Monkey Islandin luoja Ron Gilbert kehittää uutta Zelda-tyylistä roolipeliä Kommentit pois päältä artikkelissa Monkey Islandin luoja Ron Gilbert kehittää uutta Zelda-tyylistä roolipeliä

Legendaarisen -pelisarjan luoja on kehittämässä uutta roolipeliä.

Vielä nimeämätön peli ammentaa inspiraatiota -klassikoista, -sarjasta sekä Thimbleweed Park -pelistä. -studion verkkosivuilla peliä kuvaillaan ”klassiseksi Zeldaksi yhdistettynä Diabloon ja Thimbleweed Parkiin”.

Peli on ollut kehitystyössä vuoden alusta lähtien, ja Gilbert on pitänyt faneja ajan tasalla Mastodon-tilillään. Julkaisu on suunniteltu vuoden 2024 lopulle, mutta peliäkehityksen todellisuuden vuoksi myöhästyminen ensi vuoden puolelle on myös mahdollista.

Tuoreimpana uutisena on kerrottu, että (, , , ) on liittynyt tiimiin quest-designeriksi.

”Tämä nostaa mahdollisuuteni saada peli valmiiksi ennen kuin kyllästyyn ja masennun 37 prosentilla”, Gilbert vitsailee.

Monkey Island Creator Ron Gilbert Is Working On A Zelda-Style RPG Adventure 2
Monkey Island Creator Ron Gilbert Is Working On A Zelda-Style RPG Adventure 3
Monkey Island Creator Ron Gilbert Is Working On A Zelda-Style RPG Adventure 4
Monkey Island Creator Ron Gilbert Is Working On A Zelda-Style RPG Adventure 5

Zelda-Fanit innostuivat prinsessa Zeldan verisestä puolesta uudessa pelissä Kommentit pois päältä artikkelissa Zelda-Fanit innostuivat prinsessa Zeldan verisestä puolesta uudessa pelissä

No nyt mennään! paljasti uuden -pelin, , jossa Linkin sijaan sankarin viittaa kantaa itse prinsessa Zelda. Fanit ovat haltioituneita ajatuksesta, että Zeldaa saa vihdoin pelata aggressiivisena hahmona.

Pelissä Zelda puolustaa Hyrulea Triforce of Wisdomin voimien avulla. Hänen aseena toimii Tri Rod, jolla Zelda voi ratkaista ongelmia enemmän pulmia ratkaisemalla kuin vihollisia silpomalla.

Fanit ovat jo ehtineet luoda hauskoja meemejä ja kuvia, joissa Zelda on luotu kylmäveriseksi soturiksi. Twitterissä @kurdupl julkaisi kuvan synkän näköisestä Zeldasta murskaamassa huolista moblinia. Toinen käyttäjä, @Stoic_Miiverse, kuvasi Zeldan hyppäävän taitavasti päällikön päälle Linkin innostaessa taustalla.

Tämä innostus on ymmärrettävää, sillä kyseessä on ensimmäinen Zelda-peli, jossa pelataan itse Zeldaa päähenkilönä. Echoes of Wisdom julkaistaan 26. syyskuuta 2024, ja Nintendo Directissä paljastettiin myös muita toimintoja. Zelda voi esimerkiksi kopioida esineitä ja olentoja Tri Rodin avulla luoden uusia strategisia mahdollisuuksia.

Julkistuksen yhteydessä Nintendo ilmoitti myös Zelda-aiheisesta, erikoisvärisestä Nintendo Lite -pelikonsolista, joka julkaistaan samana päivänä pelin kanssa. Peli lupaa ainutlaatuisen kokemuksen, sillä jokainen läpipeluu voi olla erilainen riippuen siitä, mitä esineitä Zelda kopioi matkallaan.

Lähde: IGN

Garry’s Modista poistuu Nintendon hahmoja koskeva sisältö yhtiön itsensä pyynnöstä Kommentit pois päältä artikkelissa Garry’s Modista poistuu Nintendon hahmoja koskeva sisältö yhtiön itsensä pyynnöstä

Huonoja uutisia Garry's Modin pelaajille: , pelin kehittäjä, on ilmoittanut poistavansa kaiken -aiheisen sisällön Workshopista saatuaan asiasta takedown-pyynnön Nintendolta itseltään.

Uutinen on yllättävä, sillä Garry's Modissa on ollut valtava määrä Nintendo-aiheista sisältöä lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Aseistaen Marioista aseiksi muuttuneisiin Waluigi-hahmoihin nämä modit ovat olleet olennainen osa tämän hiekkakastipelin omalaatuista viehätystä.

Facepunch Studios tunnusti takedown-pyynnön oikeutuksen ja korosti, että Nintendolla on omistusoikeus hahmoihinsa. Studio myös tiedotti pitkällisestä poistoprosessista:

”Meillä on käytävä läpi 20 vuoden ajalta ladattua sisältöä.”

He vetosivat moddereihin pyytäen apua Nintendo-aiheisen sisällön poistamisessa.

Nintendon omistamiensa oikeuksien tiukasta puolustamisesta on olemassa pitkä historia. Pelkästään kuluneena vuonna yhtiö on ryhtynyt oikeustoimiin Palworldin Pokemon-modeja, suosittua -emulaattoria ja :lle tehtyä -pelin uudelleenkäynnistystä vastaan, joka käytti virallista Nintendo 64 SDK:ta. Vaikka sisällön poistaminen ei ole täysin odottamatonta, herättää ajoitus kysymyksiä. Miksi Nintendolta kesti niin kauan puuttua asiaan sisältöön, joka on ollut kaikkien saatavilla useita vuosia?

Poistettavan sisällön määrä on häkellyttävä. Nopea haku Steam Workshopista paljasti yli 5500 -aiheista sisältöä, 1200 -aiheista sisältöä ja satoja lisää -, - ja Waluigi-hahmoihin liittyen. Tämä poistaminen on merkittävä takaisku Garry's Modin moddaajayhteisölle.

Vaikka syyt Nintendon äkilliselle toiminnalle ovat edelleen epäselvät, vaikutukset ovat kiistattomat. Pelaajat eivät voi enää luoda skenaarioita, joissa esiintyvät heidän suosikki-Nintendo-hahmonsa Garry's Modissa. IGN on ottanut yhteyttä Nintendoon kommentoidakseen asiaa.

Lähde