Microsoft yritti taannoin ostaa Nintendon – tapaaminen ei mennyt ihan odotusten mukaisesti: ”He nauroivat katketakseen” Kommentit pois päältä artikkelissa Microsoft yritti taannoin ostaa Nintendon – tapaaminen ei mennyt ihan odotusten mukaisesti: ”He nauroivat katketakseen”

Ohjelmistoalan jätti muistelee Xboxin 20-vuotista taivalta tuoreessa Bloombergin artikkelissa. Microsoftin ura on ollut menestyksekäs, ja Xbox on puolustanut paikkaansa konsoleiden keskuudessa kilpailijoistaan huolimatta läpi lähes kahdenkymmenen vuoden.

Osa syy Microsoftin menestykselle ovat olleet onnistuneet yrityskaupat. Viimeisimpänä esimerkkinä sellaisesta on Bethesdan ostaminen yli kuudella miljardilla eurolla. Yritys ei kuitenkaan aina ole ollut onnistunut toivomissaan yrityskaupoissa.

2000-luvun alkupuoliskolla entinen Microsoftin ulkopuolisista suhteista vastaava Kevin Bachus ja entinen liiketoiminnan kehityspäällikkö Bob McBreen lähtivät entisen toimitusjohtaja Steve Ballmerin käskystä tapaamaan Nintendoa. Tapaaminen ei kuitenkaan sujunut ihan Microsoftin odotusten ja toiveiden mukaisesti.

”He nauroivat katketakseen. Kuvittele, että joku vain nauraa sinulle tunnin ajan. Tapaaminen meni oikeastaan noin”, Bachus kertoo Bloombergille.

Asiaa yritettiin vielä myöhemmin uudestaan, mutta tulosta ei syntynyt.

Sea of Thieves saavutti 40 miljoonan rosvon rajapyykin Kommentit pois päältä artikkelissa Sea of Thieves saavutti 40 miljoonan rosvon rajapyykin

Sea of Thieves Season 11

Merirosvoseikkailupeli on saavuttanut vaikuttavan 40 miljoonan pelaajan rajapyykin juuri ennen sen rantautumista :lle, pelin kehittäjä ilmoittaa.

Vuodelle 2018 sijoittuvassa blogikirjoituksessa johtava tuottaja Joe Neate kertoo 40 miljoonan pelaajan jakautuvan Xboxin, Windows 10:n ja Steamin pelaajien kesken. Rare on julkaissut yli 100 ilmaista päivitystä pelin julkaisun jälkeen Onelle ja :lle kuusi vuotta sitten. Pian julkaistava 12. kausi tuo mukanaan uusia lisäyksiä, kuten heittoveitset ja Bone Callerin.

Sea of Thieves saapuu PlayStation 5:lle huhtikuun 30. päivä. Premium-versio tarjoaa viiden päivän ennakkotilaajille pääsyn peliin jo huhtikuun 25. päivästä alkaen. Edistyminen ja esineet siirtyvät Xbox- ja PS5-version välillä, ja pelissä on ”vain PlayStation” palvelimet, joilla pelaajat voivat halutessaan poistaa käytöstä moninpelin eri alustojen välillä. Suorituskykyvaihtoehdot vastaavat Xbox Series X -versiota, ja PS5-versiossa on 60 peruspokaalia sekä Platina-pokaali nimeltä ”Merirosvojen Perfektionisti”.

Sea of Thieves

Sea of Thievesin julkaisua pidettiin aikanaan Rarelle kriittisen tärkeänä pelinä, sillä studio oli tehnyt muutaman Kinect Sports -pelin ennen kuin luopui liiketunnistamislisälaitteesta. Sea of Thievesistä on kuitenkin tullut Rarelle menestys ja yksi sen kautta aikojen eniten pelatuista peleistä. Tulevaisuuden suunnitelmista ei ole vielä tietoa, mutta Rare työstää edelleen vuonna 2019 julkistettua Everwildia, jolla ei ole vielä virallista julkaisupäivää.

Sea of Thieves on viimeisin Xbox-peli, joka hyppää kilpaileville alustoille. Aiemmin vastaavan siirtymän ovat tehneet Obsidianin Grounded ja Pentiment sekä Tango Gameworksin Hi-Fi Rush. Microsoft testaa nyt multialustastrategiaa tällä kvartetilla ja saattaa tulevaisuudessa julkaista lisää omia ensisijaisia pelejään myös muille kuin Xbox-konsoleille.

Lähde: IGN

Legendaarinen NES-peli Duck Hunt täyttää tänään 40 vuotta Kommentit pois päältä artikkelissa Legendaarinen NES-peli Duck Hunt täyttää tänään 40 vuotta

Vuonna 1984 ilmestynyt -klassikko saavuttaa tänään kunnioitettavan 40 vuoden iän, kun se näki päivänvalonsa Japanissa 21.4.1984. Tuolloin sen ensimmäisenä alustana oli -pelikonsoli.

Valopistoolipeli, joka hurmasi pelaajat innovatiivisella pelattavuudellaan ja suloisen retrohenkisellä grafiikallaan, on edelleen yksi tunnetuimmista ja rakastetuimmista NES-peleistä. Vaikka pelin konsepti on yksinkertainen, osoittautui se aikanaan ja osoittautuu edelleen todella koukuttavaksi.

Pelaajat tarttuivat ikoniseen NES Zapperiin, asetta muistuttavaan ohjaimeen, ja tähtäilivät ruudulla lenteleviä sorsia. Onnistuneesta osumasta sai pisteitä, mutta ohi ammuttua seurasi pelin legendaarisin piirre – metsästyskoiran ilkikurinen nauru. Peli tarjosi myös erilaisia ​​tiloja, mukaan lukien savikiekkoammuntaa muistuttavan haasteen.

Duck Huntin suosio ei rajoittunut vain innovatiiviseen ohjaimeen. Peli pursui kevytmielistä tunnelmaa. Aiemmin mainittu naurava koira sekä hauskat taustatekijät, kuten ohi lentävät varikset, toivat peliin aavistuksen humoristista sävyä. Mukana oli myös bonuskierros, jossa pelaajat ampuivat pensaiden taakse piilotettuja maalita – yksinkertainen mutta koukuttava haaste.

Legendaarisen pelin historia

Duck Huntin kehityshistoria on yhtä kiehtova kuin itse peli. NES-järjestelmän suunnittelija Gunpei Yokoi tunnetaan luovuudestaan ja innovatiivisista ideoistaan. Hän oli keskeinen hahmo Game & Watch -käsikonsolien luomisessa, ja kerrotaan hänen saaneen inspiraation Duck Huntiin nähtyään huvipuistossa pelaajien ampuvan valopistoolilla. Yokoi halusi tuoda samanlaisen kokemuksen kotioloihin ja kehitti NES-Zapperin.

Pelin kehitystyössä oli mukana myös toinen pelimaailman legendoista – Shigeru Miyamoto, joka tunnetaan myös Super Mario Brosin ja The Legend of Zelda -pelien luojana. Miyamoto vastasi pelin ohjelmoinnista ja lisäsi siihen useita ominaisuuksia, kuten bonuskierroksen ja vaikeustason säädön.

Duck Huntin julkaisu vuonna 1984 oli valtava menestys. NES-paketti, joka sisälsi sekä konsolin että Duck Huntin, auttoi myymään miljoonia NES-laitteita maailmanlaajuisesti. Pelistä tuli nopeasti yksi NES-järjestelmän myydyimmistä peleistä, ja se nosti valopistooliohjaimen suosioon.