliseeltä kuin se saattaa kuulostaa, paljon tärkeämpää kuin minun rikkominen tätä rajapyykkiä ja maailmanennätystä on se ehdottomasti hämmästyttävä ja ystävällinen yhteisö, jolla minulla on. Kiitän teitä kaikkia niin uskomattoman paljon!”

Bubzia lisää, että hän aikoo seuraavaksi käsitellä ”70 Star” -ennätystä silmät sidottuna.

Hulluutta! Super Mario 64 on läpäisty ilman A-nappia 86 tunnin uurastuksen jälkeen Kommentit pois päältä artikkelissa Hulluutta! Super Mario 64 on läpäisty ilman A-nappia 86 tunnin uurastuksen jälkeen

Yksi hulluimmista 64 -haasteista on vihdoin selätetty – ensimmäistä kertaa koskaan peli on läpäisty painamatta A-nappia.

Muistathan, että A-napilla Mario hyppää tässä 3D-seikkailussa. Hyppääminen on melko olennainen toiminto pelissä, joka pyörii tasohyppelyn ja vihollisten päälle pomppimisen ympärillä.

Kyseinen ” A Button Challenge” -haaste syntyi 2000-luvulla, ja yksi varhaisimmista yrityksistä on vuodelta 2006. Se, että on kestänyt näin kauan, kertoo kuinka vaikeaa pelin läpäiseminen on hyppäämättä.

Mutta se on vihdoin tapahtunut, rakkaat kansalaiset!

Twitch-striimaaja Marbler selvitti pelin tällä viikolla ja joutui hyödyntämään luovasti pelin tunnettuja hyödyllisiä toimintoja ja taktiikoita, joita nopeusjuoksun huippu-hahmot Mr_Robert_Z, Bottles704, Thiago Trujillo, Mp16z ja bobmario511 ovat selvittäneet tuntikausien tutkimisen jälkeen A Button Challenge -haasteeseen liittyen. Tämä läpäisy sisälsi 70 tähteä pelin läpäisemiseksi.

Haasteeseen kului kuitenkin tuskallisia 86 tuntia, puhumattakaan kaikista harjoituskerroista, joita Marbler oli tehnyt onnistuneen suorituksen eteen. Esimerkiksi kahdeksaan kuukautta sitten sama striimaaja onnistui läpäisemään pelin painamalla A:ta vain kerran.

On syytä huomata, että tämä suoritus tapahtui pelin Wii Virtual Console -versiolla, joka on ainoa vahvistettu versio, jolla tämä on mahdollista.

Lähde. Gamesradar