Näin upealta näyttää japanilainen juna-asema Unreal 5 -pelimoottorilla Kommentit pois päältä artikkelissa Näin upealta näyttää japanilainen juna-asema Unreal 5 -pelimoottorilla

Unreal Engine 5

Epic Gamesin hiljattain julkaisemalla -pelimottorilla saadaan aikaiseksi lähes realistisia lopputuloksia ja näistä yksi esimerkki on 3D-taiteilija Lorenzo Dragon taidonnäyte, jonka voit katsoa alta.

Videolla nähdään Japanin Toyamassa sijaitseva juna-asema, joka on toteutettu täysin Unreal Engine 5 -pelimoottorin avulla.

Drago on käyttänyt teoksessaan pelimoottorin Lumen -ominaisuutta. Drago on myöskin tehnyt kaikki mallinnukset, tekstuurit, valaistuksen sekä animaatiot itse.

Monet pelinkehittäjät ovat jo siirtyneet kehittämään tulevia pelejä uudella Unreal 5 -pelimoottorilla. Näihin kuuluvat mm. uudet The Witcher ja Tomb Raider -pelit.

Super Mario World uudelleenluotiin 3D:nä Unreal Engine 5 -pelimoottoria apuna käyttäen Kommentit pois päältä artikkelissa Super Mario World uudelleenluotiin 3D:nä Unreal Engine 5 -pelimoottoria apuna käyttäen

On harvoja pelejä, jotka ovat yhtä ikonisia kuin Nintendon Super Mario World. Tämä vuonna 1990 :llä ( Entertainment System) julkaistu peli on klassinen tasohyppelypeli, täysin 2D:nä – ja täynnä hahmoja, jotka ovat juurtuneet populaarikulttuuriin.

Hiljattain pelinkehittäjä on kuvitellut Worldin uudelleen 3D:nä – luoden jokaisen elementin :llä. Lopputulos säilyttää alkuperäisen pelin ydintyylin, mutta lisää 3D-tekstuurin tarjoten uuden näkökulman. Se on äärimmäisen hauska ja uskomaton luovuuden näyte.

Kehittäjä on luonut kaksi videota: yhden, jossa hän selittää pelin tekoprosessin, ja toisen, joka esittelee itse pelaamista. Videot ovat upeasti toteutettuja erinomaisine ääniefekteineen ja kerrontoineen. Bobby käy läpi tasojen 1 ja 2 sekä Yoshin saaren luomisprosessin. Hän aloittaa Marion 3D-mallintamisesta ja liikkeiden määrittelystä. Hän käsittelee jokaisen maisemaelementin erikseen, kuten tasantolaatat, puut ja ne ikoniset pilvet.

Erityisen kiinnostavaa on seurata hänen selitystään Monty Molen liikeradoista ja siitä, miten Piranha-kasvien tulisi reagoida Marion juostessa niiden ohi. Bobby tekee myös omia lisäyksiään, kuten moniväriset Yoshit ensimmäisellä tasolla, koska ne olivat hänen mielestään ”niin söpöjä”.

Bobbyn prosessikuvaus on kiehtova ja aidosti viihdyttävä katsaus – sekä inspiroiva muille kehittäjille. Hän on pysynyt uskollisena alkuperäiselle suunnittelulle, mutta tuonut siihen uutta elämää tuoreen näkökulman kautta. Hänen suunnittelupäätöstensä ja alkuperäisen pelin yksityiskohtien, kuten Koopien värien tai pelin eri osien toiminnan, kuuleminen osoittaa hänen kiintymyksensä peliin ja tekee gameplay videosta entistä mielenkiintoisemman.

Unreal Engine 5 avaa lukemattomia mahdollisuuksia ihmisille luoda ilmaisen ohjelmiston avulla, ja tämä on yksi parhaista näkemistäni esimerkeistä. Videoiden kommentoijat ovat samaa mieltä, ja monet pyytävät Bobbya tekemään koko pelin 3D:nä, koska se näyttää niin pelattavalta.

”Tämä on uskomatonta! Rakastan tapaa, jolla esittelit jokaisen elementin yksitellen ja niiden yhdistelmät. Videoiden huumori, editointi ja rytmitys oli todella nautittavaa katsottavaa,” yksi käyttäjä kommentoi. ”SMW:tä paljon pelanneena, teit loistavaa työtä alkuperäisen ulkoasun ja mekaniikkojen uudelleen kuvittelussa ja sovittamisessa 3D:hen!”

Gears of War: E-Day saa toisen kehittäjän People Can Fly -studion muodossa Kommentit pois päältä artikkelissa Gears of War: E-Day saa toisen kehittäjän People Can Fly -studion muodossa

Puolalainen pelistudio on julkistettu tulevan -pelin toiseksi kehittäjäksi yhdessä sarjan pääkehittäjän, The Coalitionin, kanssa.

Paluu tuttuun universumiin

Sarjan fanit muistavat People Can Fly -studion muun muassa Gears of War: Judgment -pelin pääkehittäjänä sekä ensimmäisten kolmen Gears of War -pelin osakehittäjänä.

On etuoikeus ja jännittävä tilaisuus päästä työskentelemään jälleen tämän legendaarisen saagan parissa ja ja jatkamaan intensiivistä, viskeraalista toimintaa ja rikasta tarinankerrontaa, joita fanit ovat oppineet rakastamaan. -Studio ilmaisi tiedotteessaan innostuksensa paluusta sarjan pariin.

Mitä tiedämme E-Daysta?

Gears of War: E-Day on esiosa alkuperäiselle trilogialle, ja siinä seurataan nuorempia versioita Marcus Fenixistä ja Dom Santiagosta. Pelissä käsitellään Locustin hyökkäyksen alkua, eli Emergence Dayta, ja se keskittyy alkuperäisen trilogian kauhuelementteihin.

Mitä jos maa avautuisi ja hirviöitä tulisi ulos? Vaikka tarina sijoittuu kuvitteelliselle planeetalle, reaktiot ja tarinat, joita voimme kertoa, ovat hyvin inhimillisiä. Tavoitteenamme on luoda tarina, joka tuntuu kauhutarinalta. -The Coalitionin luova johtaja Matt Seacry kertoi pelin tunnelmasta.

People Can Flyn paluu suurprojektiin

Vuonna 2002 perustettu People Can Fly tunnetaan peleistä kuten ja . Studio kuului lyhyesti Epic Gamesille, mutta palasi itsenäiseksi ennen Outridersin julkaisua vuonna 2021.

Gears of War: E-Day on studion seuraava iso projekti, ja fanit odottavat innolla, millaisen lisän se tuo sarjaan.