Nintendo myöntää: 160 000 Nintendo-tiliä yritetty hakkeroida Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo myöntää: 160 000 Nintendo-tiliä yritetty hakkeroida

esti käyttäjien kirjautumisen tileilleen NNID:n eli Nintendo Network ID:n kautta, kun 160000 tiliä oli yritetty hakkeroida huhtikuun alusta alkaen. Japanilaisen peliyhtiön sivulla kerrottiin kirjautumistunnusten ja salasanojen päätyneen laittomasti muuhun tarkoitukseen, kuin heidän tarjoamaa palvelua varten.

Ulkopuolinen taho oli päässyt käsiksi nimitunnuksiin, syntymäaikoihin ja sähköpostiosoitteisiin, ja osan käyttäjätunnusten varjolla oli tehty valeostoksia. Nintendo suosittelee kaikkia käyttäjiä aktivoimaan kaksivaiheisen todentamisen. Yhtiö suosittelee sitä kaiken verkkotunnusten hyödyntämisessä.

Nintendo resetoi kaikki tilit, joihin hyökkäys kohdistui ja tiedotti asianomaisia tapahtuneesta. Lisäksi yritys estää tilille kirjautumisen Nintendo Network ID:n (NNID) kautta, joita käytettiin 3DS- ja -laitteissa. Nintendo -konsoli hyödyntää tileissä uudempaa järjestelmää, jotka on tähän mennessä linkittynyt vanhmempiin tunnuksiin.

Nintendo varoitti, että mikäli käyttäjien tunnukset ovat samat NNID:ssä ja Nintendo-accountissa, saattaa laittomia ostoja tapahtua My Nintendo Storessa tai Nintendo eShopissa pankkikortti- ja PayPall-tiedoin.  Osa käyttäjistä on jo havainnut, että heidän tunnuksillaan oli ostettu digitaalisia tavaroita, kuten Fortnite VBucksin paketteja.

Nintendo kehoittaa käyttäjiä ilmoittamaan heille, mikäli he huomaavat outoja hankintoja ja muutoksia tilillään. Siten peliyhtiö voi tarkastella ja tutkia ostohistoriaa sekä peruuttaa ostot, joita käyttäjä ei ole itse tehnyt. Nintendo myös lupaa panostaa entisestään tietoturvallisuuteen, jotta voisi taata ettei vastaavia tietomurtoja enää tapahdu.

Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä Kommentit pois päältä artikkelissa Suosittu Just Dance -tanssipelisarja juhlii 15-vuotispäiväänsä

Just Dance 2025 Edition

Maailman myydyin musiikkipelisarja Just Dance on täyttänyt 15 vuotta. Ensimmäinen Just Dance julkaistiin marraskuussa 2009 ja sen jälkeen on ilmestynyt yli 30 peliä. Pelisarja on myynyt yhteensä yli 90 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti.

Just Dance -pelin alkuperäinen idea syntyi Raving Rabbids TV Party -pelin minipelistä, joka julkaistiin vuonna 2008 Wii -pelikonsolille. Pelissä pelaajat matkivat Rabbid-hahmojen tanssiliikkeitä käyttäen Wii Remote- ja Nunchuk-peliohjaimia.

Vuosien varrella Just Dance on kehittynyt visuaalisesti kaksiulotteisesta tyylistä kolmiulotteiseksi. Musiikkikappaleiden liikkeet ovat muuttuneet monimutkaisemmiksi ja koreografia on mukautunut eri tasoisille pelaajille. Pelisarja on pyrkinyt monipuolistamaan tanssijoiden kehotyyppejä ja puvustusta.
Uusin osa, , sisältää 40 uutta musiikkikappaletta. Pelissä on erilaisia pelitiloja, kuten soittolistahittien tanssiminen, kuntoilutavoitteet ja moninpelitilat. Lisää kappaleita on saatavilla Just Dance+ -tilauspalvelusta.

Just Dance 2025 Edition on julkaistu Nintendo , ja sekä S -pelikonsoleille. Pelin ikäraja on PEGI 3.

Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille Kommentit pois päältä artikkelissa Ravenswatch tuo alustarajat ylittävän toimintapelin konsolimarkkinoille

Ravenswatch

Toimintapeli saapuu konsolipelaajien ulottuville marraskuun lopulla. -peliyhtiön julkaisema ja PAN Visionin jakelema peli yhdistää roguelike-elementtejä ja ylhäältä kuvatun toimintapelaamisen.

Peli mahdollistaa sekä yksinpelaamisen että jopa neljän pelaajan yhteistyötilan. Merkittävänä ominaisuutena Ravenswatch tukee alustarajat ylittävää moninpeliä, mikä tarkoittaa, että pelaajat voivat pelata yhdessä riippumatta siitä, millä konsolilla kukin pelaa.

Pelikokonaisuus sisältää yli 200 erilaista taitoa ja lukuisia taikaesineitä, joiden avulla pelaajat voivat kehittää erilaisia taistelutaktiikoita. Roguelike-genrelle tyypillisesti pelihahmon kuolema ei ole lopullinen, vaan pelaajat voivat aloittaa uuden yrityksen aiempaa kokemusta hyödyntäen.

Pelissä painottuvat nopeatempoiset taistelut ja myyttiset vastustajat. Moninpelitilassa menestyminen edellyttää pelaajien välistä yhteistyötä ja tehokasta kommunikaatiota, kun taas yksinpeli tarjoaa haastetta taitoperusteisesta pelaamisesta kiinnostuneille.

Ravenswatch julkaistaan 28. marraskuuta 2024 :lle, :lle, /S:lle ja Xbox Onelle. -version julkaisu ajoittuu helmikuuhun 2025. Peli on saanut PEGI 18 -ikärajan.