Microsoftin päivitteli Halo Infiniten edistymistä – blogipostaukseen piilotettiin salainen ääniviesti Kommentit pois päältä artikkelissa Microsoftin päivitteli Halo Infiniten edistymistä – blogipostaukseen piilotettiin salainen ääniviesti

Microsoftin tuoreimmassa blogipostauksessa Gamespotin mukaan kerrottiin uutta tietoa nimikkeen miljööstä – Zeta Halosta. Vilkkaimmat onnistuivat myös huomaamaan piilotetun ääniviestin blogitekstin seasta.

Klikkamalla tästä pääset kuuntelemaan nauhoitetta. Siinä kuullaan keskustelua tuntemattoman miehen, Halseyn ja Master Chiefin välillä. Keskustelun sisällön voitte myös lukea alempaa.

  • Halsey: ”How many now?”
  • Man: ”16 systems shut down so far, seemingly random locations. I’m attempting to lock her and the others out of the main-”
  • Halsey: ”You will not be able to stop her. She knows more about how this all works than… well, anyone.”
  • : ”Dr. Halsey.”
  • Halsey: ”John.”
  • Master Chief: ”What’s the plan?”
  • Halsey: ”The plan? Right now, we are in survival mode, again. ’s message has spread across the galaxy, most sentient AI are siding with her.”
  • Master Chief: ”Against us?”
  • Halsey: ”Yes… But maybe not you. Tell me John, what was the last thing she said to you?”
  • Master Chief: ”She said… goodbye.”

Keskustelusta voisi päätellä Halo Infiniten tarinan keskittyvän Master Chiefin, Halseyn ja Cortanan välisen draaman ympärille.

Blogitekstissä taiteellisena johtajana toimiva Justin Dinges kertoo nimikkeen tarinan alkavan Chiefin uudelleennoususta kun hän taistelee Banished-vihollisia sekä Cortanaa vastaan.

”Sen lisäksi, että pelaajat pääsevät kokemaan Chiefin heräämisen ja taistelut Banishedien ja Cortanan kanssa he voivat myös nähdä vinkkejä siitä mihin sarja tulevaisuudessa tulee etenemään.” Dinges kertoo.

Halo Infinite saapuu PC:lle, Xbox Onelle ja Xbox Series X|S:lle tämän vuoden aikana.

Hideo Kojiman tuleva OD-kauhupeli sai ensimmäiset mekaaniset vihjeensä Kommentit pois päältä artikkelissa Hideo Kojiman tuleva OD-kauhupeli sai ensimmäiset mekaaniset vihjeensä

ei ole tunnettu siitä, että hän tekisi pelejä turvallisella kaavalla ja nyt kehittäjän tuleva -kauhupeli lupaa jotain täysin uutta. Peli sisältää erikoisen järjestelmän pelaajille, jotka muuten saattaisivat jättää pelin kesken liian suuren pelon takia.

Kojima kertoi haastattelussa, että hänen tavoitteensa on viedä kauhun tunne pidemmälle kuin aiemmissa peleissä. Hän ei kuitenkaan suostunut paljastamaan, miten tämä uusi järjestelmä toimii, koska paljastus antaisi liikaa vihjeitä sen toiminnasta.

Voisin joutua vaikeuksiin, jos kertoisin liikaa. – Kojima totesi.

OD on edelleen yksi pelimaailman suurimmista mysteereistä. Pelin julkaisee yhteistyössä elokuvaohjaaja Jordan Peelen kanssa, joka tunnetaan muun muassa kauhuelokuvasta . Mukana näyttelijäkaartissa ovat olleet esimerkiksi Sophia Lillis ja Hunter Schafer.

Kojiman mukaan OD ei ole vain tavallinen kauhupeli, vaan yritys luoda jotain, mitä kukaan ei ole ennen tehnyt. Hän kertoo suunnitelleensa ideaa jo -pelin aikaan ja etsineensä tapaa rikkoa perinteisen pelisuunnittelun rajoja.

Monille kauhufaneille OD tuo mieleen Kojiman aiemman legendaarisen projektin ., joka tunnetaan yhtenä pelihistorian pelottavimmista demoista. Vaikka ei koskaan valmistunut, Kojiman uusi projekti näyttää jatkavan samaa ajatusta, eli tehdä pelaajalle kokemus, joka jää mieleen vaikka yöunet menisivätkin samalla.

Peruttu The Last of Us -moninpeli herää eloon PC-version jättimäisenä moninpelimodina Kommentit pois päältä artikkelissa Peruttu The Last of Us -moninpeli herää eloon PC-version jättimäisenä moninpelimodina

:n moninpelihistoria ei ehkä koskaan saanut virallista jatkoa, mutta nyt sarjan fanit saavat siihen uudenlaisen “lohdutuspalan”. Pelin alun perin peruttu moninpeliprojekti elää nimittäin uudelleen :lle kehitteillä olevan PvP-modin muodossa.

Modia kehittää modderi Speclizer, joka on julkaissut jo varhaista pelikuvaa projektista. Suunnitelmana on tuoda pelaajien väliset ottelut, joissa ikoniset hahmot kuten Ellie ja Abby voivat kohdata toisensa taistelukentällä. Julkaisua tavoitellaan tälle syksylle, joten aivan vielä ei tarvitse lähteä kilpailemaan selviytymisestä, mutta suunta on selvä.

Ensimmäiset videot paljastavat, että mukana on yllättävän paljon rakenteita, kuten matchmaking-järjestelmä, karttoja ja varustelun valintaa ennen ottelua. Vaikka kokonaisuus on vielä keskeneräinen, se näyttää jo nyt kunnianhimoiselta yritykseltä herättää henkiin idea, joka jäi virallisesti toteutumatta.

Taustalla on Sonyn ja Naughty Dogn vuonna 2023 peruttu -projekti. Studio päätti keskittyä jatkossa yksinpelikokemuksiin, vaikka moninpelille oli suunniteltu pitkä elinkaari ja laaja sisältötuki. Kehittäjien mukaan kunnianhimo kasvoi lopulta liian suureksi yhdelle projektille.

Vaikka virallinen moninpeli jäi historiaan, faniprojekti osoittaa, että kiinnostus sarjan PvP-puoleen ei ole kadonnut mihinkään. Nyt jää nähtäväksi, kuinka pitkälle modderin visio etenee ja pystyykö se täyttämään sen aukon, jonka peruttu moninpeli jätti pelaajien mieliin.