Sony julkaisi tänään 30. tammikuuta Marvel's Spider-Man 2:n PC-version. Kehittäjä Nixxes Software on paljastanut pelin tekniset vaatimukset, jotka ovat herättäneet kiitosta pelaajien keskuudessa monipuolisuudellaan.
Peli tarjoaa PC-pelaajille useita teknisiä parannuksia, kuten DLSS 3.5 Ray Reconstruction -tuen ja edistyneet säteenseurantaominaisuudet. Nixxesin grafiikkaohjelmoija Menno Bilin mukaan Ray Reconstruction mahdollistaa entistä yksityiskohtaisemmat heijastukset ja tarkemmin määritellyt säteenseuratut varjot.
PC-versio tukee ultraleveää näyttöä jopa 48:9-kuvasuhteella, ja välianimaatiot toimivat 32:9-kuvasuhteeseen asti. Pelaajat voivat hyödyntää myös DLSS 3:a ja FSR 3.1:tä sekä Intelin XeSS-skaalausteknologiaa.
Pelin minimivaatimukset ovat yllättävän maltilliset: 720p-resoluutiolla ja 30 FPS:llä peliä voi pelata jopa vanhemmalla järjestelmällä, jossa on Nvidia GTX 1650 -näytönohjain, Intel Core i3 8100 -prosessori ja 16 GB RAM-muistia. Säteenseuranta pois kytkettynä peli pyörii siis varsin vaatimattomalla kokoonpanolla.
Tehokkaampaa rautaa tarvitaan kuitenkin, jos haluaa pelata peliä 4K-resoluutiolla 60 FPS:n ruudunpäivitysnopeudella ja täysillä säteenseurantaominaisuuksilla. Tällöin vaaditaan RTX 4090 -näytönohjain, AMD Ryzen 7800X3D -prosessori ja 32 GB RAM-muistia.
Steam Deck -yhteensopivuus on vielä kysymysmerkki. Aiemmista Spider-Man-peleistä poiketen tämä on alun perin PS5-yksinoikeus, minkä vuoksi se saattaa olla teknisesti vaativampi kuin PS4:lle julkaistut edeltäjänsä.
Pelaajat ovat ottaneet monipuoliset tekniset vaatimukset positiivisesti vastaan. Redditissä kommentoijat ovat kehuneet vaatimusten selkeyttä ja kattavuutta, ja odotukset pelin suorituskyvyn suhteen ovat korkealla.
Lähde: IGN