Nintendo haastaa Switchille hakkeripalveluja myyneen Gary Bowserin oikeuteen Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo haastaa Switchille hakkeripalveluja myyneen Gary Bowserin oikeuteen

on nostanut kanteen Gary Bowseria vastaan, joka raporttien mukaan on toiminut hakkerointipalveluja tarjoavan Team Xecuterin johtajana. Bowser sekä toinen Team Xecuter -ryhmän jäsen Max Louarn pidätettiin aiemmin syksyllä ja miehiä syytetäänkin tällä hetkellä yhdestätoista rikosnimikkeestä. Nintendon kanteesta käy ilmi, että Bowser on rikkonut Nintendon tekijänoikeuksia luodessaan sekä myydessään hakkerointipalveluja konsolille. Kanne on jätetty Seattlen oikeuteen, joka aikoo nostaa syytteet Bowseria vastaan kahdesta laittomaan kauppaan liittyvästä rikoksesta sekä tekijänoikeuksien rikkomisesta.

Nintendo kuvaili Bowserin toimien olevan kansainvälinen piraattirinki, joka myy Nintendo -konsolille tarkoitettuja piraattivälineitä, jotka on suunniteltu ohittamaan Nintendon turvallisuuteen liittyvät varotoimenpiteet mahdollistaen piraattipelien pelaamisen konsolilla. Tietojen mukaan Bowser on valmistanut ja myynyt piraattivälineitä jo vuodesta 2013 asti, jolloin hän ryhtyi levittämään eteenpäin Nintendon 3DS -konsolille suunniteltua laitetta. Nintendo on kerännyt laajat tiedot Bowserin laitteiden historiasta sekä miten Bowserin Switchille kehittämät laitteet toimivat. Peliyhtiö on aiemmin haastanut oikeuteen lähinnä jälleenmyyjiä, joista voitettujen oikeudenkäyntien korvaukset ovat olleet miljoonien dollarien luokkaa Nintendon hyväksi.

Yhtiö on ilmoittanut Switch -konsolin piraattiongelman olevan jatkuvasti kasvava kansainvälinen rasite. Nintendon edustajien mukaan Bowserin ohjelmistot ja laitteet laittavat vähintään 79 miljoonaa Switch -konsolia vaaraan. Nintendo hakee 2500 dollarin korvauksia jokaista myytyä laitetta kohden sekä 150 000 dollarin korvauksia jokaisesta tekijänoikeusrikkomuksesta. Tavoitteena on myös sulkea Team Xecuterin toiminta kokonaan.

Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä Kommentit pois päältä artikkelissa Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä

Just Dance 2025 Edition

Maailman myydyin musiikkipelisarja Just Dance on täyttänyt 15 vuotta. Ensimmäinen Just Dance julkaistiin marraskuussa 2009 ja sen jälkeen on ilmestynyt yli 30 peliä. Pelisarja on myynyt yhteensä yli 90 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti.

Just Dance -pelin alkuperäinen idea syntyi Raving Rabbids TV Party -pelin minipelistä, joka julkaistiin vuonna 2008 Wii -pelikonsolille. Pelissä pelaajat matkivat Rabbid-hahmojen tanssiliikkeitä käyttäen Wii Remote- ja Nunchuk-peliohjaimia.

Vuosien varrella Just Dance on kehittynyt visuaalisesti kaksiulotteisesta tyylistä kolmiulotteiseksi. Musiikkikappaleiden liikkeet ovat muuttuneet monimutkaisemmiksi ja koreografia on mukautunut eri tasoisille pelaajille. Pelisarja on pyrkinyt monipuolistamaan tanssijoiden kehotyyppejä ja puvustusta.
Uusin osa, , sisältää 40 uutta musiikkikappaletta. Pelissä on erilaisia pelitiloja, kuten soittolistahittien tanssiminen, kuntoilutavoitteet ja moninpelitilat. Lisää kappaleita on saatavilla Just Dance+ -tilauspalvelusta.

Just Dance 2025 Edition on julkaistu Nintendo , ja sekä S -pelikonsoleille. Pelin ikäraja on PEGI 3.

Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille Kommentit pois päältä artikkelissa Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille

Ravenswatch

Toimintapeli saapuu konsolipelaajien ulottuville marraskuun lopulla. -peliyhtiön julkaisema ja PAN Visionin jakelema peli yhdistää roguelike-elementtejä ja ylhäältä kuvatun toimintapelaamisen.

Peli mahdollistaa sekä yksinpelaamisen että jopa neljän pelaajan yhteistyötilan. Merkittävänä ominaisuutena Ravenswatch tukee alustarajat ylittävää moninpeliä, mikä tarkoittaa, että pelaajat voivat pelata yhdessä riippumatta siitä, millä konsolilla kukin pelaa.

Pelikokonaisuus sisältää yli 200 erilaista taitoa ja lukuisia taikaesineitä, joiden avulla pelaajat voivat kehittää erilaisia taistelutaktiikoita. Roguelike-genrelle tyypillisesti pelihahmon kuolema ei ole lopullinen, vaan pelaajat voivat aloittaa uuden yrityksen aiempaa kokemusta hyödyntäen.

Pelissä painottuvat nopeatempoiset taistelut ja myyttiset vastustajat. Moninpelitilassa menestyminen edellyttää pelaajien välistä yhteistyötä ja tehokasta kommunikaatiota, kun taas yksinpeli tarjoaa haastetta taitoperusteisesta pelaamisesta kiinnostuneille.

Ravenswatch julkaistaan 28. marraskuuta 2024 :lle, :lle, /S:lle ja Xbox Onelle. -version julkaisu ajoittuu helmikuuhun 2025. Peli on saanut PEGI 18 -ikärajan.