Ruotsalainen pelikehittäjä Turborilla on julkistanut Mad Skills Motocross 3:n maailmanlaajuisen julkaisun, nyt ladattavana ilmaiseksi App Storen ja Google Playn kautta. Erittäin odotettu mobiilipeli on seuraava pelisarjassa, joka on nähnyt yli 55 miljoonaa asennusta iOS- ja Android-laitteille.
Mad Skills Motocross 3 parantaa edeltäjiinsä nähden huomattavasti parannetulla 3D-taiteella, uusilla online-mestaruuskilpailuilla ja moninpelitapahtumilla, realistisemmilla pyörillä, joissa on päivitettävät osat, pyörä-äänillä, jotka on tallennettu oikealla motocrossradalla, ja valtavalla valikoimalla mukautusvaihtoehtoja. Moottoripyöräfysiikkaa päivitettiin pelissä entistä herkemmäksi ja sisältämään ”kiepit”, eräänlainen ilmaliike, jota pidetään usein motocross-kilpa-ajon todellisena tyylinäytteenä. Fysiikka sovitettiin beetatiimin avulla, joka koostui enimmäkseen todellisista motocrosskilpailijoista.
The Mad Skills Motocross -pelisarja on noussut näkyväksi osittain sen vahvan maineen vuoksi tosielämän motocrossissa ja toimintaurheilussa. Vaikka se on monella tapaa arcade-tyylinen sivuvierityskilpailupeli, pelissä on fysiikan realismin elementtejä, jotka vetoavat voimakkaasti motocrosskilpailijoihin ja harrastajiin.
“Jos etsit parasta mobiilimotocross-peliä, hanki vain Mad Skills Motocross 3,” sanoi Justin Cooper, ammattilaiskuljettaja, joka voitti äskettäin 250 West Supercross -mestaruuden Yhdysvalloissa. Cooper on myös yksi maailman parhaista Mad Skills Motocross 2 -pelaajista, joka on päässyt pelin MM-kisatapahtumaan Tukholmassa vuonna 2017. Hän oli yksi vain kahdestatoista pelaajasta maailmassa, jotka ylsivät samaan.
Pelin toukokuun 25. julkaisupäivä julkistettiin trailerilla, jota jotkut arvioijat ovat kutsuneet kaikkien aikojen parhaaksi videopelitraileriksi. Trailerin on tuottanut tanskalainen IMOV Studios.
“Olemme niin innoissamme Mad Skills Motocross 3:n julkaisusta”, Turborillan toimitusjohtaja Mattias Wiking sanoi. ”Mad Skills Motocross -pelisarja on yrityksemme kulmakivi, ja mielestäni tämä on paras peli, jonka olemme koskaan tehneet. Emme malta odottaa, että saamme kerätä palautetta pelaajiltamme ja aloittaa matkan pelin laajentamiseen uusilla ideoilla ja sisällöllä läpi tulevien vuosien.”