Nintendo Switch Online + Expansion Pack saa vauhtia kahdesta uudesta N64-kilpapelistä Kommentit pois päältä artikkelissa Nintendo Switch Online + Expansion Pack saa vauhtia kahdesta uudesta N64-kilpapelistä

Nintendo Switch

Huomio kaikille Online + Expansion Pack -tilaajille! Valmistaudu kiihdyttämään moottoreita, sillä Nintendo tuo palvelua piristämään kaksi uutta -peliä: ja Iggy's Reckin' Balls.

Nämä nostalgiset ajopelit, jotka julkaisi alun perin vuonna 1997 ja 1998, tuovat Switchille futuristisen kilpailun jännityksen ja hullun pallorullailun meininkiä.

Extreme-G heittää pelaajat vauhdikkaille, looppeja täynnä oleville radoille huipputunelluilla kyberpyörillä. Nämä eivät ole pelkkiä kilpa-autoja, vaan aseistettuja petoja! Räyhää ohi vastustajien, kerää Power-Up:seja ja hallitse tulostaulukkoa välttääksesi avaruusromuksi muuttumisen. Enintään neljä pelaajaa voi testata taitojaan paikallisesti tai online-moninpelissä todellisessa g-voimien kestävyystestissä.

Iggy's Reckin' Balls lähestyy kilpailemista erilaisella konseptilla. Heivaa ajoneuvot pois, sillä tässä pelissä sinä olet ajoneuvo! Palloile, pompi ja keinu pystyratojen läpi Iggyn ja hänen tiiminsä kanssa. Selätä oikotiet, navigoi looppien läpi ja päihitä vastustajasi tässä kaoottisessa nousussa huipulle. aivan kuten Extreme-G, myös Iggy's Reckin' Balls tukee jopa neljän pelaajan yhteispeluuta sekä paikallisesti että online-moninpelissä, tarjoillen kunnon annoksen vanhanaikaista (tai ei-niin-vanhanaikaista) kaverillista (tai ei-niin-kaverillista) kilpailua.

Switch Online N64 Games
Switch Online N64 Games
Switch Online N64 Games
Switch Online N64 Games

Samaan aikaan Nintendo -tilaajat Japanissa saivat tällä viikolla erilaisen herkun. Blast Dozer, Raren ( nykyään osa Microsoftia) kehittämä demolition derby -ilo, lisättiin heidän paikalliseen N64-pelikirjastoon. Vaikka se ei ole vielä saatavilla Japanin ulkopuolisille pelaajille, se saattaa olla ennusmerkki tulevasta!

Lähde

Juhlat Nintendo Switchin aikakaudella ovat ohi – arvostelussa Super Mario Party Jamboree Kommentit pois päältä artikkelissa Juhlat Nintendo Switchin aikakaudella ovat ohi – arvostelussa Super Mario Party Jamboree

Nintendo on tuonut markkinoille Switch-konsolinsa kolmannen ja täten myös viimeisen Mario Party -pelin, joka pyrkii tarjoamaan sarjan suurimman sisältöpaketin. Jamboree sekoittaa menestyksekkäästi edeltäjiensä parhaat puolet, mutta onko tämä kaikki jo siltikin hieman liikaa?

Super Mario Party Jamboreen ydin on edelleen tuttu lautapeli, jossa neljä pelaajaa kilpailee tähdistä heittämällä noppaa, keräämällä kolikoita ja pelaamalla minipelejä. Tällä kertaa tarjolla on seitsemän lautaa, joista viisi uutta ja kaksi klassikkoa Nintendo 64 -ajalta. Uudet laudat ovat sarjan parhaimmistoa: Goomba Lagoonin vuorovesi ja tulivuorenpurkaukset sekä Rainbow Gallerian kolmikerroksinen ostoskeskus tarjoavat strategista syvyyttä ja vaihtelevia pelikokemuksia.

Harhaanjohtava totuus

Merkittävin uudistus on Jamboree Buddies -järjestelmä. Laudoilla ilmestyvät apuhahmot voivat käänteen tekevällä tavalla muuttaa pelin kulkua: niiden avulla voi ostaa kaksi tähteä kerralla tai häiritä muiden pelaajien etenemistä. Kaikkea mukavaa hybdridivaikuttamista siis, millä saa vieruskaverin puhisemaan!

Nintendo mainostaa Jamboreen sisältävän ennätykselliset 112 minipeliä, mutta totuus on hieman harhaanjohtava, jos näin voisi sanoa. Minipelien jaottelu eri pelimoodeihin on tehty niin, että esimerkiksi kotona perinteisessä pelimoodissa homma käy pitkillä sessioilla erittäinkin toistavaksi, sillä tässä moodissa pelattavana on ehkä vain noin puolet mainostetusta määrästä. Tämä tekee ehkä hommasta liian toistavaa.

Uusista pelimuodoista kahdeksan pelaajan yhteistyöhön perustuva Bowser Kaboom Squad ja 20 pelaajan Koopathlon ovat kiinnostavia. Rhythm Kitchen tarjoaa hauskan rytmipelielämyksen, mutta muut liikeohjattavat tilat kuten Paratroopa Flight School ja Toad's Item Factory ovat näihin verrattuna keskinkertaisia kokeiluja.

Yksinpelaajille suunnattu Party Planner Trek on tervetullut lisä ainakin meille yksinäisille vuoroviikko-faijoille, joka antaa mahdollisuuden tutustua rauhassa pelin sisältöön. Hiljaa kaikessa yksinäisyydessä….

Audiovisuaalisesti Jamboree loistaa. Värikylläiset grafiikat, orkestraaliset sovitukset ja hahmojen ilmeikkäät animaatiot luovat iloista tunnelmaa. Teknisesti peli toimii moitteetta television ruudulla.

Kun pelin vikoja, ja sen tuomaa iloa punnitaan vaa'alla

Suurin kompastuskivi on pelin minimipeliaika, etenkin näin perhemiehelle: kymmenen kierroksen peli kestää noin 90 minuuttia, eikä lyhyempää vaihtoehtoa ole tarjolla. Itse olen pelannut vuositolkulla lasteni kanssa pelisarjan aiempia teoksia, ja pelilaudan kesto perheen pienimmille on ollut juuri sopiva 45 minuutin kestolla. Näin vanhuuden kynnyksellä kun on enää vaikea saada ikäistään peliseuraa sohvalle.

on kuin se porukan miellyttäjätyyppi, joka yrittää pitää huolen, että kenellekään ei jäisi pahaa mieltä. Oma sielu on sen vuoksi unohdettu. Siitä huolimatta, se onnistuu ylittämään itsensä sen positiivisilla puolilla, tarjoten kotisohville unohtamattomia ja naurua aiheuttavia pelihetkiä, jotka yhdistävät (tai repivät?) perhettä ja kaveripiiriä.

Ehkä kyseessä ei ole pelisarjan kunniakkain mahdollinen päätös Nintendo Switchin aikakaudelle, mutta naurut vieköön voiton…

Super Mario Party Jamboree (Nintendo Switch)

8 / 10
Hyvää +Viihdyttävät pelilaudat, joista pieni osa tuo myös nostalgisia muistoja +Jamboree Buddies-järjestelmä on raikas uudistus +Audiovisuaalisesti upea +Saa helposti hymyn huulille +Verkkopeli (joka jäi itselläni silti pintaraapaisuksi) Huonoa -Mainostettu 112 minipelin määrä on harhaanjohtava -Perinteisessä pelimoodissa minipelit käyvät toistaviksi -Peliaika on liian pitkä (min. 90 min), eikä lyhyempää vaihtoehtoa ole -Osa liikeohjattavista tiloista on keskinkertaisia -Yrittää miellyttää kaikkia, minkä vuoksi oma persoonallisuus kärsii

Yhdysvaltain suurin videopelialan ammattiliitto ryhtyi lakkoon taistellaakseen alan työolosuhteiden puolesta Kommentit pois päältä artikkelissa Yhdysvaltain suurin videopelialan ammattiliitto ryhtyi lakkoon taistellaakseen alan työolosuhteiden puolesta

Satoja Bethesdan laadunvalvonnan työntekijöitä, jotka työskentelevät - ja -pelien parissa, aloitti lakon eri puolilla Yhdysvaltoja vastalauseena etätyövaatimustensa sivuuttamiselle ja työtehtävien ulkoistamiselle. Microsoftin omistaman ZeniMaxin ammattiliitto, johon kuuluu yli 300 työntekijää, vaatii rajoituksia ulkoistetun työvoiman määrään ja joustavampaa etätyöpolitiikkaa.

Microsoftin edustaja totesi kunnioittavansa työntekijöiden oikeutta ilmaista mielipiteensä ja jatkavansa neuvotteluja heidän kanssaan.

”Kaikki ymmärtävät, että tämä on tarpeellista,” totesi laadunvalvontatiimin vetäjä . Seniorilaadunvalvoja lisäsi: ”Lakkoilu ei ole ihanteellista, mutta konkreettinen teko on välttämätön parempien työolosuhteiden puolesta.”