Bandai Namco on julkaisemassa LEGO Brawls -taistelupeliä PlayStation, Xbox sekä Nintendo Switch -konsoleille tänä kesänä.
Alunperin vuonna 2019 mobiililaitteille ilmestyneessä pelissä pelaajat muokkaavat itselleen oman hahmon ja taistelevat sillä tutuissa maisemissa. Taisteluvälineenä voi käyttää kaikkea aina patongista piirakkapyssyyn sekä mankasta rakettinyrkkeihin.
Pelissä on laajat moninpelitilat ja pelata voi joko paikallisesti tai verkossa kahdeksan pelaajan voimin. Mukana on myös neljän pelaajan co-op tila.
Kauhupelien ystäville on luvassa uusi syy pitää valot päällä, sillä Give Us A Sign tuo pelaajat tutkimaan paranormaaleja ilmiöitä yhteistyössä kavereiden kanssa. Demir Gamesesitteli pelin uuden trailerin kautta, ja luvassa näyttää olevan kauhua, jossa hiljaisuus voi olla paras selviytymiskeino.
Give Us A Sign on 1–4 pelaajan yhteistyökauhupeli, jossa tutkitaan kummittelevia paikkoja, selvitetään yliluonnollisten olentojen salaisuuksia ja yritetään selvitä hengissä ympäristöissä, jotka kirjaimellisesti kuuntelevat pelaajan puhetta. Mikrofonista voi siis tulla joko tärkeä työkalu tai pahin vihollinen.
Pelin erikoisuuksiin kuuluvat ääneen reagoiva pelattavuus, muuttuvat paranormaalit kohtaamiset, monipuoliset tutkimusjärjestelmät sekä yli 20 erilaista kummitusta pelin omasta maailmasta. Lisäksi ympäristöt reagoivat pelaajien toimintaan ja kauhuelementtejä voi muokata oman pelityylin mukaan.
Give Us A Sign julkaistaan aikanaan PC:lle, PlayStation 5:lle ja Xbox Series X|S:lle, mutta tarkkaa julkaisupäivää ei vielä ole kerrottu. Pelaajat pääsevät kuitenkin kokeilemaan peliä ennakkoon Steam Next Festissä lokakuussa 2026 julkaistavan demon kautta.
Jos Phasmophobia opetti jotain, niin se on se, että kaverin huutaminen pimeässä talossa ei yleensä auta tilannetta. Give Us A Sign näyttää vievän saman idean vielä pidemmälle ja tällä kertaa kummitukset eivät vain ilmesty paikalle, vaan ne kuuntelevat mitä sanot.
Grand Theft Auto VI saa lisää julkisuutta ennen julkaisuaan, kun näyttelijäkaartista on paljastunut jälleen uusi nimi. Tällä kertaa kyseessä on mielenkiintoinen risteys kahden vuoden 2026 suurpelin välillä, sillä sama näyttelijä esiintyy sekä Marvel-universumin pelissä että Rockstarin odotetussa jättiläisessä.
Marvel’s Wolverine -pelissä Sabretoothia esittävä Brett Gipson on listannut ansioluetteloonsa roolin myös GTA 6:ssa. Pelissä hän esittää hahmoa nimeltä Ellis, mutta toistaiseksi ei ole tiedossa, kuinka suuri tai keskeinen rooli hänellä lopulta on.
Gipson ei ole ainoa, joka on vahvistanut osallisuutensa peliin. Myös useat muut näyttelijät ovat maininneet nimensä liittyvän GTA 6:een, vaikka osan rooleista epäillään olevan pieniä sivuhahmoja tai jopa tavallisia NPC-hahmoja. Rockstar ei ole vielä virallisesti avannut näyttelijäkaartia laajasti, mikä pitää spekulaatiot käynnissä.
Rockstar Games tunnetaan siitä, että se pitää näyttelijät ja yksityiskohdat visusti salassa aina julkaisua lähellä oleviin hetkiin asti. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että markkinoinnin kiihtyessä myös näyttelijät alkavat itse paljastaa osallistumistaan projektiin.
Grand Theft Auto VI julkaistaan 19. marraskuuta PlayStation 5:lle ja Xbox Series X|S:lle, ja odotukset ovat jo valmiiksi valtavat. Kun samaan peliin päätyy nimiä myös muista jättihiteistä, alkaa asetelma muistuttaa entistä enemmän suurten viihdemaailmojen yhteentörmäystä, vaikka tällä kertaa ilman supersankariviittoja.