Microsoft julkisti ensimmäisen uuden näppäimen Windows-näppäimistöille 30 vuoteen Kommentit pois päältä artikkelissa Microsoft julkisti ensimmäisen uuden näppäimen Windows-näppäimistöille 30 vuoteen

Microsoft on ilmoittanut ottavansa käyttöön uuden -näppäimen -näppäimistöihin, mikä lisää tekoälyn integrointia Windows-kokemukseen. Alt- ja vasemmanpuoleisen nuolinäppäimen väliin sijoitettu näppäin toimii Microsoft Copilotin pikakäyttönä, joka on tekoälyllä toimiva tekstiehdotustyökalu, joka auttaa käyttäjiä kirjoittamisessa, koodaamisessa ja muissa tehtävissä.

Copilot-näppäimen lisääminen merkitsee merkittävää muutosta Windowsin näppäimistön asettelussa, ja se on ensimmäinen merkittävä muutos sitten Windows-näppäimen käyttöönoton vuonna 1994. Microsoft näkee Copilotin olevan portti tekoälypohjaisempaan tietotekniikkaan, joka antaa käyttäjille mahdollisuuden hyödyntää tekoälyn voimaa saumattomammin.

Vaikka Copilot-näppäintä sisältäviä tuotteita ei ole vielä paljastettu, on todennäköistä, että näemme integraation tulevissa Windows-kannettavissa ja -laitteissa. Microsoftin OEM-kumppanien, kuten Asuksen, on tarkoitus esitellä uusimmat tuotteensa CES 2024 -tapahtumassa ensi viikolla, jolloin Copilot-avainta voidaan nähdä toiminnassa.

Sony patentoi Auto-Play -pelitilan Kommentit pois päältä artikkelissa Sony patentoi Auto-Play -pelitilan

Sony

on hakenut patenttia uudelle tekoälyyn pohjautuvalle järjestelmälle, jonka avulla voisit ohittaa toistuvia tai tylsiä grindaus-osioita lemppari -peleissäsi. Tämä voisi mullistaa pelaamisen, joten silmät ja korvat tarkkana!

Patentti lyhykäisyydessään:

  • Sonyn patentti kuvaa Auto-Play -tilaa, joka hyödyntää tekoälymallia.
  • Tämä oppisi pelaamistyylisi analysoimalla dataa pilvipohjaisista palveluista, kuten PlayStation Network (PSN).
  • Kuvittele, että tekoäly hoitaisi puolestasi ne puuduttavat grindaus-osiot, jolloin pääsisit takaisin itse toimintaan heti kun homma alkaa taas kiinnostaa!

Hyötyjä tästä mahdollisesta tulevaisuudessa tulevassa teknologiasta, voisi olla pelastus pelaajille, jotka kamppailevat pitkien tai toistuvien pelien kanssa. Ohittamalla grindaamisen pelaajat voivat keskittyä niihin osiin, joista he todella nauttivat.

Sonyn Auto-Play AI malli

Kuulostaa huijaamiselta, eikö? Vaikka tämä kuulostaa joidenkin unelmien toteutumiselta, toiset saattavat pitää sitä huijaamisena. Pelin osien ohittaminen saattaisi karkottaa hardcore-pelaajia.

On tärkeää muistaa, että kyseessä on toistaiseksi vain patentti, eikä ole takeita siitä, että Sony tulee oikeasti toteuttamaan tätä teknologiaa. Vaikka se näkisi päivänvalon, on epäselvää, mille PlayStation-järjestelmille se olisi saatavilla (PS5, PS5 Pro tai jopa huhuttu käsikonsoli).

Tämä Auto-Play -patentti ei ole Sonyn ainoa tekoälyyn liittyvä hanke pelimaailmassa. Maaliskuussa he hakivat patenttia myös tekoälypohjaisille striimeille, jotka reagoivat katsojien palautteeseen.

Muuttuuko tekoäly siis henkilökohtaiseksi pelikaveriksesi? Sen näyttää vain aika. Mutta yksi asia on varma: Sony haluaa ravistella pelimaailmaa.

Lähde: GameRant

Adobe tuo Premiere Prohon uusia generatiivisiin tekoälyyn perustuvia työkaluja Kommentit pois päältä artikkelissa Adobe tuo Premiere Prohon uusia generatiivisiin tekoälyyn perustuvia työkaluja


tuo Premiere Prohon uusia generatiivisiin tekoälyyn perustuvia työkaluja, joiden avulla videoeditorit voivat tehostaa työnkulkua ja käsitellä videomateriaalia innovatiivisilla tavoilla.

Tässä ovat tärkeimmät ominaisuudet:

  • Objektien lisäys ja poisto: Lisää tai poista helposti objekteja videokohtauksesta. Tämä on täydellistä, kun haluat poistaa ei-toivottuja elementtejä tai muuttaa yksityiskohtia.
  • Generatiivinen pidennys: Voit pidentää klippejä saumattomasti lisäämällä ruutuja, mikä helpottaa sujuvien siirtymien luomista ja muokkauksen hienosäätöä.
  • Tekstistä videoon: Luo kokonaan uutta videomateriaalia tekstikehotteiden tai viitekuvien perusteella.

Nämä työkalut toimivat Adoben omalla Firefly-tekoälymallilla, ja niitä voidaan integroida kolmannen osapuolen tekoälymallien kanssa, kuten OpenAI, Runway ja Pika Labs. Tämä antaa editoreille laajemman valikoiman luovia mahdollisuuksia poistumatta tutusta Premiere Pro -käyttöliittymästä.

Lisäksi Premiere Prohon saapuu toukokuussa uusia äänenmuokkausominaisuuksia, mukaan lukien tekoälyyn perustuva äänitunniste ja parannettu aaltomuodon visualisointi.

Yleisesti ottaen nämä päivitykset pyrkivät antamaan videoeditoreille enemmän luovaa kontrollia ja tehokkuutta.

Lähde: Forbes